V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
public class Program {
public static void main(String[] args) {
int age=18;
if(age>0){
if(age>17){
System.out.println("Jsi vitan");
}else{
System.out.println("Moc mlady");
}else{
System.out.println("chyba");
}
}
}
}
Děkuji za radu.
Když si to správně naformátuješ/odsadíš, tak na to přijdeš asi i sám :-)
public class Program {
public static void main(String[] args) {
int age = 18;
if (age > 0) {
if (age > 17) {
System.out.println("Jsi vitan");
} else {
System.out.println("Moc mlady");
}
} else {
System.out.println("chyba");
}
}
}
Měl jsi tam jednu } závorku o pár řádků níž, než měla být.
public class Program {
public static void main(String[] args) {
int age = 18;
if (age > 0) {
if(age > 17) {
System.out.println("Jsi vítán");
} else {
System.out.println("Moc mladý");
}
} else {
System.out.println("chyba");
}
}
}
Dvě poznámky:

Tak to už bych úplně nedoporučoval. 
Mít identifikátory i komentáře anglicky je celkem klíčové kvůli pozdějšímu případnému sdílení kódu. Cokoliv tam bude "neanglicky", to bude představovat obrovský technologický dluh.
Proto má Java od začátku Unicode
Což ale neplatí pro zdrojový kód, kde se předpokládá „na platformě závislé kódování“.
Platí to i pro zdrojový kód, pokud jde o řetězcové literály — pro Stringy s hláškami pro lokalizaci neexistuje jiný rozumný způsob, jak je správně uložit přímo ve zdrojáku, než UTF-8. Escape-sekvence nepovažuji za rozumný způsob; údržba takové lokalizace je jeden velký horor. Teoreticky by bylo možné mít je v oddělených textových souborech, které nebudou zdrojáky — a v některých jazycích je tohle opravdu nutné —, ale … proč takové věci dělat v Javě, když javac má volbu -encoding? Dokonce i bez -encoding se použije kódování implicitní na dané platformě, což u rozumných systémů bude UTF-8. (Ale samozřejmě je lepší vždy -encoding specifikovat, kvůli některým notoricky nestandardním platformám a tak celkově pro jistotu.)
Samozřejmě tady nemluvím o identifikátorech — ty nepotřebují diakritiku, protože mají být anglicky, stejně jako komentáře, kvůli možnosti sdílet kód, najmout lidi odkudkoliv atd.
3.1. Unicode Programs are written using the Unicode character set.Nižšie v tom istom paragrafe je síce upresnenie:
Except for comments (§3.7), identifiers, and the contents of character and string literals (§3.10.4, §3.10.5), all input elements (§3.5) in a program are formed only from ASCII characters (or Unicode escapes (§3.3) which result in ASCII characters).Inak povedané, vo všetkých častiach programu, ktorých lexikálnu podobu si do nejakej miery volí používateľ, je možné napísať akýkoľvek Unicode junk. A skutočne sme mali v komentári nášho zdrojového kódu nejaký notový zápis. Ani argumentácia, že je to tak len teraz, neobstojí:
Versions of the Java programming language prior to JDK 1.1 used Unicode 1.1.5. Upgrades to newer versions of the Unicode Standard occurred in JDK 1.1 (to Unicode 2.0), JDK 1.1.7 (to Unicode 2.1), Java SE 1.4 (to Unicode 3.0), Java SE 5.0 (to Unicode 4.0), Java SE 7 (to Unicode 6.0), Java SE 8 (to Unicode 6.2), Java SE 9 (to Unicode 8.0), and Java SE 11 (to Unicode 10.0).Nota bene, javovský zdroják je a vždy bol Unicode by definition.
Hnidopišsky lze podotknout, že Unicode character set nic nepraví o kódování.
A teď trochu praxe z manuálové stránky javac:
-encoding encoding
Sets the source file encoding name, such as EUC-JP and UTF-8. If
the -encoding option is not specified, then the platform default
converter is used.
A jednoduchý pokus:
$ cat test.java
public class test {
public static void main(String[] args) {
System.out.println("Vařila myšička kašičku.");
}
}
$ file test.java
test.java: C source, UTF-8 Unicode text
$ javac test.java
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
^
10 errors
Důvod je prostý – závisí na platformě, například na locale.
$ LC_ALL=cs_CZ.UTF-8 javac test.java
projde, protože kódování zdrojového kódu a platformy se náhodou shoduje.
Až tak přesně se shodovat nemusí; UTF-8 projde bez ohledu na zvolený jazyk. A pokud systém nemá UTF-8 jako implicitní kódování, je někde zásadní chyba (nejspíš mezi židlí a klávesnicí), kterou Java beztak nevyřeší.
Tiskni
Sdílej: