Byla vydána verze 3.6 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Byla vydána nová verze 8.8 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled oprav, vylepšení a novinek v oficiálním oznámení.
Byla vydána nová major verze 11.0.0 nástroje mitmproxy určeného pro vytváření interaktivních MITM proxy pro HTTP a HTTPS komunikaci. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Vypíchnuta je plná podpora HTTP/3 a vylepšená podpora DNS.
Richard Hughes na svém blogu představil nejnovější major verzi 2.0.0 nástroje fwupd umožňujícího aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. Přehled podporovaných zařízení, nejnovějších firmwarů a zapojených výrobců na stránkách LVFS (Linux Vendor Firmware Service).
Počítačová hra Kvark (Steam) od studia Perun Creative dospěla do verze 1.0 (𝕏). Běží také na Linuxu.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.94 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.94 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
O víkendu 5. a 6. října se koná ne-konference jOpenSpace. Pokud si chcete kouzlo živých přednášek vychutnat společně s námi, sledujte live streamy: sobota a neděle. Začínáme lehce po 9 hodině ranní. Zpracované záznamy jsou obvykle k dispozici do 14 dní na našem YouTube kanále.
Hodiny s unixovým časem dnes odbily 20 000 dnů. Unixový čas je počet sekund uplynulých od půlnoci 1. ledna 1970. Dnes ve 02:00 to bylo 1 728 000 000 sekund, tj. 20 000 dnů.
Notebook NitroPad V56 od společnosti Nitrokey byl oficiálně certifikován pro Qubes OS verze 4. Qubes OS (Wikipedie) je svobodný a otevřený operační systém zaměřený na bezpečnost desktopu.
Dobrý den, mám aplikaci napsanou v QT4 a 32 bitový systém. Potřeboval bych dvě věci:
1. Spustit tuto aplikaci na počítači s 64 bitovým systémem, kde je pouze QT3 a nemám root přístup.
2. Spustit tuto aplikaci na Windows, kde není nainstalované QT.
Neporadil by někdo, jak to nejlépe provést? Děkuji Radim
S 64-bit systemem ti moc neporadim, ale na widlich staci do adresare s tvym exe souborem nakopirovat Qt knihovny pro vsechny moduly, ktere jsi z Qt pouzil (core, gui, network, xml...) a navic jednu malou knihovnu mingwm10.dll, kterou najdes, kdyz si Qt4 nainstalujes nebo nekde na netu.
Takovy balik pak pujde spustit i na widlich bez instalace celeho Qt baliku. Doporucuju ale behem instalace nejak otestovat, zda dane knihovny uz nahodou v systemu nejsou...
a navic jednu malou knihovnu mingwm10.dll, kterou najdes, kdyz si Qt4 nainstalujes nebo nekde na netu.
Ne všichni kompilují QT aplikace na Windows pomocí minGW... Pokuď si program a QT skompilujete pomocí nějakého "nativního" kompilátoru (Visual studio), tak tahle knihovna není nutná.
To je mozne, v tom pripade tu knihovnu vubec nenajde.
BTW, nebyla integrace Qt do Visual Studia dostupna jen pro uzivatele komercni licence? Kdysi jsem se pokousel cele nekomercni Qt zkompilovat pomoci nmake, ale vzdy se to na necem zarazilo, takze nechapu, ze se s tim chce nekomu drbat
BTW, nebyla integrace Qt do Visual Studia dostupna jen pro uzivatele komercni licence?
Jestli si to dobře pamatuju, tak do verze QT 4.3 ano, ale existoval patch, kterej umožnil skompilovat i GPL verzi QT pomocí nmake. Od verze 4.4 to ale funguje "out-of-the-box".
Kdysi jsem se pokousel cele nekomercni Qt zkompilovat pomoci nmake, ale vzdy se to na necem zarazilo, takze nechapu, ze se s tim chce nekomu drbat
"Slušnej" SW by (na Windows obzvlášť) neměl záviset na žádných zbytečných knihovnách. Navíc jsou IMHO s minGW nějaký licenční problémy.
Díky za odpovědi. O tom statickém linkování jsem si něco našel, ale není mi úplně jasné, jak přesně to funguje a jak to provést. To pak ten program bude 32 bitový i 64 bitovém systému? Co se týče rad na Windows, tak nevím jak vytvořit ten exe soubor (Windows nemám). Ideální by bylo, kdybych prostě mohl vše potřebné naházet do jednoho adresáře a pak by stačilo něco jako ./configure, make, make install, případně nějaká obdoba na windows. Je něco takového možné? Nebo lze se tomu aspoň nějak přiblížit? Za jakékoliv nakopnutí budu vděčný.
Díky všem za rady, nakonec jsem to tedy vyřešil pro linux staticky a pro windows skompilováním a přihozením knihoven (v mém případě byla potřeba i mingwm10.dll).
Návody podle kterých jsem postupoval:
doc.trolltech.com/4.5/deployment.html
doc.trolltech.com/4.5/deployment-x11.html
doc.trolltech.com/4.5/deployment-windows.html
Tiskni Sdílej: