Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantovou výměnu klíčů.
Řešení dotazu:
connect(tlacitko_QPushButton, SIGNAL(clicked()), text_QLabel, SLOT(hide()));
connect(tlacitko_QPushButton, SIGNAL(clicked()), text_QLabel, SLOT(show()));
No tak v designeru asi na hide nastavit nejde ale do zdrojáku přesně nevím kam to napsat omlouvám se ale jsem prostě jelito :)
#include <QApplication> #include "widget.h" int main(int argc, char *argv[]) { QApplication a(argc, argv); Widget w; w.show(); return a.exec(); }widget.h
#ifndef WIDGET_H #define WIDGET_H #include <QWidget> class QLabel; class QPushButton; class Widget : public QWidget { Q_OBJECT public: Widget(QWidget *parent = 0); private: QLabel* label; QPushButton* btn; }; #endif // WIDGET_Hwidget.cpp
#include "widget.h" #include <QtGui> Widget::Widget(QWidget *parent) : QWidget(parent) { label = new QLabel("ahoj!"); label->hide(); btn = new QPushButton("zobrazit"); btn->setCheckable(true); QHBoxLayout* layout = new QHBoxLayout(this); layout->addWidget(btn,5); layout->addWidget(label); connect(btn, SIGNAL(clicked(bool)), label, SLOT(setShown(bool))); // tohle není třeba díky tomu, že při vytváření // layoutu jsme předali this jako parent //this->setLayout(layout); this->setFixedWidth(500); }
Tiskni
Sdílej: