Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
while (1) {if(read() != CHYBA) break;}
read vyhodíš. Přestane to zlobit.
$ aplikace data1 data2
while true; do
read -rd $'\0' -s -p ... -n 1
case $REPLY in
$'\e') echo "Escape"; exit;;
$'\n') echo "Konec radky"; exit;;
*) echo -n "$REPLY";;
esac
done
String si postupně poskládáš z jednotlivých znaků (v default sekci casu), při enter nebo escape se rozhodneš dle potřeby.
Ctrl-C místo Esc jsi už zkusil?
Tady je řešení, které neukončí celý skript. Stačí jenom správně použít trap.
read -n1 s1 && [ $s1 != $'\e' ] && read s2 && s="$s1$s2" && { echo "Zadáno: $s"; }
To klidně jde, jenom je potřeba netrvat na ESC. Co takhle Ctrl+C? Tady je příklad, kde Ctrl+C funguje:
#!/bin/bash
do_something() {
read -p 'Enter task name: ' input
[[ "$input" = 'exit' ]] && return 1
echo "Task running: ${input}"
sleep 3
echo "Task done: ${input}"
}
while ((0 == $?)); do (
set -e
do_something 0<&0 &
PID=$!
trap "kill $PID" INT
status=0
wait $PID || status=$?
trap - INT
case $status in
1) echo 'Task encountered "exit" or end of input.'; exit 1 ;;
130) echo 'Task interrupted by Ctrl+C.' ;;
*) echo "Task finished with status ${status}." ;;
esac
) done
Tohle se zeptá na název nějakého úkolu, pak to předstírá, že něco dělá (3 sekundy spí — přesně tam se dá napsat, co to ve skutečnosti má dělat) a během celé rádoby-činnosti se to dá kdykoliv přerušit pomocí Ctrl+C, což se vrátí zase zpátky k promptu s názvem úkolu. Těch readů tam samozřejmě může být za sebou několik a kdykoliv se to pak bude dát přerušit s návratem na první prompt. Celé se to dá ukončit buď zadáním exit nebo ukončením vstupu pomocí Ctrl+D.
Technická: Subshell v cyklu je především proto, aby se nevypisovaly na terminál obsáhlé hlášky o stavu ukončenéno procesu — stav zpracovává a hlásí ten case, takže ho není potřeba vidět od shellu ještě jednou. Jinak by se dalo obejít bez něj.
INT (zvaný taky SIGINT) je ten signál, který skript dostane při stisku Ctrl+C.
Mimochodem, tohle řešení má několik zjevných race condition v tom smyslu, že ve vzácných případech může být nutné stisknout Ctrl+C dvakrát a v podobně vzácných případech se shell pokusí zabít proces, který už neběží (či jiný nešťastný proces, který mezitím dostal stejný PID). Oba problémy se dají odstranit pomocí zamykání (což obvykle obnáší vytvořit si dočasný adresář (mktemp -d) a v něm vytvářet zamykací podadresář — mkdir může posloužit v shellu k implementaci poor man's mutexu). To ale tenhle triviální příklad nedělá.
while true; do read -rd $'\0' -s -n 1 case $REPLY in $'\e') break;; $'\n') break;; esac done
$'\e') echo ESCAPE; break;;zjistil bys, že ty šipky ti ukončují na escape. O těchto znacích jsi nic neříkal a nyní se divíš, že to s nimi nefunguje. Samozřejmě, protože terminál za tyto znaky dostává tzv. escape sekvence, která, jak už vyplývá z názvu, začíná znakem escape. Detaily viz http://ascii-table.com/ansi-escape-sequences.php Zapomeň na ESC a použij to Ctrl+C, co ti tu všichni radí. Nebo se na to celé vybodni.
Tiskni
Sdílej: