Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Řešení dotazu:
Právě mi v kapse zapípal detektor trapných dotazů. Ne, takhle to nejde.
Výuka základů programování je od toho, aby se člověk naučil základy programování, nikoliv aby zkoušel bez přemýšlení memorovat něčí řešení.
Lepší způsob, jak položit tento dotaz, by byl: „Mám tenhle úkol, k jeho řešení jsem naprogramoval tenhle kousek kódu, ale nefunguje mi to — chci, aby kód udělal A, ale když ho spustím, stane se B.“
S takovým^^^ dotazem by určitě kdekdo rád pomohl. Dotaz položený ve stylu „vyřešte za mě prosím příklad do písemky“ ovšem není dobrý nápad.
Pochybuju, že by slečna toužila jen tak si doma pro zábavu programovat.Já potkávám uživatele, kteří by programování zoufale potřebovali, ale neumí to a tak mají smůlu.
Přesně tak. Já si sice třeba (občas taky) programuju pro zábavu, ale většina programování a skriptování je zkrátka nezbytnost, nikoliv zábava.
Nemusí to být nutně doma. Je spousta interpretů Pythonu pro Android a iPhone. Navíc jsou webová IDE a interpreti. Na jeden jsem odkazoval níže. Přístup k Pythonu je prostě otázkou sekund, nejdéle minut.
Divím se, že tohle příslušný vyučující svým žákům nevysvětlil. Nebo možná jo, ale nikdo ho neposlouchal — klasika.
Chodím na gymnázium a informatice se dále věnovat nepotřebuji.Chodím na matfyz a datovým strukturám se dále věnovat nepotřebuji. Napište za mě splay tree…
Python doma nemám, pouze ve škole.Myslím, že příčina tohoto problému by se měla řešit. Jinak https://ideone.com/.
Děkuji sice za rady, ale pro člověka, který tomu rozumí jako kozel petrželi, jsou stále jaksi nepoužitelné..Naopak: dostala jsi mnohem víc, než na co ses ptala. Místo řešení svého konkrétního problému jsi dostala návod pro řešení všemožných dalších problémů! (pokud napíšeš -- jak zmiňoval Andrej -- „tento kód jsem napsala a ladila, ale dělá A a já myslím, že má dělat B“ -- pak ti určitě někdo (třeba já) určitě pomůže)
Chodím na gymnázium a informatice se dále věnovat nepotřebuji.
Špatně. Ve 21. století je informatika tak zásadní součástí všeho, co se ve světě děje, že v podstatě neexistuje možnost vyhnout se jí. Tohle je stejný nesmysl jako tvrdit, že po škole dál nepotřebuji číst a psát.
Python doma nemám, pouze ve škole.
Nesmysl. Implementace Pythonu jsou veřejně dostupné open-source projekty a každý si může stáhnout a nainstalovat Python, kdy se mu zachce.
Ale už nebudu mít možnost si je sama znovu zkusit, jelikož příště již z toho píšeme pisemku.
Dost podivná výmluva. Stažení a instalace interpreta Pythonu zabere asi tak 5 minut. Co takhle vyzkoušet online interpreta Pythonu? Načtení takové stránky zabere 5 sekund. Co takhle interpret Pythonu pro iPhone nebo Android? Těch je taky spousta.
Děkuji sice za rady, ale pro člověka, který tomu rozumí jako kozel petrželi, jsou stále jaksi nepoužitelné.
Ano, obsahu základního vzdělání je třeba jaksi porozumět. A porozumět mu musí každý — to za nikoho nezařídí ostatní tím, že napíšou řešení jednoho konkrétního úkolu.
int x = 9;
if ((x % 3) == 0)
printf("Cislo %d je delitelne tremi.\n", x);
Takže pokud se zbytek po dělení rovná nule, je splněna podmínka a číslo je dělitelné třemi. Podmínky děláme pomocí if a mohou se ještě rozvětvit o else a else if, v pythonu je místo else if zkráceně elif.
x = raw_input()
x = int(x)
if not (x % 2):
print "Cislo %d je delitelne dvema.\n" % (x)
Když zadáváš číslo z klávesnice, tak abys s ním mohla provádět matematické operace, musíš ho převést na celočíselný typ integer, jelikož funkce raw_input() ukládá čísla jako řetězce (slova).
Python 3 nemá raw_input(), nýbrž input().
A tohle^^^ skvěle ilustruje důvod, proč je důležité umět řešit úkoly samostatně a hledat v dokumentaci. Pokud někdo jen slepě vezme navržené řešení pro Python 2, Python 3 + raw_input() bude bez schopnosti číst dokumentaci nepřekonatelný „showstopper“.
A ještě pro úplnost, starý print taky nebude fungovat.
print('{0:d} je dělitelné {1:d}'.format(x, 2))
print('%d je dělitelné %d' % (x, 2))
Přetížený operátor % může být na první pohled matoucí, v souvislosti s výkladem o dělitelnosti. 
Mezi 2 a 3 byl trochu vývojový skok například i v zápisu volání prostého výpisu na obrazovku.
No, tam se dá držet určité společné podmnožiny:
print(jeden_argument)
Samozřejmě ale stačí drobný přehmat k tomu, aby si to každá verze vyložila o poznání jinak:
print(jeden_argument,)
Zajímavější „novinky“ jsou až v typovém systému (vždy se použije „nový“ systém a není nutné dědit od object) nebo v líném vyhodnocování (kde .items() vzdáleně odpovídají někdejším .iteritems()) a podobně. Ale s tím se člověk u takhle jednoduchého zadání většinou nesetká.
n = int(input())
if not n % 2:
print("cislo je sude")
if n == 0:
print("cislo je nulove")
elif n > 0:
print("cislo je kladne")
else:
print("cislo je zaporne")
def x(i):
return not bool(i % 3)
interval = tuple(range(6 + 1, 15 + 1))
delitelne = tuple(filter(x, interval))
print(interval)
print(delitelne)
print(sum(delitelne))
Tiskni
Sdílej: