Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.
Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.
Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.
Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici
… více »Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Netgate oznámila vydání nové verze 2.8.0 open source firewallové, routovací a VPN platformy pfSense (Wikipedie) postavené na FreeBSD. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
if ($url == 'foo'){ $a = 10; return; }
Řešení dotazu:
return
slouží pro návrat z funkce, nikoliv pro ukončení cyklu. Pokud je ten kód součástí funkce, return tam použít můžeš.
if(x>0) printf("Cislo je vetsi nez nula.\n"); else printf("Cislo neni vetsi nez nula.\n"); printf("A pokračujem společným kodem.\n")
if(x>0) printf("Cislo je vetsi nez nula.\n"); else printf("Cislo neni vetsi nez nula.\n"); return;Podle mě je to takto přehlednější, ale samozřejmě každý má jiné zvyky.
Spíš jde o tohle:
void napi_consume_skb(struct sk_buff *skb, int budget) { if (unlikely(!skb)) return; /* dalších 20 řádků vlastního kódu funkce */ }
Samozřejmě můžete celý ten zbytek těla funkce, tj. celou její podstatu, odsadit a dát do else větve (nebo spíš rovnou otočit tu podmínku), ale čitelnosti to rozhodně neprospěje.
return
je návrat z procedury/funkce. Dokonce se taková struktura poměrně často i používá. V testu if se posoudí, jestli parametry funkce, nebo jiná data, jsou chybně. Pokud jsou, tak nemá smysl ve funkci dále pokračovat, ošetří se chybový návratový stav a returnem se vrací.
if
ů…
return
ů sekat goto
na něj. :-)
IF proměnná negativ,zero,positivese třemi labely. kdy kód za žádné podmínky nemusel pokračovat za IF.
Dokonalý chaos ovšem přinášejí interpretované jazyky. Např. "oblíbené"
ON <expr> GOTO <num> [, <num>... ]
v řadě dialektů BASICu a v některých dokonce
GOTO <expr>
Z toho se teoretikům programovacích stylů ježily chlupy i tam, kde netušili, že nějaké mají. :-)
Snad jsem Vám odpověděl.
Mám-li být upřímný, za sebe musím říct, že moc ne. Co se týká review kódu, osobně mnohem radši na začátku funkce uvidím
mp = kzalloc(sizeof(u32) * RTAX_MAX, GFP_KERNEL); if (unlikely(!mp)) return -ENOMEM;
než aby tam bylo formální "goto out
" a já se musel ještě podívat dolů, jestli se v tom případě nedělá něco dalšího. To má naopak dobrý smysl, pokud na konci bude něco jako
err: kfree(mp); return -EINVAL; }
a bude se tam skákat z víc různých míst. Nebo třeba u kaskád jako tady
void copy(source, target) { if (!file_exists(source)) { throw "Zdrojový soubor neexistuje."; } if (!is_dir(source)) { throw "Zdroj nemůže být adresář."; } if (!is_readable(source)) { throw "Zdrojový soubor nelze číst."; } if (!is_dir(target)) { throw "Cíl nemůže být adresář."; } parent = parent_dir(target); if (!file_exists(parent)) { throw "Neexistuje adresář pro cílový soubor."; } if (exists(target)) { throw "Cílový soubor již existuje."; } if (!is_writable(parent)) { throw "Do cílového adresáře nelze zapisovat."; } if (get_free_space(parent) < get_file_size(source)) { throw "V cílovém adresáři není dost volného místa."; } buffer, offset; do { buffer = read(source, offset, size(buffer)); write(target, offset, buffer); offset += size(buffer); } while(size(buffer) > 0); }Když to přepíšu na jediný výstupní bod, dostanu:
void copy(source, target) { error = null; if (file_exists(source)) { if (is_dir(source)) { if (is_readable(source)) { parent = parent_dir(target); if (file_exists(parent)) { if (is_dir(target)) { if (is_writable(parent)) { if (!exists(target)) { if (get_free_space(parent) >= get_file_size(source)) { buffer, offset; do { buffer = read(source, offset, size(buffer)); write(target, offset, buffer); offset += size(buffer); } while(size(buffer) > 0); } else { error = "V cílovém adresáři není dost volného místa."; } } else { error = "Cílový soubor již existuje."; } } else { error = "Do cílového adresáře nelze zapisovat."; } } else { error = "Cíl nemůže být adresář."; } } else { error = "Neexistuje adresář pro cílový soubor."; } } else { error = "Zdrojový soubor nelze číst."; } } else { error = "Zdroj nemůže být adresář."; } } else { error = "Zdrojový soubor neexistuje."; } throw error; }Pro mne je tedy ten druhý kód daleko nepřehlednější, a porušuje například jednu velmi dobrou zásadu omezující počet vnoření bloků. Nebo jak byste ten kód přepsal na jediný výstupní bod bez těch vnořených
if
ů? Počet vnoření by se samozřejmě dal zredukovat sloučením několika testů do jednoho a vytknutím do samostatné funkce, ale to neřeší princip problému.
Možná je rozdíl v programování triviálních funkcí přímo nad procesorem, kde máte jasně definované podmínky běhu, a pokud se náhodou dostanete mimo ně, zastavíte procesor a nějaký watchdog rozsvítí červenou kontrolku, že je všechno špatně (a mimochodem reset procesoru podle mne je výstupní bod, je to obdoba vyhození výjimky ve vyšších programovacích jazycích a způsob, jakým se ukončí provádění dané funkce). A v programování pro počítače, tablety, mobily, televize apod., kde uživatel pracuje přímo s programem, podmínky jsou velmi různorodé a každý očekává, že se z nečekaných situací dokáže program zotavit.
Tiskni
Sdílej: