abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | IT novinky

    T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.9. 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    9.9. 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.9. 12:22 | IT novinky

    Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.9. 11:44 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.

    Petr Krčmář | Komentářů: 7
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (2%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 163 hlasů
     Komentářů: 12, poslední včera 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: Komunikace klient - server

    Konqui avatar 23.5.2009 15:56 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Komunikace klient - server
    Přečteno: 970×
    Zdravím.

    Potřeboval bych nějak vyřešit komunikaci aplikace se serverem, kde aplikace bude v C++/QT a server pravděpodobně v PHP. Zkoušel jsem SOAP (PHP klient a PHP server) a přišlo mi to jako sračkoidní věc, dělal jsem s tím dost dlouho na to abych věděl že tudy cesta nevede.

    Jsou ještě nějaké jednodušší typy komunikace? Potřebuji odesílat i přijímat requesty.

    Díky
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.

    Odpovědi

    Pavel Stárek avatar 23.5.2009 20:01 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    To záleží co si představuješ pod pojmem jednodušší typ komunikace. Můžeš zkusit (low level) komunikaci pomocí protokolu UDP. Popis třídy pro Qt je zde. Příklady pro PHP zde. Ještě můžeš zkusit komunikaci pomocí XML-RPC. Příklady si ale budeš muset najít sám.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Konqui avatar 24.5.2009 11:27 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Spíš něco co by bylo přizpůsobeno přenášet hodně dat.Low-level TCP/UDP není to pravé.
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    Jendа avatar 24.5.2009 11:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Co k tomu znásilnit POST HTTP requesty? :-D

    Já vím, je to asi... jak to říct... řešení...
    24.5.2009 13:17 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Tohle řešení má už i svůj buzzword, REST :-) A není na tom nic špatnýho. V těle HTTP požadavku se přenese XML nebo JSON nebo prostě něco, odpověď taky v nějakém podobném formátu (typicky tom samém). HTTP klient v Qt by neměl být žádný problém, PHP na serveru řeší všechno samo, stačí blejt data, co si lze přát víc?

    Nebo Protocol Buffers pro těžké experimentátory :-) Vypadá to, že je i jakás takás implementace pro PHP.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jendа avatar 24.5.2009 13:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Rest: leisure, human relaxation, or sleep ;-).

    Já bych tomu říkal Web 2.0 beta!, případně adžaks.
    24.5.2009 14:10 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    To zřetelně nebyl dotaz do Googlu, a pokud jo, tak to nebyl první výsledek :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    26.5.2009 00:56 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    To dělá ten zavržený SOAP ;)
    29.5.2009 21:09 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Jo – a spoustu zbytečností navíc k tomu :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Pavel Stárek avatar 24.5.2009 14:38 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    No kdyby to nemuselo být v C++/QT a v PHP a mohlo by to být v PyQT4 a server v Pythonu, tak je XML-RPC relativně dobrá volba. Snadná implementace, a dat to umí vracet a přijmout docela hodně. Dělal jsem si v tom nějakou aplikaci, kde vzdálená RPC metoda provedla (zaslaný) SELECT do databáze, a výsledek vrátila zpět. Opravdu to bylo velmi snadné.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    25.5.2009 17:50 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server

    XML-RPC server lze jednoduše udělat i v PHP. To jsem dělal a šlo to. Bohužel nevím, jak je složité udělat klient v C++, ale předpokládám, že nějaká knihovna pro to existuje.

    25.5.2009 19:21 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    XML-RPC clienta jsem dělal v čistém C pro modul do Samby. Zas tak složité to nebylo, jako knihovna mi stačilo libxml.
    Pavel Stárek avatar 27.5.2009 12:56 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Složité to asi není, je k tomu knihovna xmlrpc-c (v distribucích se může vyskytovat nějaký balíček (ve Fedoře to je xmlrpc-c, xmlrpc-c-devel, v Debianu je to libxmlrpc-c3 a libxmlrpc-c3-dev). Bohužel, ve Fedořím devel balíčku není obsažena dokumentace a příklady.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.