sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Zdravim
urobil som si program ktory nacitava do dvojrozmerneho pola zoznam parametrov - premennych, spolu s hodnotami a mam aj bash skript ktoremu potrebujem podhodit tieto nazvy aj hodnoty a z toho skriptu nacitat nove hodnoty bez exportu hodnot do systemu.
za kazdu radu vopred dik.
nazev_promenne="hodnota_promenne" a potom na ten soubor zavolat source?
ahojte,
v programe mam premennu napr. hodnota="cislo" va bash skripte by som mal: hodnota1=$printf("text-%05d",hodnota) v bashi by som mohol menit podmienky priradenia hodnot bez nutnosti zmeny zdrojoveho programu. a potrebujem hodnotu1 dostat do c++ programu aby ju vedel pouzivat.
je to jeden bash skript kde bude vyrabat hodnoty premennych na zaklade neakych podmienok.
Je mozne do premennej priradit priamo v c++ hodnotu vystupu z horneho printf alebo neako inak ?
echo ${!hodnota*}
Takže bys je všechny vypsal takto
$ hodnota1=ahoj
$ hodnota2=zdar # případně hodnota2=$(printf bla bla..), to je jedno
$ for x in ${!hodnota*}; do
echo "$x = ${!x}"
done
# vypíše:
hodnota1 = ahoj
hodnota2 = zdar
Pak už stačí výstup toho for cyklu přesměrovat do souboru.
Tiskni
Sdílej: