Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
public class Program {
    public static void main(String[] args) {
        int age=18;
    if(age>0){
        if(age>17){
            System.out.println("Jsi vitan");
            }else{
               System.out.println("Moc mlady");
                }else{
                   System.out.println("chyba");
                }
            }
        }
    }
Děkuji za radu.
            Když si to správně naformátuješ/odsadíš, tak na to přijdeš asi i sám :-)
public class Program {
	public static void main(String[] args) {
		int age = 18;
		if (age > 0) {
			if (age > 17) {
				System.out.println("Jsi vitan");
			} else {
				System.out.println("Moc mlady");
			}
		} else {
			System.out.println("chyba");
		}
	}
}
Měl jsi tam jednu } závorku o pár řádků níž, než měla být.
public class Program {
  public static void main(String[] args) {
    int age = 18;
    if (age > 0) {
      if(age > 17) {
        System.out.println("Jsi vítán"); 
      } else {
        System.out.println("Moc mladý"); 
      }
    } else {
      System.out.println("chyba");
    }
  }
}
Dvě poznámky:

 
            Tak to už bych úplně nedoporučoval. 
Mít identifikátory i komentáře anglicky je celkem klíčové kvůli pozdějšímu případnému sdílení kódu. Cokoliv tam bude "neanglicky", to bude představovat obrovský technologický dluh.
Proto má Java od začátku Unicode
Což ale neplatí pro zdrojový kód, kde se předpokládá „na platformě závislé kódování“.
Platí to i pro zdrojový kód, pokud jde o řetězcové literály — pro Stringy s hláškami pro lokalizaci neexistuje jiný rozumný způsob, jak je správně uložit přímo ve zdrojáku, než UTF-8. Escape-sekvence nepovažuji za rozumný způsob; údržba takové lokalizace je jeden velký horor. Teoreticky by bylo možné mít je v oddělených textových souborech, které nebudou zdrojáky — a v některých jazycích je tohle opravdu nutné —, ale … proč takové věci dělat v Javě, když javac má volbu -encoding? Dokonce i bez -encoding se použije kódování implicitní na dané platformě, což u rozumných systémů bude UTF-8. (Ale samozřejmě je lepší vždy -encoding specifikovat, kvůli některým notoricky nestandardním platformám a tak celkově pro jistotu.)
Samozřejmě tady nemluvím o identifikátorech — ty nepotřebují diakritiku, protože mají být anglicky, stejně jako komentáře, kvůli možnosti sdílet kód, najmout lidi odkudkoliv atd.
3.1. Unicode Programs are written using the Unicode character set.Nižšie v tom istom paragrafe je síce upresnenie:
Except for comments (§3.7), identifiers, and the contents of character and string literals (§3.10.4, §3.10.5), all input elements (§3.5) in a program are formed only from ASCII characters (or Unicode escapes (§3.3) which result in ASCII characters).Inak povedané, vo všetkých častiach programu, ktorých lexikálnu podobu si do nejakej miery volí používateľ, je možné napísať akýkoľvek Unicode junk. A skutočne sme mali v komentári nášho zdrojového kódu nejaký notový zápis. Ani argumentácia, že je to tak len teraz, neobstojí:
Versions of the Java programming language prior to JDK 1.1 used Unicode 1.1.5. Upgrades to newer versions of the Unicode Standard occurred in JDK 1.1 (to Unicode 2.0), JDK 1.1.7 (to Unicode 2.1), Java SE 1.4 (to Unicode 3.0), Java SE 5.0 (to Unicode 4.0), Java SE 7 (to Unicode 6.0), Java SE 8 (to Unicode 6.2), Java SE 9 (to Unicode 8.0), and Java SE 11 (to Unicode 10.0).Nota bene, javovský zdroják je a vždy bol Unicode by definition.
Hnidopišsky lze podotknout, že Unicode character set nic nepraví o kódování.
A teď trochu praxe z manuálové stránky javac:
      -encoding encoding
              Sets the source file encoding name, such as EUC-JP and UTF-8. If
              the -encoding option is not specified, then the platform default
              converter is used.A jednoduchý pokus:
$ cat test.java 
public class test {
   public static void main(String[] args) {
      System.out.println("Vařila myšička kašičku.");
   }
}
$ file test.java 
test.java: C source, UTF-8 Unicode text
$ javac test.java 
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
      System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
                            ^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
      System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
                             ^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
      System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
                                    ^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
      System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
                                     ^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
      System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
                                       ^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
      System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
                                        ^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
      System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
                                              ^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
      System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
                                               ^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
      System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
                                                 ^
test.java:3: error: unmappable character for encoding ASCII
      System.out.println("Va??ila my??i??ka ka??i??ku.");
                                                  ^
10 errors
Důvod je prostý – závisí na platformě, například na locale.
$ LC_ALL=cs_CZ.UTF-8 javac test.java
projde, protože kódování zdrojového kódu a platformy se náhodou shoduje.
Až tak přesně se shodovat nemusí; UTF-8 projde bez ohledu na zvolený jazyk. A pokud systém nemá UTF-8 jako implicitní kódování, je někde zásadní chyba (nejspíš mezi židlí a klávesnicí), kterou Java beztak nevyřeší.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                