Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Program uloží do mapované paměti řetězec (parametr programu), který následně v cyklu vypisuje. Při spuštění další instance programu, začnou všechny předchozí instance vypisovat nový řetězecDostal jsem se k tomu, ze jsem schopen precit a do konzole vypsat retezec z mapovane pameti (souboru) jednorazove, ale uz se mi nedari to cist v cyklu. Muj dosavadni kod (includy jsou schvalne bez tagovacich sipek, aby se mi to zde na foru zobrazilo):
#include stdio.h #include stdlib.h #include sys/mman.h #include unistd.h #include sys/stat.h #include fcntl.h #define LENGTH 0x100 int main(int argc, char** argv) { int fd; void *file_memory; char string[255]; if ((fd = open("./mapped_file", O_CREAT | O_RDWR, S_IRUSR | S_IWUSR)) == -1) { perror("open failed"); } /*getting space in the file*/ lseek(fd, LENGTH+1, SEEK_SET); write(fd, "", 1); lseek(fd, 0, SEEK_SET); file_memory = (char *)mmap(NULL, LENGTH, PROT_WRITE, MAP_SHARED, fd, 0); if (file_memory == MAP_FAILED) { perror("mmap failed"); } sprintf((char *) file_memory, "%s", argv[1]); sscanf((char *) file_memory, "%s", string); while(1){ printf("%s", string); sleep(2); } /*Release the memory*/ munmap(file_memory,LENGTH); return (EXIT_SUCCESS); }Ocenim jakoukoliv pomoc ci radu, diky.
Řešení dotazu:
sscanf((char *) file_memory, "%s", string);má být uvnitř cyklu a že příliš důvěřuješ obsahu souboru? (A že to segfaultne, když se nezadá žádný argument.)
char string[255];
while(1){
printf("%s", string);
sleep(2);
}
vypise novou hodnotu?
Jinak ano, znam MAP_SHARED. Nezpochybnoval jsem, ze s tim mmapem neni mozne tu hodnotu nacist, jen se to musi udelat i po te, co tam jiny proces zapise novou hodnotu. Coz se v tom cyklu nedeje..
sscanf((char *) file_memory, "%s", string);pridam do cyklu, tak to nic nevypisuje.
Chyba bude patrně v tom printf("%s", string);
Změň na printf("%s\n", string);
Znak '\n'
reprezentuje konec řádku a teprve po něm pošle funkce printf
obsah bufferu na standardní výstup.
hrabe hrabe hrabe hrabeNecháš ho běžet, spustíš novou instanci jako ./bagr dohrabal a ten bude vypisovat dohrabal a stará instance taky. Asi je oprávněné si dát požadavek, že stará instance nevypíše 'dohrabal', dokud to alespoň jednou nevypíše instance nová. Bude asi nutné použít nějaký mutex, bude ho potřeba zamknout před zapsání do sdílené paměti (protože zapsání libovolně dlouhého řetězce asi nebude atomická operace) a odemknout po dokončení. Další problém bude v realokaci. Zadání neříká nic o tom, že řetězec bude mít nějakou maximální velikost, tudíž bys neměl předpokládat nějakou velikost 0x100. Toť k řešení. Ke kódu, co jsi napsal ještě dodám, že bych byl spíše pro použití nějakého ftruncate() místo seeku na konec a zapsání nějakého bytu.
Tady pozor, pointery ve sdílené paměti rozhodně nepoužívat! Každý proces bude zpravidla mít ten stejný (fyzický) úsek sdílené paměti namapovaný od úplně jiné (virtuální) adresy.Tak todle zalezi na tom, jak si pamet namapujete. Pokud to udelate pred forkem potomku, pak naopak je to namapovane vzdy na stejnem miste. Navic muzete mapovat na konkretni adresu.
I tak ale považuji řešení s využitím mutexu za robustnější a čitelnější.A pomalejsi, proto se taky v kritickych castech kodu nepouziva.
Tak todle zalezi na tom, jak si pamet namapujete. Pokud to udelate pred forkem potomku, pak naopak je to namapovane vzdy na stejnem miste. Navic muzete mapovat na konkretni adresu.To co uvádíte, je zcela speciální případ, obecně ale rozhodně neplatí. Pokud jsem to správně pochopil, tak v téhle diskuzi se řeší případ, kdy jedna binárka se spouští vícekrát, pokaždé s jinými parametry a nejde tedy o fork jednoho procesu. A snažit se namapovat sdílenou paměť na konkrétní adresu je naprosto zcestná idea, to opět bude spolehlivě fungovat jen v nějakých speciálních případech a po pravdě řečeno mě ani žádný takový nenapadá.
A pomalejsi, proto se taky v kritickych castech kodu nepouziva.S tím nelze než souhlasit. Pokud se nejedná o naprosto časově kritickou záležitost, je lépe se podobným nápadům vyhnout velkým obloukem a použít jednoduché, robustní a spolehlivé řešení. Ladit program, který má problémy se synchronizací přístupu ke sdíleným prostředkům, je noční můrou všech programátorů.
... while(1){ printf("%s", (char *)file_memory); sleep(2); } ...dle manpage:
MAP_SHARED Share this mapping. Updates to the mapping are visible to other processes that map this file, and are carried through to the underlying file. The file may not actually be updated until msync(2) or munmap() is called.takze po write/sprintf do pameti by mel nasledovat msync/munmap, jinak neni zarucene, ze se to projevi u ostatnich
Chyb je tam hned niekolko:
Vysledok? Nieco taketo:
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <string.h> #include <unistd.h> #include <sys/file.h> #include <sys/mman.h> #include <sys/stat.h> #include <sys/types.h> #include <fcntl.h> #define LENGTH 0x100 int main(int argc, char** argv) { int fd; char *file_memory; if(argc != 2 || strlen(argv[1]) > LENGTH) { printf("Usage: ...\n"); return 1; } if ((fd = open("./mapped_file", O_CREAT | O_RDWR, S_IRUSR | S_IWUSR)) == -1) { perror("open failed"); return 1; } if(ftruncate(fd, LENGTH + 1) < 0) { perror("ftruncate:"); return 1; } file_memory = (char *)mmap(NULL, LENGTH, PROT_WRITE, MAP_SHARED, fd, 0); if (file_memory == MAP_FAILED) { perror("mmap failed"); return 1; } if(flock(fd, LOCK_EX) < 0) { perror("flock lock"); return 1; } sprintf(file_memory, "%s", argv[1]); if(flock(fd, LOCK_UN) < 0) { perror("flock unlock"); return 1; } while(1){ printf("%s\n", file_memory); sleep(2); } munmap(file_memory, LENGTH); return (EXIT_SUCCESS); }
Tiskni
Sdílej: