Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.
if ($url == 'foo'){ $a = 10; return; }
Řešení dotazu:
return
slouží pro návrat z funkce, nikoliv pro ukončení cyklu. Pokud je ten kód součástí funkce, return tam použít můžeš.
if(x>0) printf("Cislo je vetsi nez nula.\n"); else printf("Cislo neni vetsi nez nula.\n"); printf("A pokračujem společným kodem.\n")
if(x>0) printf("Cislo je vetsi nez nula.\n"); else printf("Cislo neni vetsi nez nula.\n"); return;Podle mě je to takto přehlednější, ale samozřejmě každý má jiné zvyky.
Spíš jde o tohle:
void napi_consume_skb(struct sk_buff *skb, int budget) { if (unlikely(!skb)) return; /* dalších 20 řádků vlastního kódu funkce */ }
Samozřejmě můžete celý ten zbytek těla funkce, tj. celou její podstatu, odsadit a dát do else větve (nebo spíš rovnou otočit tu podmínku), ale čitelnosti to rozhodně neprospěje.
return
je návrat z procedury/funkce. Dokonce se taková struktura poměrně často i používá. V testu if se posoudí, jestli parametry funkce, nebo jiná data, jsou chybně. Pokud jsou, tak nemá smysl ve funkci dále pokračovat, ošetří se chybový návratový stav a returnem se vrací.
if
ů…
return
ů sekat goto
na něj. :-)
IF proměnná negativ,zero,positivese třemi labely. kdy kód za žádné podmínky nemusel pokračovat za IF.
Dokonalý chaos ovšem přinášejí interpretované jazyky. Např. "oblíbené"
ON <expr> GOTO <num> [, <num>... ]
v řadě dialektů BASICu a v některých dokonce
GOTO <expr>
Z toho se teoretikům programovacích stylů ježily chlupy i tam, kde netušili, že nějaké mají. :-)
Snad jsem Vám odpověděl.
Mám-li být upřímný, za sebe musím říct, že moc ne. Co se týká review kódu, osobně mnohem radši na začátku funkce uvidím
mp = kzalloc(sizeof(u32) * RTAX_MAX, GFP_KERNEL); if (unlikely(!mp)) return -ENOMEM;
než aby tam bylo formální "goto out
" a já se musel ještě podívat dolů, jestli se v tom případě nedělá něco dalšího. To má naopak dobrý smysl, pokud na konci bude něco jako
err: kfree(mp); return -EINVAL; }
a bude se tam skákat z víc různých míst. Nebo třeba u kaskád jako tady
void copy(source, target) { if (!file_exists(source)) { throw "Zdrojový soubor neexistuje."; } if (!is_dir(source)) { throw "Zdroj nemůže být adresář."; } if (!is_readable(source)) { throw "Zdrojový soubor nelze číst."; } if (!is_dir(target)) { throw "Cíl nemůže být adresář."; } parent = parent_dir(target); if (!file_exists(parent)) { throw "Neexistuje adresář pro cílový soubor."; } if (exists(target)) { throw "Cílový soubor již existuje."; } if (!is_writable(parent)) { throw "Do cílového adresáře nelze zapisovat."; } if (get_free_space(parent) < get_file_size(source)) { throw "V cílovém adresáři není dost volného místa."; } buffer, offset; do { buffer = read(source, offset, size(buffer)); write(target, offset, buffer); offset += size(buffer); } while(size(buffer) > 0); }Když to přepíšu na jediný výstupní bod, dostanu:
void copy(source, target) { error = null; if (file_exists(source)) { if (is_dir(source)) { if (is_readable(source)) { parent = parent_dir(target); if (file_exists(parent)) { if (is_dir(target)) { if (is_writable(parent)) { if (!exists(target)) { if (get_free_space(parent) >= get_file_size(source)) { buffer, offset; do { buffer = read(source, offset, size(buffer)); write(target, offset, buffer); offset += size(buffer); } while(size(buffer) > 0); } else { error = "V cílovém adresáři není dost volného místa."; } } else { error = "Cílový soubor již existuje."; } } else { error = "Do cílového adresáře nelze zapisovat."; } } else { error = "Cíl nemůže být adresář."; } } else { error = "Neexistuje adresář pro cílový soubor."; } } else { error = "Zdrojový soubor nelze číst."; } } else { error = "Zdroj nemůže být adresář."; } } else { error = "Zdrojový soubor neexistuje."; } throw error; }Pro mne je tedy ten druhý kód daleko nepřehlednější, a porušuje například jednu velmi dobrou zásadu omezující počet vnoření bloků. Nebo jak byste ten kód přepsal na jediný výstupní bod bez těch vnořených
if
ů? Počet vnoření by se samozřejmě dal zredukovat sloučením několika testů do jednoho a vytknutím do samostatné funkce, ale to neřeší princip problému.
Možná je rozdíl v programování triviálních funkcí přímo nad procesorem, kde máte jasně definované podmínky běhu, a pokud se náhodou dostanete mimo ně, zastavíte procesor a nějaký watchdog rozsvítí červenou kontrolku, že je všechno špatně (a mimochodem reset procesoru podle mne je výstupní bod, je to obdoba vyhození výjimky ve vyšších programovacích jazycích a způsob, jakým se ukončí provádění dané funkce). A v programování pro počítače, tablety, mobily, televize apod., kde uživatel pracuje přímo s programem, podmínky jsou velmi různorodé a každý očekává, že se z nečekaných situací dokáže program zotavit.
Tiskni
Sdílej: