Řada vestavěných počítačových desek a vývojových platforem NVIDIA Jetson se rozrostla o NVIDIA Jetson Thor. Ve srovnání se svým předchůdcem NVIDIA Jetson Orin nabízí 7,5krát vyšší výpočetní výkon umělé inteligence a 3,5krát vyšší energetickou účinnost. Softwarový stack NVIDIA JetPack 7 je založen na Ubuntu 24.04 LTS.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) spolu s NSA a dalšími americkými úřady upozorňuje (en) na čínského aktéra Salt Typhoon, který kompromituje sítě po celém světě.
Společnost Framework Computer představila (YouTube) nový výkonnější Framework Laptop 16. Rozhodnou se lze například pro procesor Ryzen AI 9 HX 370 a grafickou kartu NVIDIA GeForce RTX 5070.
Google oznamuje, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Tato politika bude implementována během roku 2026 ve vybraných zemích (jihovýchodní Asie, Brazílie) a od roku 2027 celosvětově.
Byla vydána nová verze 21.1.0, tj. první stabilní verze z nové řady 21.1.x, překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, LLD, Extra Clang Tools a Libc++.
Alyssa Anne Rosenzweig v příspěvku na svém blogu oznámila, že opustila Asahi Linux a nastoupila do Intelu. Místo Apple M1 a M2 se bude věnovat architektuře Intel Xe-HPG.
EU chce (pořád) skenovat soukromé zprávy a fotografie. Návrh "Chat Control" by nařídil skenování všech soukromých digitálních komunikací, včetně šifrovaných zpráv a fotografií.
Byly publikovány fotografie a všechny videozáznamy z Python konference PyCon US 2025 proběhlé v květnu.
Společnost xAI a sociální síť X amerického miliardáře Elona Muska zažalovaly firmy Apple a OpenAI. Viní je z nezákonné konspirace s cílem potlačit konkurenci v oblasti umělé inteligence (AI).
Byla vydána nová verze 9.16 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Cílem je naučit základy programování grafických aplikací za použití Qt 4 a předvést různé možnosti tohoto frameworku.
V tomto díle se podíváme na možnosti stylování grafického uživatelského rozhraní pomocí jazyka podobného CSS a alternativně implementací vlastního stylu.
Hlavním tématem tohoto dílu je implementace vláknování s využitím objektů QThreadPool
a QRunnable
. Součástí článku je plnohodnotný program s grafickým uživatelským rozhraním využívající QThreadPool
pro paralelizaci zadaných příkazů.
V minulém díle jsme si ukázali základy model-view architektury. V díle dnešním se ponoříme do vod relačních databází, oblasti IT milované i proklínané, kde právě architektura model-view nachází elegantní použití.
Dnes se naučíme používat widgety, kterými programátor dokáže zobrazit související data: seznamy, tabulky, stromy. Jejich plnění, editaci, ale také přizpůsobení vlastním potřebám. Pořadem vás provází Úžasný Móric a krásná dívka.
V tomto díle se naučíme, jak napsat síťového TCP klienta (k serveru s vlastním jednoduchým protokolem) s grafickým rozhraním.
V dnešním díle se dozvíte, jak program lokalizovat a jak k němu korektně přibalit nějaká data - třeba obrázky, ikony nebo zvuky.
V tomto díle si ukážeme použití WebKitu ve webovém prohlížeči s taby a použití Phononu v jednoduchém přehrávači zvuku. Také si řekneme, jak z programu vyvolat další okno a co je to modálnost oken.
V tomto díle se dozvíte, jak kontrolovat vstupní textová pole pomocí regulárních výrazů, jak a kdy používat vlákna a jak zobrazovat průběh nějaké déle trvající operace.
V dnešním díle si ukážeme, jak na vlastní widgety, signály a sloty v Qt Designeru. Kromě toho se naučíme přidat našim programům tray ikonu a používat v nich drag & drop.
Když je řeč o GUI v Qt 4, nelze se nezmínit o Qt Designeru, který slouží k rychlému návrhu uživatelského rozhraní. V tomto díle se budeme zabývat relativně novým programem Qt Creator, který do sebe integruje Qt Designer, ale hlavně poslouží jako plnohodnotné IDE.
V tomto díle si ukážeme, jak vytvořit hlavní okno, jak uložit a načíst nastavení a nakonec, jak by mohl vypadat program pro jednoduché malování.
Qt 4 je svobodná multiplatformní knihovna sloužící primárně (ale nejenom) k vývoji grafických programů. Jejím nativním jazykem je C++, a tím se také v tomto seriálu budeme zabývat.
Tiskni
Sdílej: