Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
if ($url == 'foo'){ $a = 10; return; }
Řešení dotazu:
return
slouží pro návrat z funkce, nikoliv pro ukončení cyklu. Pokud je ten kód součástí funkce, return tam použít můžeš.
if(x>0) printf("Cislo je vetsi nez nula.\n"); else printf("Cislo neni vetsi nez nula.\n"); printf("A pokračujem společným kodem.\n")
if(x>0) printf("Cislo je vetsi nez nula.\n"); else printf("Cislo neni vetsi nez nula.\n"); return;Podle mě je to takto přehlednější, ale samozřejmě každý má jiné zvyky.
Spíš jde o tohle:
void napi_consume_skb(struct sk_buff *skb, int budget) { if (unlikely(!skb)) return; /* dalších 20 řádků vlastního kódu funkce */ }
Samozřejmě můžete celý ten zbytek těla funkce, tj. celou její podstatu, odsadit a dát do else větve (nebo spíš rovnou otočit tu podmínku), ale čitelnosti to rozhodně neprospěje.
return
je návrat z procedury/funkce. Dokonce se taková struktura poměrně často i používá. V testu if se posoudí, jestli parametry funkce, nebo jiná data, jsou chybně. Pokud jsou, tak nemá smysl ve funkci dále pokračovat, ošetří se chybový návratový stav a returnem se vrací.
if
ů…
return
ů sekat goto
na něj. :-)
IF proměnná negativ,zero,positivese třemi labely. kdy kód za žádné podmínky nemusel pokračovat za IF.
Dokonalý chaos ovšem přinášejí interpretované jazyky. Např. "oblíbené"
ON <expr> GOTO <num> [, <num>... ]
v řadě dialektů BASICu a v některých dokonce
GOTO <expr>
Z toho se teoretikům programovacích stylů ježily chlupy i tam, kde netušili, že nějaké mají. :-)
Snad jsem Vám odpověděl.
Mám-li být upřímný, za sebe musím říct, že moc ne. Co se týká review kódu, osobně mnohem radši na začátku funkce uvidím
mp = kzalloc(sizeof(u32) * RTAX_MAX, GFP_KERNEL); if (unlikely(!mp)) return -ENOMEM;
než aby tam bylo formální "goto out
" a já se musel ještě podívat dolů, jestli se v tom případě nedělá něco dalšího. To má naopak dobrý smysl, pokud na konci bude něco jako
err: kfree(mp); return -EINVAL; }
a bude se tam skákat z víc různých míst. Nebo třeba u kaskád jako tady
void copy(source, target) { if (!file_exists(source)) { throw "Zdrojový soubor neexistuje."; } if (!is_dir(source)) { throw "Zdroj nemůže být adresář."; } if (!is_readable(source)) { throw "Zdrojový soubor nelze číst."; } if (!is_dir(target)) { throw "Cíl nemůže být adresář."; } parent = parent_dir(target); if (!file_exists(parent)) { throw "Neexistuje adresář pro cílový soubor."; } if (exists(target)) { throw "Cílový soubor již existuje."; } if (!is_writable(parent)) { throw "Do cílového adresáře nelze zapisovat."; } if (get_free_space(parent) < get_file_size(source)) { throw "V cílovém adresáři není dost volného místa."; } buffer, offset; do { buffer = read(source, offset, size(buffer)); write(target, offset, buffer); offset += size(buffer); } while(size(buffer) > 0); }Když to přepíšu na jediný výstupní bod, dostanu:
void copy(source, target) { error = null; if (file_exists(source)) { if (is_dir(source)) { if (is_readable(source)) { parent = parent_dir(target); if (file_exists(parent)) { if (is_dir(target)) { if (is_writable(parent)) { if (!exists(target)) { if (get_free_space(parent) >= get_file_size(source)) { buffer, offset; do { buffer = read(source, offset, size(buffer)); write(target, offset, buffer); offset += size(buffer); } while(size(buffer) > 0); } else { error = "V cílovém adresáři není dost volného místa."; } } else { error = "Cílový soubor již existuje."; } } else { error = "Do cílového adresáře nelze zapisovat."; } } else { error = "Cíl nemůže být adresář."; } } else { error = "Neexistuje adresář pro cílový soubor."; } } else { error = "Zdrojový soubor nelze číst."; } } else { error = "Zdroj nemůže být adresář."; } } else { error = "Zdrojový soubor neexistuje."; } throw error; }Pro mne je tedy ten druhý kód daleko nepřehlednější, a porušuje například jednu velmi dobrou zásadu omezující počet vnoření bloků. Nebo jak byste ten kód přepsal na jediný výstupní bod bez těch vnořených
if
ů? Počet vnoření by se samozřejmě dal zredukovat sloučením několika testů do jednoho a vytknutím do samostatné funkce, ale to neřeší princip problému.
Možná je rozdíl v programování triviálních funkcí přímo nad procesorem, kde máte jasně definované podmínky běhu, a pokud se náhodou dostanete mimo ně, zastavíte procesor a nějaký watchdog rozsvítí červenou kontrolku, že je všechno špatně (a mimochodem reset procesoru podle mne je výstupní bod, je to obdoba vyhození výjimky ve vyšších programovacích jazycích a způsob, jakým se ukončí provádění dané funkce). A v programování pro počítače, tablety, mobily, televize apod., kde uživatel pracuje přímo s programem, podmínky jsou velmi různorodé a každý očekává, že se z nečekaných situací dokáže program zotavit.
Tiskni
Sdílej: