abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    dnes 01:44 | Zajímavý projekt

    Na redditu byly publikovány zajímavé QR kódy vygenerované pomocí Stable Diffusion. Přehled použitého softwaru v článku na Ars Technica.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 114.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Nově jsou také na Linuxu podporovány USB FIDO2/WebAuthn bezpečnostní klíče. WebTransport je ve výchozím stavu povolen. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 114 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Nová verze

    Byla vydána červnová aktualizace aneb verze 2023.06-1 linuxové distribuce OSMC (Open Source Media Center). Z novinek lze zdůraznit povýšení verze multimediálního centra Kodi na 20. Na léto je plánováno představení nového vlajkového zařízení Vero, jež nahradí Vero 4K +.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Pozvánky

    Už zítra 7. června od 17 hodin proběhne SUSE Czech Open House 2023 aneb den otevřených dveří pražské pobočky SUSE. Těšit se lze na komentovanou prohlídku nebo přednášku o spotřebě procesorů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 22:33 | IT novinky

    Na vývojářské konferenci Applu WWDC23 byla představena řada novinek (cz): brýle Apple Vision Pro, MacBook Air 15” s čipem M2, Mac Studio s čipem M2 Max nebo M2 Ultra, Mac Pro s čipem M2 Ultra, iOS 17, iPadOS 17, macOS Sonoma, watchOS 10, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 21:55 | Pozvánky

    Chystá se poslední jarní Virtuální Bastlírna. Nachystejte si ledové kávy, mojita a vodní chladiče a pojďte se se strahovskými bastlíři pobavit o technice a bastlení! Ptáte se, co mají bastlíři za novinky? Například se ukázalo, že OLED s SSD1306 ve skutečnosti nejsou nutně jen černobílé. Vyšla také nová verze KiCADu včetně betaverze pluginu pro tvorbu databázových knihoven pro KiCAD v InvenTree a na internetu se objevil USB

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    5.6. 21:22 | IT novinky

    6. červen je dnem za skutečný internet (neboli Světový den IPv6). Již tradiční příležitost urgovat svého ISP, kdy zavede do sítě IPv6, ale také příležitost šířit osvětu i mezi netechnické uživatele. V současnosti má IPv6 v ČR jen cca 20 % uživatelů (podle statistik společností Akamai a Google).

    xHire | Komentářů: 0
    5.6. 15:44 | Pozvánky

    Festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí Maker Faire Prague 2023 proběhne o víkendu 10. a 11. června na Výstavišti Praha.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.18 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 11:33 | Zajímavý projekt

    Projekty Blink a Blinkenlights dospěly do verze 1.0. Jedná se o x86-64-linux emulátor a jeho TUI nadstavbu sloužící jako debugger. Blink je v porovnání s qemu-x86_64 menší a rychlejší.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Twitter (nejen pro příležitostné čtení)
     (89%)
     (2%)
     (9%)
    Celkem 156 hlasů
     Komentářů: 6, poslední včera 09:40
    Rozcestník

    Dotaz: SDL a OpenGL

    18.8.2007 23:39 Geralt
    SDL a OpenGL
    Přečteno: 647×
    Ahoj,

    pouzivam Kubuntu linux a rad bych se naucil programovat v OpenGL. Knihovnu SDL uz mam nainstalovanou.

    Nevim, co presne musim vsechno udelat, abych uspesne zkompiloval a spustil jednoduchy programek vyuzivajici OpenGL a SDL, napr. nektery z tech na rootu.

    Pokud vyhledam v Adeptu (package manageru) OpenGL, objevi se mi obrovske mnozstvi moznych balicku a ja nevim ktery z nich vybrat. Navic nevim, co pak pripsat do konzole pri kompilaci.

    Diky Geralt

    Odpovědi

    Bluebear avatar 19.8.2007 00:22 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Myslím, že budeš potřebovat hlavičkové soubory OpenGL (ty by měly být v balíčku pojmenovaném nějak jako opengl-devel). Svůj program pak potřebuješ dynamicky linkovat s knihovnami OpenGL, tzn. přidat do seznamu knihoven -lGL, případně ještě -lGLU, pokud používáš rozšíření z této knihovny. A pochopitelně -lSDL.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    vlastikroot avatar 19.8.2007 01:13 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Ty priklady na rootu potrebujou trochu upravit , gcc hazi chybu ze nezna datovy typ bool . Staci pridat k includum stdbool.h a pak prekladat nejak takhle : gcc -lSDL -lGL -lGLU gltest.c
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    19.8.2007 11:30 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Hmm tak asi tento balicek pro Kubuntu neni ... v adeptu nic podobneho neni ... prosel jsem si vsechny a popis zadneho mi nepripada, ze by to melo byt ono ...

    Vytvoril jsem screeny adepta (screen 1, screen 2, screen 3, screen 4, screen 5).

    Byl bych vam vdecny, kdybyste se podivali a poradili mi, ktery balicek ze to je, pripadne kde jinde se to da stahnout ...

    Diky Geral
    19.8.2007 12:02 slepicoid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Ja sice v GL pod Linuxem nikdy neprogramoval, takze neporadim nic cim bych si byl jistej. Ale napr. SDL pod linuxem sem neinstaloval pres instalator balicku, nybrz sem si stahl zdrojove kody a nainstaloval sem to klasickym zpusobem: ./configure; make; make install. Je mozne ze to s GL bude podobne...
    19.8.2007 13:12 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    A to jako proč?
    19.8.2007 11:57 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    libsdl-dev by mělo stačit, pokud je to čistá SDL aplikace. Pokud to používá ještě nějaké pluginy (sdl-mixer, sdl-image apod..), tak to chce ještě -dev od nich.

    Jiná možnost je najít nějakou aplikaci v distribuci, která prokazatelně využívá sdl s opengl a pomocí
    apt-get build-dep [aplikace] 
    balíčkovací systém automaticky nainstaluje všechny devel knihovny a nástroje nutné k její kompilaci.
    19.8.2007 12:01 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Jednoznacne odporucam zacat s NeHe tutorialom. STFW.
    Bluebear avatar 19.8.2007 12:52 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    19.8.2007 14:16 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Tak uz jsem programek rozjel. Diky moc :)

    Podle toho, co jsem si zatim na NeHe precetl, tak on vytvari okno a obstarava udalosti apod. pomoci GLAUXU, a ja bych to radsi tvoril pomoci SDLka ...
    19.8.2007 15:11 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    U druheho prikladu mi prekladac pise GLunit does not name a type, ackoliv jej spoustim s -lGLU (tedy g++ main.cpp -o program.exe -lSDL -lGL -lGLU), a to i kdyz v main.cpp pripisu #include <GL/glu.h> nebo #include <GL/gl.h> ...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.8.2007 16:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    uint, ne unit. No fuj, proč tomu dáváte příponu EXE?
    19.8.2007 18:28 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Jakou priponu tomu mam davat ?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.8.2007 18:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Žádnou... na Linuxu se ke spustitelným souborům přípony dávat nemusí.
    19.8.2007 18:55 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Aha :) tak ode dneska jim zadnou davat nebudu :) Diky
    Bluebear avatar 19.8.2007 21:44 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Doplnil bych, že je tu jedna výjimka - u programů určených pro runtime Mono je zvykem příponu .exe používat.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.8.2007 13:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    To bych nepovažoval za nativní program. To má určitě ještě i DOS hlavičku, ne?
    Bluebear avatar 19.8.2007 16:05 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Vytvořit SDL okno a kreslit na něj pomocí OpenGL není žádný problém, na to je myslím dokonce návod v dokumentaci k SDL.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.8.2007 12:29 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    V dokumentaci k SDL jsem nasel navod na vytvoreni OpenGL okna pomoci SDL a tedka se ucim podle NeHe tutorialu.

    Vsem diky za pomoc :)
    20.8.2007 12:50 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Podle dokumentace k SDL jsem si inicializoval OpenGL a vytvoril fullscreen okno a ted bych do nej rad kreslil podle Nehe tutorialu.

    Zkousel jsem pridat kod z Lekce 2, ale vytvori se mi prazdne okno a trojuhelnik ani ctverec se nevykresli.

    Mohli byste se prosim podivat na kod (velmi kratky) a rict mi co tam mam napsane spatne ...

    Diky Geralt

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.