Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
from PyQt4 import QtCore, QtGui
import sys
import threading
import time
class oknoHlavni:
def __init__(self):
self.klient = klient(self)
##########################
## Hlavni okno programu ##
##########################
self.app = QtGui.QApplication(sys.argv)
self.mainWindow = QtGui.QMainWindow()
self.mainWindow.setWindowTitle("Moje okno")
self.mainWidget=QtGui.QWidget(self.mainWindow)
self.mainWindow.setCentralWidget(self.mainWidget)
self.layout=QtGui.QGridLayout(self.mainWidget)
#################
## WIDGET CHAT ##
#################
self.widgetChat=QtGui.QWidget(self.mainWidget)
self.layout.addWidget(self.widgetChat,1,0,1,1)
self.layoutChat=QtGui.QGridLayout(self.widgetChat)
# okno na zpravy - sklo
self.chatSklo=QtGui.QTextEdit(self.widgetChat)
self.chatSklo.setReadOnly(True)
# prida objekty do layoutu
self.layoutChat.addWidget(self.chatSklo,1,0,1,3)
self.obnoveniOkna()
self.klient.start()
def obnoveniOkna(self):
self.mainWindow.show()
def skloZapisText(self, text):
print "skloZapisText: ", text
self.chatSklo.setText(text)
class klient:
def __init__(self, rodic):
self.grafika = rodic
def start(self):
v1 = threading.Thread(target = self.vlakno)
v1.start()
def vlakno(self):
print "Vlakno"
for i in range(50):
time.sleep(0.5)
self.grafika.skloZapisText("Vlakno..."+str(i))
grafika = oknoHlavni()
sys.exit(grafika.app.exec_())
Program vypíše:
Vlakno skloZapisText: Vlakno...0 QObject: Cannot create children for a parent that is in a different thread. Atd...Předem díky za rady
self.grafika(QtCore.SIGNAL("progress(int)"), nejake_cislo)
Do první třídy (oknoHlavni) bych dal toto:
self.app.connect(?co sem?, QtCore.SIGNAL("progress(int)"), self.skloZapisText)
Jenže co mám dát jako první parametr?
klient dědila od QtCore.QObject, tak by se dal vyvolat vlastní signál přes self.emit. Více tady. A tady máš referenční příručku ke všem PyQt4 třídám.
class klient : public QThread
{
Q_OBJECT
signals:
void addText(QString text);
// atd.
};
class oknoHlavni : public Q...
{
Q_OBJECT
slots:
void textReceived(QString text);
};
// a pak někde
connect(m_pClient, SIGNAL(addText(QString)), this, SLOT(textReceived(QString)));
// posílání:
emit addText(nejakyText); // šlo mi snad i bez emit (?)
(Sorry, ale Python fakt ne-e.)
Tiskni
Sdílej: