UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch OTA-9 Focal, tj. deváté stabilní vydání založené na Ubuntu 20.04 Focal Fossa.
Firma Murena představila (PeerTube, YouTube) novou verzi 3.0 mobilního operačního systému /e/OS (Wikipedie) založeného na Androidu a LineageOS bez aplikací a služeb od Googlu.
Byla vydána nová verze 5.12 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Vedle zdrojových kódů je k dispozici také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).
Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.
Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.
Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.
Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Prišiel za mnou šéf a chcel vedieť, čo by to obnášalo, keby sme chceli vyvíjať Linux-ovú aplikáciu. (komerčnú, pre malý počet konkrétnych zákazníkov) Povedal som mu, čo som vedel, ale sám som nebol spokojný so svojou odpoveďou tak som začal pátrať po tom, ako urobiť aplikáciu pomocou Qt - a narážam na samé otázky:
Řešení dotazu:
-devel
balíčky pro běh nepotřebuje a vývojových Qt kitů je možné mít nainstalováno najednou libovolné množství. Klidně je možné používat distribuční QtCreator a Qt kity nainstalované Qt instalátorem nebo ručně zkompilované.
Pro „business“ použití bych doporučil nainstalovat Qt pomocí instalátoru od Qt Company. Kromě toho, že dostaneš Qtčka v „čisté“ podobě máš možnost nainstalovat několik verzí Qt vedle sebe a používat tu, kterou potřebuješ. Instalátor dále umožňuje nainstalovat některé proprietární Qt moduly, které linuxové distribuce nebalíčkují a z licenčních důvodů to (nejspíš) ani není možné.
Vzhledem k tomu, že zákazníků má být víc, bych rozhodně nedoporučoval vyvíjet pro konkrétní verzi Qt, protože už při dvou zákaznících je téměř jisté, že budou chtít používat různé distribuce... A z bastlu, kterej si nese své vlastní Qt a instaluje se nejlépe z nějakýho *.tar.gz scriptem budou určitě všichni nadšený...
Při troše snahy není problém psát zároveň pro Qt4 i Qt5 a pomocí OBS nebo nějakýho ekvivalentu pak vytvářet balíčky/repozitoře pro široké spektrum distribucí, které mají široké spektrum Qt knihoven.
spis nezapomen na to ze pro komercni pouziti u QT musis zaplatit licenci ..
a na QT4 bych se v tuto dobu fakt vybodl ...uz je davno out of support , spis bych se podival na QT 5.6 / 5.7.
To ale nie je pravda.spis nezapomen na to ze pro komercni pouziti u QT musis zaplatit licenci ..
The LGPL allows you to keep the source code of your application private as long as it is “work that uses” the library. Dynamic linking is usually recommended here.
a to si vzal kde ? QT je a byl;a vzdy dual licensed -- OSS zdarma , komercni vyvoj -- zaplat
https://www.qt.io/buy-product/?pid=7051 je asi co ? 350USD mesicne na 1 vyvojare jen tak ?
3.5. Can I use the Community open source version to develop my commercial product? It depends on how you license and distribute your product. The open source version of Qt is mainly distributed under the LGPL, version 3 and GPLv2/v3. You will need to fulfill the license obligations for these licenses when using Qt in your product.PS: A len tak mimochodom, Qt Script, Qt WebKit a Qt WebEngine sú aj v ich komerčnej verzii pod LGPL licenciou.
z cehoz plyne ze klientum musi dodat i zdrojove kody .. a nebo si poridit komercni licenci ...It depends on how you license and distribute your product. The open source version of Qt is mainly distributed under the LGPL, version 3 and GPLv2/v3. You will need to fulfill the license obligations for these licenses when using Qt in your product.
...z cehoz plyne ze klientum musi dodat i zdrojove kody
Ano, ale zdrojové kódy Qt, pokuď je budou modifikovat. Což není zrovna obvyklý případ.
Za předpokladu, že to Qt budou dynamicky linkovat. Pokuď by chtěli statickou binárku, pak tu komerční licenci potřebují. Ale zrovna pro Linux je víc než vhodný linkovat proti systémovému Qt.
a na QT4 bych se v tuto dobu fakt vybodl ...uz je davno out of support , spis bych se podival na QT 5.6 / 5.7.
Například aktuální RHEL/Cent OS Qt5 vůbec neobsahuje. A to je zrovna distribuce, která se komerčně používá skoro nejčastěji, takže vykašlat se na ní (nebo nutit uživatele k používání nějakých 3rd party repozitoří) není obecně z obchodního hlediska zrovna nejšťastnější nápad... Zvlášť v situaci, kdy při troše snahy lze psát aplikaci pro Qt5 i Qt4 zároveň.
Tiskni
Sdílej: