abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 398 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: C++ endian

    19.4.2011 22:45 martin
    C++ endian
    Přečteno: 444×
    Nazdar,

    dnes som sa zacal zaoberat s big endian a little endian. Opisal som program z knihy Profesionalne Linux programovani aplikaci a po skompilovani som dospel k tomu ze mam big endian. To by bolo aj fajn ked ako vystup mi hodilo toto:

    0xdeadbeef

    [0] = 0xffffffef [1] = 0xffffffbe [2] = 0xffffffad [3] = 0xffffffde

    Prikladam zdrojovy kod.

    Podla big endian by mal byt vystup skor [0] = 0xffffffde [1] = 0xffffffad [2] = 0xffffffbe [3] = 0xffffffef

    Viete mi niekto vysvetlit kde moze byt chyba? Alebo som ja zle pochopil endian ?

    Dakujem :)

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    19.4.2011 23:02 ghost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    "dospel k tomu ze mam big endian" Jak? Mas nejaky "exoticky" hw? Protoze treba procesory kompatibilni s Intel x86 jsou (aspon co je mi znamo) prave LE.
    19.4.2011 23:08 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    Konkretne mam CPU E8400 co je 64-bit. A tym padol by mal byt big endian. Lenze mne program vypisal vystup, ktory zodpoveda little endian. Preco ? :D
    19.4.2011 23:11 ghost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    rekl bych, ze problem je v samotne detekci. Ty mas: int little_endian(){ int endian = 1; return (0==((char*)&endian)); } A podle mne by melo byt: int little_endian(){ int endian = 1; return (0==(*(char*)&endian)); }
    19.4.2011 23:19 ghost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    1.Omlouvam se za formatovani.
    2.Snad me vetsi znalci C/C++ neukamenuji. Porovnani ((char*)&endian)) == 0 je spatne, protoze ty porovnavas int (hodnotu) s ukazatelem na char. Aby to bylo spravne, tak jej musis dereferencovat: (*(char*)&endian)) == 0
    20.4.2011 11:55 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    Core 2 je x86-64, což je architektura založená na x86 a to je little endian. Bitovost procesoru nemá s endianitou nic společného.
    19.4.2011 23:16 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    Ahah, mas pravdu mam tam chybu ma to tak byt ako si napisal. No po skompilovani stale to iste, nic sa nezmenilo.
    19.4.2011 23:22 ghost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    musis ted porovnavat s 1, ptz jestli je LE, tak 1 bude prave na zacatku
    20.4.2011 00:45 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    Nejjednodušší způsob, jak otestovat endianitu na Linuxu (pokud nechcete používat to makro):
    #include <arpa/inet.h>
    
    bool bigEndian = htons(0x1234) == 0x1234;
    Funkce htons převádí endianitu z místní na síťovou a síťová endianita je velká. Takže pokud je po převodu číslo nezměněné, počítá stroj ve velkém endiánu.

    Co se týče vašeho zdrojáku, má to být takto:
    return 1 ==(*reinterpret_cast<char*>(&endian));
    Když tam máte 0, testujete big endian, ne little endian (na little endian bude nejméně významný bajt první, což je ten, který obsahuje tu jedničku).

    Po přetypování to musíte dereferencovat (operátorem *), jinak porovnáváte ukazatel, ne hodnotu (a ten ukazatel nikdy nebude nullptr).

    A je to C++, tak raději používejte přetypování z C++.
    20.4.2011 17:15 ghost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    A je to C++, tak raději používejte přetypování z C++.
    V C/C++ nedelam, muzete mi osvetlit v cem se to ve vysledku lisi? Resp. proc je to vyhodnejsi? Jen co do cistoty kodu, ci to ma i jiny vyznam? Diky
    clayman avatar 20.4.2011 17:49 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    Za Stena mluvit nemůžu, ale předpokládám, že hlavní výhoda tkví v tom, že používáte knihovní funkci, tzn. praxí ověřenou věc namísto vlastních krkolomných konstrukcí, které mohou být náchylné k chybám. :-)
    clayman avatar 20.4.2011 20:06 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    Eh, jsem si měl pořádně přečíst tvůj citát... :-(
    20.4.2011 17:58 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ endian
    Význam je hlavně v tom, že explicitně říkáte, co tím přetypováním chcete udělat, jestli chcete odstranit const (const_cast), přetypovat natvrdo (static_cast), dynamicky (dynamic_cast) anebo úplně změnit význam nějakého pointeru (reinterpret_cast) (případně si pak můžete nadefinovat i vlastní přetypovávání, např. v Boostu je hodně dobré lexical_cast, které překládá obsah proměnných), takže pokud tam uděláte chybu (třeba reinterpret_cast zároveň odstraní const), tak to překladač odmítne přeložit.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.