Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).
Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.
Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.
Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.
Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici
… více »Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Pro git existuje výborná kniha Pro Git od Scotta ChaconaPro Hg je zase výborná Mercurial: The Definitive Guide od Bryana O'Sullivana, případně web Hg Init Joela Spolskeho.
git, protože ho vyvíjeli lidé, kteří měli zkušenosti se spoustou verzovacích systémů (včetně Mercurialu)na tom je zajímavé, že oba tyto systémy měly první verzi v dubnu 2005
Nejspíš myslel Monotone.git, protože ho vyvíjeli lidé, kteří měli zkušenosti se spoustou verzovacích systémů (včetně Mercurialu)na tom je zajímavé, že oba tyto systémy měly první verzi v dubnu 2005(dokonce myslím, že Mercurial o pár dní později)
Čo sa týka "enterprise deploymentu", je na tom git zúfalo zle. Existuje v podstate jediný použiteľný systém na správu účtov, založený na SSH kľúčoch (gitosis), na ktorý existujú nejaké rozšírenia.jj, to je docela nevýhoda – oproti tomu mercurial ti můžu snadno zaintegrovat do libovolného systému správy uživatelů
Či sa to niekomu páči alebo nie, git je fakticky linux-only systém, a mimo *nix systémov narazíte skôr či neskôr na také či onaké problémy.Hlavně dřív, teď už to „jakž takž“ funguje.
K cemu je lepsi GUI pro uzivatele?GUI je pro širší nasazení prakticky nutnost. Vývojáři samozřejmě vystačí s CLI (stačí aby byli jenom trošku motivovaní), ale typicky do projektů zasahují i nevývojáři, například CSS kodéři (HTML je o málo složitější příklad). Pokud takoví nemůžou používat správu verzí a posílají výsledky výhradně mailem, je všechno OK, ale vývojář, který se stará o začleňování, je zbytečná útrata navíc. U menších projektů se naopak chce často o začleňování starat šéf, který má jen základní technické dovednosti a GUI mu výrazně ulehčí (a často vůbec umožní) práci. Jinak grafický git jsem instaloval do všech tří nejběžnějších systémů. Určitá omezení tam byla, ale při dostatečně nových verzích grafických nástrojů (různých pro různé platformy), šlo dosáhnout spokojenosti zůčastněných.
gitk
a pripadny annotate v IDE, ked "nieco smrdi", aby clovek vedel, koho sa ma opytat. Moja osobna skusenost je, ze praca s repozitarom ci pracovnou kopiou skor ci neskor sposobi maler.
A osobne neznasam pravidelne sa opakujuce vykriky kolegov cez cely project room: "Co znamena velke G v statuse SVN?" Pritom odpoved je nie dalej ako
svn status --help
Tiskni
Sdílej: