Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
if ($url == 'foo'){
$a = 10;
return;
}
Řešení dotazu:
return slouží pro návrat z funkce, nikoliv pro ukončení cyklu. Pokud je ten kód součástí funkce, return tam použít můžeš.
if(x>0) printf("Cislo je vetsi nez nula.\n");
else printf("Cislo neni vetsi nez nula.\n");
printf("A pokračujem společným kodem.\n")
if(x>0) printf("Cislo je vetsi nez nula.\n");
else printf("Cislo neni vetsi nez nula.\n");
return;
Podle mě je to takto přehlednější, ale samozřejmě každý má jiné zvyky.
Spíš jde o tohle:
void napi_consume_skb(struct sk_buff *skb, int budget)
{
if (unlikely(!skb))
return;
/* dalších 20 řádků vlastního kódu funkce */
}
Samozřejmě můžete celý ten zbytek těla funkce, tj. celou její podstatu, odsadit a dát do else větve (nebo spíš rovnou otočit tu podmínku), ale čitelnosti to rozhodně neprospěje.
return je návrat z procedury/funkce. Dokonce se taková struktura poměrně často i používá. V testu if se posoudí, jestli parametry funkce, nebo jiná data, jsou chybně. Pokud jsou, tak nemá smysl ve funkci dále pokračovat, ošetří se chybový návratový stav a returnem se vrací.
ifů…
returnů sekat goto na něj. :-)
IF proměnná negativ,zero,positivese třemi labely. kdy kód za žádné podmínky nemusel pokračovat za IF.
s oblibou jsem s tím na VŠ provokoval.
Dokonalý chaos ovšem přinášejí interpretované jazyky. Např. "oblíbené"
ON <expr> GOTO <num> [, <num>... ]
v řadě dialektů BASICu a v některých dokonce
GOTO <expr>
Z toho se teoretikům programovacích stylů ježily chlupy i tam, kde netušili, že nějaké mají. :-)
Snad jsem Vám odpověděl.
Mám-li být upřímný, za sebe musím říct, že moc ne. Co se týká review kódu, osobně mnohem radši na začátku funkce uvidím
mp = kzalloc(sizeof(u32) * RTAX_MAX, GFP_KERNEL);
if (unlikely(!mp))
return -ENOMEM;
než aby tam bylo formální "goto out" a já se musel ještě podívat dolů, jestli se v tom případě nedělá něco dalšího. To má naopak dobrý smysl, pokud na konci bude něco jako
err:
kfree(mp);
return -EINVAL;
}
a bude se tam skákat z víc různých míst. Nebo třeba u kaskád jako tady
void copy(source, target) {
if (!file_exists(source)) {
throw "Zdrojový soubor neexistuje.";
}
if (!is_dir(source)) {
throw "Zdroj nemůže být adresář.";
}
if (!is_readable(source)) {
throw "Zdrojový soubor nelze číst.";
}
if (!is_dir(target)) {
throw "Cíl nemůže být adresář.";
}
parent = parent_dir(target);
if (!file_exists(parent)) {
throw "Neexistuje adresář pro cílový soubor.";
}
if (exists(target)) {
throw "Cílový soubor již existuje.";
}
if (!is_writable(parent)) {
throw "Do cílového adresáře nelze zapisovat.";
}
if (get_free_space(parent) < get_file_size(source)) {
throw "V cílovém adresáři není dost volného místa.";
}
buffer, offset;
do {
buffer = read(source, offset, size(buffer));
write(target, offset, buffer);
offset += size(buffer);
} while(size(buffer) > 0);
}
Když to přepíšu na jediný výstupní bod, dostanu:
void copy(source, target) {
error = null;
if (file_exists(source)) {
if (is_dir(source)) {
if (is_readable(source)) {
parent = parent_dir(target);
if (file_exists(parent)) {
if (is_dir(target)) {
if (is_writable(parent)) {
if (!exists(target)) {
if (get_free_space(parent) >= get_file_size(source)) {
buffer, offset;
do {
buffer = read(source, offset, size(buffer));
write(target, offset, buffer);
offset += size(buffer);
} while(size(buffer) > 0);
} else {
error = "V cílovém adresáři není dost volného místa.";
}
} else {
error = "Cílový soubor již existuje.";
}
} else {
error = "Do cílového adresáře nelze zapisovat.";
}
} else {
error = "Cíl nemůže být adresář.";
}
} else {
error = "Neexistuje adresář pro cílový soubor.";
}
} else {
error = "Zdrojový soubor nelze číst.";
}
} else {
error = "Zdroj nemůže být adresář.";
}
} else {
error = "Zdrojový soubor neexistuje.";
}
throw error;
}
Pro mne je tedy ten druhý kód daleko nepřehlednější, a porušuje například jednu velmi dobrou zásadu omezující počet vnoření bloků. Nebo jak byste ten kód přepsal na jediný výstupní bod bez těch vnořených ifů? Počet vnoření by se samozřejmě dal zredukovat sloučením několika testů do jednoho a vytknutím do samostatné funkce, ale to neřeší princip problému.
Možná je rozdíl v programování triviálních funkcí přímo nad procesorem, kde máte jasně definované podmínky běhu, a pokud se náhodou dostanete mimo ně, zastavíte procesor a nějaký watchdog rozsvítí červenou kontrolku, že je všechno špatně (a mimochodem reset procesoru podle mne je výstupní bod, je to obdoba vyhození výjimky ve vyšších programovacích jazycích a způsob, jakým se ukončí provádění dané funkce). A v programování pro počítače, tablety, mobily, televize apod., kde uživatel pracuje přímo s programem, podmínky jsou velmi různorodé a každý očekává, že se z nečekaných situací dokáže program zotavit.
Tiskni
Sdílej: