Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Řešení dotazu:
Právě mi v kapse zapípal detektor trapných dotazů. Ne, takhle to nejde.
Výuka základů programování je od toho, aby se člověk naučil základy programování, nikoliv aby zkoušel bez přemýšlení memorovat něčí řešení.
Lepší způsob, jak položit tento dotaz, by byl: „Mám tenhle úkol, k jeho řešení jsem naprogramoval tenhle kousek kódu, ale nefunguje mi to — chci, aby kód udělal A, ale když ho spustím, stane se B.“
S takovým^^^ dotazem by určitě kdekdo rád pomohl. Dotaz položený ve stylu „vyřešte za mě prosím příklad do písemky“ ovšem není dobrý nápad.
Pochybuju, že by slečna toužila jen tak si doma pro zábavu programovat.Já potkávám uživatele, kteří by programování zoufale potřebovali, ale neumí to a tak mají smůlu.
Přesně tak. Já si sice třeba (občas taky) programuju pro zábavu, ale většina programování a skriptování je zkrátka nezbytnost, nikoliv zábava.
Nemusí to být nutně doma. Je spousta interpretů Pythonu pro Android a iPhone. Navíc jsou webová IDE a interpreti. Na jeden jsem odkazoval níže. Přístup k Pythonu je prostě otázkou sekund, nejdéle minut.
Divím se, že tohle příslušný vyučující svým žákům nevysvětlil. Nebo možná jo, ale nikdo ho neposlouchal — klasika.
Chodím na gymnázium a informatice se dále věnovat nepotřebuji.Chodím na matfyz a datovým strukturám se dále věnovat nepotřebuji. Napište za mě splay tree…
Python doma nemám, pouze ve škole.Myslím, že příčina tohoto problému by se měla řešit. Jinak https://ideone.com/.
Děkuji sice za rady, ale pro člověka, který tomu rozumí jako kozel petrželi, jsou stále jaksi nepoužitelné..Naopak: dostala jsi mnohem víc, než na co ses ptala. Místo řešení svého konkrétního problému jsi dostala návod pro řešení všemožných dalších problémů! (pokud napíšeš -- jak zmiňoval Andrej -- „tento kód jsem napsala a ladila, ale dělá A a já myslím, že má dělat B“ -- pak ti určitě někdo (třeba já) určitě pomůže)
Chodím na gymnázium a informatice se dále věnovat nepotřebuji.
Špatně. Ve 21. století je informatika tak zásadní součástí všeho, co se ve světě děje, že v podstatě neexistuje možnost vyhnout se jí. Tohle je stejný nesmysl jako tvrdit, že po škole dál nepotřebuji číst a psát.
Python doma nemám, pouze ve škole.
Nesmysl. Implementace Pythonu jsou veřejně dostupné open-source projekty a každý si může stáhnout a nainstalovat Python, kdy se mu zachce.
Ale už nebudu mít možnost si je sama znovu zkusit, jelikož příště již z toho píšeme pisemku.
Dost podivná výmluva. Stažení a instalace interpreta Pythonu zabere asi tak 5 minut. Co takhle vyzkoušet online interpreta Pythonu? Načtení takové stránky zabere 5 sekund. Co takhle interpret Pythonu pro iPhone nebo Android? Těch je taky spousta.
Děkuji sice za rady, ale pro člověka, který tomu rozumí jako kozel petrželi, jsou stále jaksi nepoužitelné.
Ano, obsahu základního vzdělání je třeba jaksi porozumět. A porozumět mu musí každý — to za nikoho nezařídí ostatní tím, že napíšou řešení jednoho konkrétního úkolu.
int x = 9;
if ((x % 3) == 0)
printf("Cislo %d je delitelne tremi.\n", x);
Takže pokud se zbytek po dělení rovná nule, je splněna podmínka a číslo je dělitelné třemi. Podmínky děláme pomocí if a mohou se ještě rozvětvit o else a else if, v pythonu je místo else if zkráceně elif.
x = raw_input()
x = int(x)
if not (x % 2):
print "Cislo %d je delitelne dvema.\n" % (x)
Když zadáváš číslo z klávesnice, tak abys s ním mohla provádět matematické operace, musíš ho převést na celočíselný typ integer, jelikož funkce raw_input() ukládá čísla jako řetězce (slova).
Python 3 nemá raw_input(), nýbrž input().
A tohle^^^ skvěle ilustruje důvod, proč je důležité umět řešit úkoly samostatně a hledat v dokumentaci. Pokud někdo jen slepě vezme navržené řešení pro Python 2, Python 3 + raw_input() bude bez schopnosti číst dokumentaci nepřekonatelný „showstopper“.
A ještě pro úplnost, starý print taky nebude fungovat.
print('{0:d} je dělitelné {1:d}'.format(x, 2))
print('%d je dělitelné %d' % (x, 2))
Přetížený operátor % může být na první pohled matoucí, v souvislosti s výkladem o dělitelnosti. 
Mezi 2 a 3 byl trochu vývojový skok například i v zápisu volání prostého výpisu na obrazovku.
No, tam se dá držet určité společné podmnožiny:
print(jeden_argument)
Samozřejmě ale stačí drobný přehmat k tomu, aby si to každá verze vyložila o poznání jinak:
print(jeden_argument,)
Zajímavější „novinky“ jsou až v typovém systému (vždy se použije „nový“ systém a není nutné dědit od object) nebo v líném vyhodnocování (kde .items() vzdáleně odpovídají někdejším .iteritems()) a podobně. Ale s tím se člověk u takhle jednoduchého zadání většinou nesetká.
n = int(input())
if not n % 2:
print("cislo je sude")
if n == 0:
print("cislo je nulove")
elif n > 0:
print("cislo je kladne")
else:
print("cislo je zaporne")
def x(i):
return not bool(i % 3)
interval = tuple(range(6 + 1, 15 + 1))
delitelne = tuple(filter(x, interval))
print(interval)
print(delitelne)
print(sum(delitelne))
Tiskni
Sdílej: