Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
QTcpSocket tcpSocket;
if (!tcpSocket.setSocketDescriptor(m_descriptor)) {
emit error(tcpSocket.error());
return;
}
QString in;
QTextStream ios(&tcpSocket);
ios << "Welcome" << endl;
ios.flush();
forever {
in = ios.readAll();
if(!in.isEmpty())
qDebug() << in;
}
tcpSocket.disconnectFromHost();
tcpSocket.waitForDisconnected();
Nevie niekto čo robím zle? Za každú radu vopred ďakujem.
Řešení dotazu:
connect(&tcpSocket, SIGNAL(readyRead()), this, SLOT(read()));
void ServerThread::read()
{
qDebug() << "Ready" << endl;
}
Oprav si následující metodu z serverthread.cpp:
void ServerThread::run()
{
QTcpSocket tcpSocket;
if (!tcpSocket.setSocketDescriptor(m_descriptor)) {
emit error(tcpSocket.error());
return;
}
connect(&tcpSocket, SIGNAL(readyRead()), this, SLOT(read()));
tcpSocket.write("Testuj\n");
tcpSocket.flush();
tcpSocket.waitForDisconnected();
qDebug() << "Close" << endl;
}
Nyní klient dostane text Testuj a server bude čekat než se odpojí tcpSocket.waitForDisconnected();, pokud klient pošle serveru data, tak se zavolá fce read() a na obrazovku se vypíše Ready.
Tiskni
Sdílej: