Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone a PinePhone Pro nebo notebooky Pinebook a Pinebook Pro publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek (YouTube). Jednodeskový RISC-V počítač Star64 s SoC StarFive JH-7110 bude v prodeji od 4. dubna.
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 23.03. Přehled novinek v oznámení na webu a v CHANGELOGu na GitHubu.
Je tu opět apríl. Společnost Razer představila holící myš Razer Razer. Vědci z CERNu navrhují 25hodinový den. Společnost Elgato představila kolekci Elgato Home. Společnost Nothing Beer (5.1%). Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.
Před 25 lety byl uvolněn zdrojový kód balíku aplikací Netscape Communicator jako open source (např. dobová zpráva CNET), z čehož vzešel projekt Mozilla – ten si výročí nyní připomíná.
Na GOG.com běží Spring Sale. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Deep Sky Derelicts.
Sound Open Firmware, projekt Linux Foundation, open source audio DSP firmware a SDK, byl vydán ve verzi 2.5.0. Přináší podporu platformy Mediatek mt8188 nebo nový audio modul ARIA (Automatic Regressive Input Amplifier Module).
Byla vydána nová verze 5.8 programovacího jazyka Swift (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení budou oficiální binární balíčky pro Ubuntu 18.04, Ubuntu 20.04, Ubuntu 22.04, CentOS 7, Amazon Linux 2 a Red Hat Universal Base Image 9.
Byla vydána nová verze 1.77 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.77 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána beta verze Ubuntu 23.04 s kódovým názvem Lunar Lobster. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 23.04 mělo vyjít 20. dubna 2023.
Linuxová distribuce OpenMandriva byla vydána ve verzi ROME 23.03. Název ROME říká, že se jedná se o průběžně aktualizovanou (rolling) edici. Stabilní edice nese název Rock, aktuálně OpenMandriva Lx 4.3 Dysprosium.
Řešení dotazu:
int little_endian(){
int endian = 1;
return (0==((char*)&endian));
}
A podle mne by melo byt:
int little_endian(){
int endian = 1;
return (0==(*(char*)&endian));
}
#include <arpa/inet.h> bool bigEndian = htons(0x1234) == 0x1234;Funkce
htons
převádí endianitu z místní na síťovou a síťová endianita je velká. Takže pokud je po převodu číslo nezměněné, počítá stroj ve velkém endiánu.
Co se týče vašeho zdrojáku, má to být takto:
return 1 ==(*reinterpret_cast<char*>(&endian));Když tam máte 0, testujete big endian, ne little endian (na little endian bude nejméně významný bajt první, což je ten, který obsahuje tu jedničku). Po přetypování to musíte dereferencovat (operátorem *), jinak porovnáváte ukazatel, ne hodnotu (a ten ukazatel nikdy nebude
nullptr
).
A je to C++, tak raději používejte přetypování z C++.
A je to C++, tak raději používejte přetypování z C++.V C/C++ nedelam, muzete mi osvetlit v cem se to ve vysledku lisi? Resp. proc je to vyhodnejsi? Jen co do cistoty kodu, ci to ma i jiny vyznam? Diky
const
(const_cast
), přetypovat natvrdo (static_cast
), dynamicky (dynamic_cast
) anebo úplně změnit význam nějakého pointeru (reinterpret_cast
) (případně si pak můžete nadefinovat i vlastní přetypovávání, např. v Boostu je hodně dobré lexical_cast
, které překládá obsah proměnných), takže pokud tam uděláte chybu (třeba reinterpret_cast
zároveň odstraní const
), tak to překladač odmítne přeložit.
Tiskni
Sdílej: