Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Řešení dotazu:
to celkem resi multithread ...., a s tim ze bezi v kazde chvili jen jden thread neni moc pravdive ....
ono , vice threadu .. vice problemu ... kdekoliv , od urciteho okamziku je jejich prinos zaporny .. a lepe z thoho prece jen vychazi multiprocess
viz : http://wiki.python.org/moin/GlobalInterpreterLock
a http://docs.python.org/py3k/library/multiprocessing.html
na napr pro python2 je zajimava knihovna "pp"
Kdyby to byl blbej jazyk, tak mě to tak nevadí. Numpy a podobný výpočty do JPythonu bez GILu bohužel nepřeklopím.
to ze thready jsou blbost tvrdili ti co vytvorili unix uz 30 let pred Pythonem ......
#!/usr/bin/env python
#-*- coding: utf-8 -*-
import pygtk
pygtk.require("2.0")
import gtk
import gobject
def kazdych_5_sekund():
print "Toto je po 5 vterinach!!!"
return True # Toto způsobí že se toto bude opakovat každých 5s, False - provede se pouze jednou
def button_clicked(widget,data):
print "Button clicknut!!!"
# Vytvoříme nové okno
window = gtk.Window()
# Tady spojíme událost "delete-event" (zavření okna)
# s ukončením programu pomoí zavolání gtk.main_quit,
# která zapříčiní ukončení hlavní programové smyčky gtk.main()
window.connect("delete-event", gtk.main_quit)
window.set_border_width(10)
window.set_title("Timer 5 sekund")
# Vytvoříme nový popisek s popisem "Ahoj světe!!!"
button = gtk.Button("Ahoj světe!!!")
button.connect("clicked", button_clicked, None)
#label = gtk.Label("Ahoj světe!!!")
# A popisek připojíme do hlavního okna, které funguje jako kontejner
window.add(button)
# Tímto prohlásíme okno za připravené ke zobrazení
window.resize(200,80)
window.show_all()
# Tímto si vyrobíme "timer" po 5 sekundách
# timer_id lze využít pro "vypnutí" timeru pomocí gobject.source_remove(timer_id)
timer_id = gobject.timeout_add(5000, kazdych_5_sekund)
# A spustíme hlavní programovou smyčku
gtk.main()
#!/usr/bin/env python
#-*- coding: utf-8 -*-
import pygtk
pygtk.require("2.0")
import gtk
import gobject
def ukoncit(widget, data, timer_id):
gobject.source_remove(timer_id)
gtk.main_quit()
def kazdych_5_sekund():
print "Toto je po 5 vterinach!!!"
return True # Toto způsobí že se toto bude opakovat každých 5s, False - provede se pouze jednou
def button_clicked(widget,data):
print "Button clicknut!!!"
# Tímto si vyrobíme "timer" po 5 sekundách
# timer_id lze využít pro "vypnutí" timeru pomocí gobject.source_remove(timer_id)
timer_id = gobject.timeout_add(5000, kazdych_5_sekund)
# Vytvoříme nové okno
window = gtk.Window()
# Tady spojíme událost "delete-event" (zavření okna)
# s funkcí ukoncit()
# která zapříčiní ukončení hlavní programové smyčky gtk.main()
window.connect("delete-event", ukoncit, timer_id)
window.set_border_width(10)
window.set_title("Timer 5 sekund")
# Vytvoříme nový popisek s popisem "Ahoj světe!!!"
button = gtk.Button("Ahoj světe!!!")
button.connect("clicked", button_clicked, None)
#label = gtk.Label("Ahoj světe!!!")
# A popisek připojíme do hlavního okna, které funguje jako kontejner
window.add(button)
# Tímto prohlásíme okno za připravené ke zobrazení
window.resize(200,80)
window.show_all()
# A spustíme hlavní programovou smyčku
gtk.main()
Tiskni
Sdílej: