V kinech aktuálně běží animovaný film Kočičí odysea, v originálu Flow, (Wikipedie) vytvořený v Blenderu. Film získal řadu ocenění a má dvě nominace na Oscary 2025. Na ČSFD má 80 %. Režisérem je Gints Zilbalodis. Rozhovor s režisérem na stránkách Blenderu.
Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) třetí RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu. GIMP je nově k dispozici také ve formátu AppImage.
Nejnovějším projektem Blender Studia je herní projekt DogWalk. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vylepšit spolupráci Blenderu s herním enginem Godot a vytvořit jednoduchou hru. Jde o jejich druhý herní projekt. Prvním byla hra Yo Frankie! (projekt Apricot) postavená na již nevyvíjeném Blender Game Enginu.
Byla vydána verze 0.83 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je podpora výměny klíčů pomocí postkvantového algoritmus ML-KEM.
Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.
PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).
Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.
Mapy Google dnes slaví 20 let. Spuštěny byly 8. února 2005. Svět se přesunul od papírových map k digitálním. A ke Street View, Live View, Immersive View, …
Hector "marcan" Martin, vedoucí projektu Asahi Linux aneb Linux na Apple Siliconu, skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Se slovy "už nemám žádnou důvěru v proces vývoje jádra … další vývoj Apple/ARM bude pokračovat downstream" odstranil své jméno ze souboru MAINTAINERS. Důvodem jsou neshody kolem Rustu v linuxovém jádru [Hacker News, No rust code in kernel/dma, please.].
Mistral AI včera představil nový vylepšený Le Chat. Nově také jako aplikace pro iOS a Android.
Takze zhrniem: komplexna GUI aplikacia pre Win* (lepsie multiplatformna, ale nie webova)Windows tu má být jako hlavní platforma a i vývoj má, pokud to správně chápu, probíhat pod Windows.
... Tzn. zvol si platformu, ktera ma co nejsirsi uzivatelskou zakladnu. Sam jsem nekolikrat zacal a zase skoncil s XULem. Na prvni pohled to vypada moc pekne, ale obcas jsem narazil na problem, jehoz reseni jsem hledal na webu a ve zdrojacich mozilly treba i dva dny. Takova vec je dost neprijemna pokud mas na krku nejaky terminy.No já bych řekl, že pro příště si při volbě nějaké té platformy udělejte malý test. Nejdříve se koukněte do bugzilly (nebo jiného příslušného bugtracing systému) a vyhledejte si nejstarší nevyřešený bug, případně takový bug na který nebylo vůbec reagováno. Pak si projděte pár bugů a způsob jakým na ně vývojový team reaguje. Pak si zkuste s tou platformou nějakou tu chvilku pracovat a vyzkoušejte si nějaký takový záznam bugu vygenerovat, byť i nesmyslný. No a pak sledujte reakci. Kdyby jste si takový jednoduchý testík udělal, tak by jste si o žádný produkt od Mozilla Foundation ani neopřel kolo. To jen tak do budoucna, ten ztracený čas s XULem už vám to nevrátí, ale chybama se člověk učí
Tiskni
Sdílej: