T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
Řešení dotazu:
to asi neni to co chce, sice podle zadani by to tak i vypadalo ale neco mi rika ze to chce na urovni pameti, takze proste chce mit napriklad pole 20 charu, kde prvniu 4chary bude ten int, pak nejakej jeden char(znak), pak zase 4*char pro int a pak zbytech znaku retezce.
Ja bych to tam nakopiroval pomoci memcopy, nebo primo.
struct __attribute__((__packed__)) RetezecPrefix { int cislo1; char znak; int cislo2; }; int main(int argc, char **argv) { // zpusob 1 int cislo1 = 15; int cislo2 = 2; char znak = 's'; char* cislo1c = (char*)&cislo1; char* cislo2c = (char*)&cislo2; char* ahoj = "ahoj"; char* vysledne_pole = (char*)malloc((strlen(ahoj) + 1) + (2*sizeof(int))); memcpy(vysledne_pole, cislo1c, sizeof(int)); vysledne_pole = vysledne_pole + sizeof(int); memcpy(vysledne_pole, &znak, 1); // vysledne_pole[0] = znak; vysledne_pole = vysledne_pole + sizeof(char); memcpy(vysledne_pole, cislo2c, sizeof(int)); vysledne_pole = vysledne_pole + sizeof(int); memcpy(vysledne_pole, ahoj, strlen(ahoj)); // zpusob2 struct RetezecPrefix rp = {15,'s',2}; char* vysledne_pole2 = (char*)malloc(strlen(ahoj) + sizeof(struct RetezecPrefix)); memcpy(vysledne_pole2, &rp, sizeof(struct RetezecPrefix)); vysledne_pole2 = vysledne_pole2 + sizeof(struct RetezecPrefix); memcpy(vysledne_pole2, ahoj, strlen(ahoj)); return 0; }
#include <string.h> struct my_data { int cislo1; char znak; int cislo2; char text[]; } __attribute__((__packed__)); int main(void) { char pole[256]; struct my_data *data = (void *)pole; data->cislo1 = 15; data->znak = 's'; data->cislo2 = 2; strcpy(data->text, "nejaky text"); // pozor na buffer overflow return 0; }
Obojí výše uvedené je humus. Základní nepochopení smyslu union
.
union intydzr { int i; char c[sizeof(int)]; };Ale pozor na
'\0'
.
Tak já půjdu naschvál špatným příkladem, aneb prasárny s pointery a makry. Takhle se to dá třeba zařídit v čistém C, pokud nechceš používat nestandardní __packed__
kdesicosi.
Jestli to má být portovatelné, pak by bylo dobré do toho pole místo obyčejných integerů přiřazovat htobe32(nějaký_integer)
a číst je odtud pomocí be32toh(integer_z_pole)
. Tohle je popsané v man 3 endian
.
#include <stdio.h> #define ARRAY_TYPE(tail_size, type_name) \ typedef char type_name[2 * sizeof(int) + sizeof(char) + tail_size] #define first_int(array) (*(int*)array) #define middle_char(array) (array[sizeof(int)]) #define second_int(array) (*(int*)(array + sizeof(int) + sizeof(char))) #define tail_string(array) (array + 2 * sizeof(int) + sizeof(char)) #define TAIL_STRING "ahoj" static const char *const TAIL = TAIL_STRING; static const size_t TAIL_SIZE = sizeof(TAIL_STRING) - 1; int main() { ARRAY_TYPE(TAIL_SIZE, Array); Array array; first_int(array) = 15; middle_char(array) = 's'; second_int(array) = 2; for (const char *t = TAIL; *t; ++t) tail_string(array)[t - TAIL] = *t; printf("First int: %d\n" "Middle char: %c\n" "Second int: %d\n" "Tail string: ", first_int(array), middle_char(array), second_int(array)); for (size_t i = 0; i < TAIL_SIZE; ++i) putchar(tail_string(array)[i]); putchar('\n'); return 0; }
sprintf()
.
sprintf()
, nebo obojí.
Tak prosím, ten jednořádkový ekvivalent mé ukázky by mě opravdu zajímal. Kdepak je?
Mimochodem, odkdy sprintf()
píše integery binárně po bytech? Že jsem si toho nějak nevšiml. Nesnažíš se doufám naznačit, že hrůza typu sprintf(string + sizeof(int) + sizeof(char), "%c%c%c%c", ((char*)&integer)[0], ((char*)&integer)[1], ...)
by byla lepší…?
sprintf(str, "%d%c%d%s", cislo1, znak, cislo2, "ahoj");
Uf. To má být vtip? Vždyť to nedělá ani náhodou totéž co moje ukázka. Ptal jsem se na jednořádkový ekvivalent mé ukázky, nikoliv na něco náhodného jiného.
Pravda, zadání je trochu nepřesné (hlavně kvůli tomu podivně zřetězenému příkladu). Já jsem zadání pochopil tak, že integer má být v tom poli binárně jako 4 byty — výslovně je tam zmínka o sizeof(int)
—, nikoliv jako desítková textová reprezentace.
String "2" nebo "15" opravdu nemá velikost sizeof(int)
.
Moje ukázka ze zadání nic nevypouští. V tom je celá pointa. Prostě se snažím zadání interpretovat tak, aby v té interpretaci bylo co nejméně rozporů. Zadání se neptá, „jak zřetězit pár stringů“, ale mluví v podstatě o nějaké packed reprezentaci dat s fixní velikostí (sizeof(int)
atd.). Přesně tu moje ukázka vytváří.
Navíc zadání říká, že data se z toho pole mají dát získat zpátky. Tohle tvé řešení taky nesplňuje, například když zvolím ten char '3'
a závěrečný string "1234"
.
Jo, taky by se mi líbilo řešit věci tak, že půlku zadání vypustím a druhou půlku upravím — to by bylo fajn!
Odpovídám na původní dotaz.
Neodpovídáte.
Jestli to má být portovatelné, pak by bylo dobré do toho pole místo obyčejných integerů přiřazovat htobe32(nějaký_integer) a číst je odtud pomocí be32toh(integer_z_pole).
htonl()
, ntohl()
:-) Ale pak by ten protokol/formát nejspíš měl ta čísla na 32 bitů zarovnaná.
Tahle archaická sada funkcí/maker (většinou) nemá 64-bitové ekvivalenty, proto bych ji příliš nedoporučoval. Vůbec je smutné, že hton{l,s}()
/ntoh{l,s}()
jsou standardní POSIX, zatímco to, co jsem doporučoval, vůbec není standardizované. Ale aspoň to má 64-bitovou verzi a nesnaží se to jedno z možných pořadí bytů nazývat záhadně "network".
Tiskni
Sdílej: