Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »Evropská komise obvinila síť 𝕏 z porušení unijních pravidel, konkrétně nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Vyměřila jí za to pokutu 120 milionů eur (2,9 miliardy Kč). Pokuta je podle názoru amerického ministra zahraničí útokem zahraničních vlád na americký lid. K pokutě se vyjádřil i americký viceprezident: „EU by měla podporovat svobodu projevu, a ne útočit na americké společnosti kvůli nesmyslům“.
Řešení dotazu:
int little_endian(){
int endian = 1;
return (0==((char*)&endian));
}
A podle mne by melo byt:
int little_endian(){
int endian = 1;
return (0==(*(char*)&endian));
}
#include <arpa/inet.h> bool bigEndian = htons(0x1234) == 0x1234;Funkce
htons převádí endianitu z místní na síťovou a síťová endianita je velká. Takže pokud je po převodu číslo nezměněné, počítá stroj ve velkém endiánu.
Co se týče vašeho zdrojáku, má to být takto:
return 1 ==(*reinterpret_cast<char*>(&endian));Když tam máte 0, testujete big endian, ne little endian (na little endian bude nejméně významný bajt první, což je ten, který obsahuje tu jedničku). Po přetypování to musíte dereferencovat (operátorem *), jinak porovnáváte ukazatel, ne hodnotu (a ten ukazatel nikdy nebude
nullptr).
A je to C++, tak raději používejte přetypování z C++.
A je to C++, tak raději používejte přetypování z C++.V C/C++ nedelam, muzete mi osvetlit v cem se to ve vysledku lisi? Resp. proc je to vyhodnejsi? Jen co do cistoty kodu, ci to ma i jiny vyznam? Diky
const (const_cast), přetypovat natvrdo (static_cast), dynamicky (dynamic_cast) anebo úplně změnit význam nějakého pointeru (reinterpret_cast) (případně si pak můžete nadefinovat i vlastní přetypovávání, např. v Boostu je hodně dobré lexical_cast, které překládá obsah proměnných), takže pokud tam uděláte chybu (třeba reinterpret_cast zároveň odstraní const), tak to překladač odmítne přeložit.
Tiskni
Sdílej: