Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Před řazením:
{ {"data 0", 0}, {"data 1", 1}, {"data 2", 2} }
Po řazení podle toho řetězce opačně:
{ {"data 2", 0}, {"data 1", 1}, {"data 0", 2} }
struct Prvek
{
// nejaka data
size_t index_v_poli;
};
Pak mám pole těch prvků, resp. v poli budou nakonec ukazatele na dané prvky, protože chci, aby se neměnila jejich adresa:
{
{ /* ... */, 0 },
{ /* ... */, 1 },
{ /* ... */, 2 },
{ /* ... */, 3 },
{ /* ... */, 4 },
}
Z pole si někam třeba uložim položku s indexem 2, dostanu Prvek*, ukazující na { /* ... */, 2 }. Pak třeba do pole něco přidám, nebo ho nějak jinak seřadím. Chci, aby se index ve vráceném prvku patřičně aktualizoval, aby měl správný index a já pak mohl říct třeba "smaž prvek Prvek*" a nemusel ho v poli vyhledávat v O(n).
Tak tady je ještě obecnější řešení než níže uvedené. Třídit můžeš implicitně pomocí std::set a std::map. Implementace jsou vyvážené stromy a nikde tam ani náhodou nehrozí hledání v O(n). Můžeš si podle potřeby udržovat několik různě setříděných „pohledů“ do téže datové struktury.
#include <map>
#include <set>
#include <string>
struct Something {
std::string blah;
size_t index;
};
static std::ostream& operator <<(std::ostream &out, const Something &sth) {
out << "{\"" << sth.blah << "\", " << sth.index << "}";
return out;
}
struct CompareSomething {
bool operator ()(const Something *const &left,
const Something *const &right) const {
return left->blah > right->blah;
}
};
template<template<typename ... Args> class M, typename ... Args>
static void printmap(const M<Args...> &map, const std::string &message) {
const auto end{map.cend()};
auto i{map.cbegin()};
std::cout << message << std::endl << '{';
if (i != end) {
std::cout << '{' << i->first << ", " << i->second << '}';
for (++i; i != end; ++i)
std::cout << ", " << '{' << i->first << ", " << i->second << '}';
}
std::cout << '}' << std::endl;
}
int main() {
std::map<size_t, Something> indexmap{
{0, {"data 0", 0}}, {1, {"data 1", 1}}, {2, {"data 2", 2}}};
std::set<const Something*, CompareSomething> sortedview;
for (const auto &pair : indexmap) sortedview.insert(&pair.second);
printmap(indexmap, "Původní stav:");
auto first{sortedview.cbegin()};
indexmap.erase((*first)->index);
sortedview.erase(first);
printmap(indexmap, "Stav po odebrání prvního podle třídění:");
indexmap.emplace(3, Something{"data 3", 3});
sortedview.insert(&indexmap[3]);
printmap(indexmap, "Stav po přidání dalšího prvku:");
auto second{sortedview.cbegin()};
++second;
indexmap.erase((*second)->index);
sortedview.erase(second);
printmap(indexmap, "Stav po odebrání druhého podle třídění:");
return 0;
}
Dlužno dodat, že v tomto případě by bylo výrazně jednodušší použít místo Something jednoduše rovnou std::pair<size_t, std::string>. Tím by zmizela jedna úroveň zanoření struktur. Výše uvedený program vypíše:
Původní stav:
{{0, {"data 0", 0}}, {1, {"data 1", 1}}, {2, {"data 2", 2}}}
Stav po odebrání prvního podle třídění:
{{0, {"data 0", 0}}, {1, {"data 1", 1}}}
Stav po přidání dalšího prvku:
{{0, {"data 0", 0}}, {1, {"data 1", 1}}, {3, {"data 3", 3}}}
Stav po odebrání druhého podle třídění:
{{0, {"data 0", 0}}, {3, {"data 3", 3}}}
Ano, je na to standardní algoritmus zvaný std::sort(). Aktualizaci indexů si pak už musíš napsat sám, což ale není nijak extra těžké:
#include <algorithm>
#include <iostream>
#include <string>
struct Something {
std::string blah;
size_t index;
bool operator <(const Something &right) const { return blah > right.blah; }
};
static std::ostream& operator <<(std::ostream &out, const Something &sth) {
out << "{\"" << sth.blah << "\", " << sth.index << "}";
return out;
}
template<typename T, size_t N>
void printarray(const T(&array)[N], const std::string &message) {
const auto begin{std::begin(array)}, end{std::end(array)};
std::cout << message << std::endl << '{';
if (begin < end) {
std::cout << *begin;
for (auto i{begin + 1}; i < end; ++i) std::cout << ", " << *i;
}
std::cout << '}' << std::endl;
}
int main() {
Something array[]{{"data 0", 0}, {"data 1", 1}, {"data 2", 2}};
printarray(array, "Počáteční stav:");
std::sort(std::begin(array), std::end(array));
printarray(array, "Stav po std::sort():");
size_t counter{0};
for (Something &s : array) s.index = counter++;
printarray(array, "Stav po aktualizaci indexů:");
return 0;
}
Výše uvedený program vypíše následující:
Počáteční stav:
{{"data 0", 0}, {"data 1", 1}, {"data 2", 2}}
Stav po std::sort():
{{"data 2", 2}, {"data 1", 1}, {"data 0", 0}}
Stav po aktualizaci indexů:
{{"data 2", 0}, {"data 1", 1}, {"data 0", 2}}
Tiskni
Sdílej: