Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Musím souhlasit, že seriál není cílen pro úplné začátečníky a cílová skupina tak bude chudší než asi bylo zamýšleno. Ovšem pokud si je čtenář jistý svými C++ znalostmi, měl by se poměrně rychle problematikou prokousat.
Jediné, co by bylo pro úplné začátečníky přínosnější, by byla lokalizace celé Qt dokumentace do češtiny. K tomu ale není důvod, protože pokud není člověk schopný zvládnout (alespoň pasivně) technický anglický text tak, aby pochopil myšlenku (není potřeba překládat každé slovo a chápat gramatiku), nikdy z něj nebude programátor. Alespoň ne takový, který svede více než jen nahradu "Hello world!" za "Ahoj svete" (I když taky jsem měl radost jak decko, když se mi před mnoha lety podařilo poprvé přeložil změny v jednom demu podobného rozsahu )
Musím souhlasit, že seriál není cílen pro úplné začátečníky a cílová skupina tak bude chudší než asi bylo zamýšleno.Nesouhlas
Ovšem pokud si je čtenář jistý svými C++ znalostmi, měl by se poměrně rychle problematikou prokousat.Jak je řečeno jinde, článek je pro začátečníky v Qt, ne v C++
Já tenhle seriál vítám, alespoň se konečně dozvím, proč to je právě takhle
Jsem programátor v C, shell, PL/SQL. C++ jsem se ještě stále nenaučil, mám jen jakési povědomí o objektech a jak to zhruba funguje, ale to mi nezabránilo spáchat jeden plugin do kate (Konečně jsem jej začal přepisovat pro KDE 4) a podílet se na vývoji jednoho plasmoidu (yaWP - jestli ho někdo zná). Něco si najdu v tutoriálech, něco najdu v jiných programech a inspiruji se, zbytek metodou pokus-omyl. Nejhorší to bývá při překladu. Některé hlášky jsou docela zajímavé a co je vlastně špatně člověk většinou zjistí až s pomocí Googlu.
MainWindow::MainWindow() : m_dir(0)
). Podle me jsou dost dobre voleny na to, aby z nich bylo pekne jasne k cemu jednotlive Qt objekty slouzi a jak se s nimi delaji zakladni veci. Podle me je to pekny start pro programatory do Qt.
MainWindow::MainWindow() { m_dir = 0; ...m_dir jsem inicializoval, abych pak nemusel podmiňovat
delete
a mohl ho prostě spustit ať už se m_dir použije nebo ne. Je to bezpečnější.
NULL
ou Vetsina takovych IDE se da ovladat pouze intuici, neni treba nic studovat ani nic slozite nastavovat (mozna par cest). A ze jich neni malo, Qt Creator, KDevelop, QDevelop, Monkey Studio, HaiQ, Vim a urcite jsem jich dost zapomel. Zakladni schopnosti jako doplnovani kodu, editaci *.ui, kompilaci, debugovani, atd. podporuji svym zpusobem vsechny. Dobre IDE neznamena, ze se musi chovat a vypadat jako MSVS. Je treba vyzkouset vsechny a jit cestou nejmensiho odporu. Napr. u me je urcite neschudny vi, prestoze si jini bez nej nedokazi pocitac ani predstavit...
Když pochopíš princip, tak je i vim intuitivní.
dw - delete word
Nicméně netvrdím, že bych vim nějak extra uměl. Většinou se totiž pohybuji na různých AIX serverech, kde je jen vi, tak jsem se naučil jen pár základních příkazů, které potřebuji.
Ja a Vim nejsme kamaradi Ale pokud clovek ovlada Vim, verim, ze neni problem ho pouzivat i jako IDE pro Qt. (uz jsem tu par screenshotu videl)
Právě jsem na jeden narazil...
Možná mi někdo poradí. Tvrdě jsem narazil s naprostou trivialitou
Mám tři proměnné QColor, potřebuji je zazálohovat, změnit na default , něco vykreslit a pak obnovit ze zálohy. Bohužel to obnovení mi nějak nefunguje Zkoušel jsem různé varianty, studoval dokumentaci ke QColor, ale zatím nic nezabralo. Jak už jsem psal, v C++ celkem dost plavu
if ( m_theme != "default" && m_theme != "naked" ) { // set default colors when custom colors and not default or naked theme QColor fontColorBck = m_fontColor; QColor fontLowerColorBck = m_fontLowerColor; QColor fontShadowColorBck = m_fontShadowColor; setDefaultColors(); } ..... if ( m_theme != "default" && m_theme != "naked" ) { // restore font colors // tady mi to nějak drhnem_fontColor = fontColorBck; m_fontLowerColor = fontLowerColorBck; m_fontShadowColor = fontShadowColorBck; }
/usr/local/src/yawp/yawp/0.1/yawp.cpp: In member function ‘void YaWP::paintPanel(QPainter*, const QStyleOptionGraphicsItem*, const QRect&)’: /usr/local/src/yawp/yawp/0.1/yawp.cpp:781: error: ‘fontColorBck’ was not declared in this scope /usr/local/src/yawp/yawp/0.1/yawp.cpp:782: error: ‘fontLowerColorBck’ was not declared in this scope /usr/local/src/yawp/yawp/0.1/yawp.cpp:783: error: ‘fontShadowColorBck’ was not declared in this scope make[2]: *** [CMakeFiles/plasma_yawp.dir/yawp.o] Error 1 make[1]: *** [CMakeFiles/plasma_yawp.dir/all] Error 2 make: *** [all] Error 2
fontColorBck
, fontLowerColorBck
a fontShadowColorBck
jsou platné jenom v tom bloku if ( m_theme != "default" && m_theme != "naked" ) { ... }
. Nejpřímočařejší postup (netvrdím, že nejlepší) by byl asi takový:
QColor fontColorBck; QColor fontLowerColorBck; QColor fontShadowColorBck; if ( m_theme != "default" && m_theme != "naked" ) { // set default colors when custom colors and not default or naked theme fontColorBck = m_fontColor; fontLowerColorBck = m_fontLowerColor; fontShadowColorBck = m_fontShadowColor; setDefaultColors(); } ..... if ( m_theme != "default" && m_theme != "naked" ) { // restore font colors m_fontColor = fontColorBck; m_fontLowerColor = fontLowerColorBck; m_fontShadowColor = fontShadowColorBck; }Nejsa Céčkař, nejsem si jistý, jestli překladač nebude prudit, že ty proměnné might not be initialized, ale to je jen takový detail
Díky moc, na tohle jsem úplně zapomněl, už to funguje. Taková blbost a já se s tím od včerejška trápím.
To je tak, když člověk v něčem delší dobu nedělá, pak všechno zapomene
Constructs an invalid color with the RGB value (0, 0, 0). An invalid color is a color that is not properly set up for the underlying window system.
The alpha value of an invalid color is unspecified.
QStettings
jsem neznal, zajímavé. Dá se nastavit nějaká úplně jiná cesta k .conf
?
QSettings ( const QString & fileName, Format format, QObject * parent = 0 )
Mrkni na pretizene konstruktory, napr.:
QSettings::QSettings(const QString& fileName, Format format, QObject* parent = 0)
Na jednom tydennim oficialnim skoleni, na ktere jsem byl vyslan, se nam skolitel snazil mimo jineho vysvetlit, proc nepouzivat QtDesigner a proc radeji kreslit gui primo z kodu. Je pravda, ze designer nepodporuje spoustu veci, jako vlozeni na toolbar neco jineho nez toolbutton nebo akci z menu, obdobne se statusbarem, moznost rozdelit lokalizaci textu pro jednotne a mnozne cislo (pripadne vice tvaru mnozneho cisla (1 zprava, 2 zpravy, 5 zprav, ...)) nebo napr. pouziti tzv. stretch factoru...
Ale je pravda, ze stale pouzivam spise designer, protoze vyjma ruznych widgetu na tool/status-baru jsem zatim byl schopny vyjmenovane nevyhody elegantne obejit
Tiskni
Sdílej: