Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Pro git existuje výborná kniha Pro Git od Scotta ChaconaPro Hg je zase výborná Mercurial: The Definitive Guide od Bryana O'Sullivana, případně web Hg Init Joela Spolskeho.
git, protože ho vyvíjeli lidé, kteří měli zkušenosti se spoustou verzovacích systémů (včetně Mercurialu)na tom je zajímavé, že oba tyto systémy měly první verzi v dubnu 2005
Nejspíš myslel Monotone.git, protože ho vyvíjeli lidé, kteří měli zkušenosti se spoustou verzovacích systémů (včetně Mercurialu)na tom je zajímavé, že oba tyto systémy měly první verzi v dubnu 2005(dokonce myslím, že Mercurial o pár dní později)
Čo sa týka "enterprise deploymentu", je na tom git zúfalo zle. Existuje v podstate jediný použiteľný systém na správu účtov, založený na SSH kľúčoch (gitosis), na ktorý existujú nejaké rozšírenia.jj, to je docela nevýhoda – oproti tomu mercurial ti můžu snadno zaintegrovat do libovolného systému správy uživatelů
Či sa to niekomu páči alebo nie, git je fakticky linux-only systém, a mimo *nix systémov narazíte skôr či neskôr na také či onaké problémy.Hlavně dřív, teď už to „jakž takž“ funguje.
K cemu je lepsi GUI pro uzivatele?GUI je pro širší nasazení prakticky nutnost. Vývojáři samozřejmě vystačí s CLI (stačí aby byli jenom trošku motivovaní), ale typicky do projektů zasahují i nevývojáři, například CSS kodéři (HTML je o málo složitější příklad). Pokud takoví nemůžou používat správu verzí a posílají výsledky výhradně mailem, je všechno OK, ale vývojář, který se stará o začleňování, je zbytečná útrata navíc. U menších projektů se naopak chce často o začleňování starat šéf, který má jen základní technické dovednosti a GUI mu výrazně ulehčí (a často vůbec umožní) práci. Jinak grafický git jsem instaloval do všech tří nejběžnějších systémů. Určitá omezení tam byla, ale při dostatečně nových verzích grafických nástrojů (různých pro různé platformy), šlo dosáhnout spokojenosti zůčastněných.
gitk
a pripadny annotate v IDE, ked "nieco smrdi", aby clovek vedel, koho sa ma opytat. Moja osobna skusenost je, ze praca s repozitarom ci pracovnou kopiou skor ci neskor sposobi maler.
A osobne neznasam pravidelne sa opakujuce vykriky kolegov cez cely project room: "Co znamena velke G v statuse SVN?" Pritom odpoved je nie dalej ako
svn status --help
Tiskni
Sdílej: