Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podporuje vyjádření partnerů ze Spojeného království, kteří upozorňují na škodlivé aktivity společností Anxun Information Technology (též „I-S00N“) (pdf) a Beijing Integrity Technology (též „Integrity Tech“) působících v kyberprostoru a sídlících v Čínské lidové republice (ČLR). Tyto společnosti jsou součástí komplexního ekosystému soukromých subjektů v ČLR,
… více »Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.
Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.
Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.
IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Řešení dotazu:
C++ má přesně k takovým účelům (udržování kontextu a návrat do původního stavu) své standardní mechanismy. Předchozí barva se dá jednoduše ukládat na zásobník a pak nechat obnovit destruktorem.
Uvedený příklad není (kvůli statické proměnné) thread-safe, nicméně to by nemuselo vadit, protože terminál bývá jeden.
Taky to podporuje jenom 256 barev místo 24-bitových, ale to se dá celkem triviálně doplnit.
#include <cstdint>
#include <ios>
#include <iostream>
#include <string>
#include <string_view>
#include <utility>
using std::uint8_t;
using std::size_t;
class Color {
class Value {
const std::string code_;
public:
Value(std::string_view code); // C++20: constexpr
std::ostream& operator ()(std::ostream &out) const;
};
Color(std::ostream *out, const Value &previous,
const Value &value, bool value_owned);
std::ostream& operator ()(std::ostream &out);
static const Value *_current;
std::ostream *out_;
const Value &previous_;
const Value &value_;
const bool value_owned_;
friend std::ostream& operator <<(std::ostream& out, Color &&color);
public:
Color(Value &&value);
Color(const Value &value);
Color(std::ostream &out, Value &&value);
Color(std::ostream &out, const Value &value);
static Value custom(uint8_t color); // C++20: constexpr
~Color();
static const Value THICK; // C++20: constexpr
static const Value RESET; // C++20: constexpr
static const Value BLACK; // C++20: constexpr
static const Value RED; // C++20: constexpr
static const Value GREEN; // C++20: constexpr
static const Value YELLOW; // C++20: constexpr
static const Value BLUE; // C++20: constexpr
static const Value MAGENTA; // C++20: constexpr
static const Value CYAN; // C++20: constexpr
static const Value WHITE; // C++20: constexpr
};
Color::Value::Value(std::string_view code) : code_{code} {}
std::ostream& Color::Value::operator ()(std::ostream &out) const {
return out << code_;
}
Color::Color(std::ostream *out, const Value &previous,
const Value &value, bool value_owned) :
out_{out}, previous_{previous}, value_{value}, value_owned_(value_owned) {}
std::ostream& Color::operator ()(std::ostream& out) {
out_ = &out;
_current = &value_;
return value_(out);
}
Color::Color(Value &&value) :
Color{nullptr, *_current, *new Value{std::move(value)}, true} {}
Color::Color(const Value &value) :
Color{nullptr, *_current, value, false} {}
Color::Color(std::ostream &out, Value &&value) :
Color{&out, *_current, *new Value{std::move(value)}, true} {
_current = &value_;
value(out);
}
Color::Color(std::ostream& out, const Value& value) :
Color{&out, *_current, value, false} {
_current = &value_;
value(out);
}
Color::Value Color::custom(uint8_t color) {
return Value("\u001B[38;5;" + std::to_string(color) + 'm');
}
Color::~Color() {
if (out_) previous_(*out_);
_current = &previous_;
if (value_owned_) delete &value_;
}
std::ostream& operator <<(std::ostream& out, Color &&color) {
return color(out);
}
const Color::Value Color::RESET{"\u001B[0m"};
const Color::Value Color::THICK{"\u001B[0;1m"};
const Color::Value Color::BLACK{"\u001B[30;1m"};
const Color::Value Color::RED{"\u001B[31;1m"};
const Color::Value Color::GREEN{"\u001B[32;1m"};
const Color::Value Color::YELLOW{"\u001B[33;1m"};
const Color::Value Color::BLUE{"\u001B[34;1m"};
const Color::Value Color::MAGENTA{"\u001B[35;1m"};
const Color::Value Color::CYAN{"\u001B[36;1m"};
const Color::Value Color::WHITE{"\u001B[37;1m"};
const Color::Value *Color::_current = &Color::RESET;
void recursion(size_t base, size_t shift) {
if (shift < 16) {
Color next{std::cout, Color::custom(base + shift)}; // overflow intended
std::cout << shift;
recursion(base, shift + 1);
std::cout << shift;
} else {
std::cout << " █ ";
std::cout << Color{Color::BLACK} << 'K'
<< Color{Color::RED} << 'R'
<< Color{Color::GREEN} << 'G'
<< Color{Color::YELLOW} << 'Y'
<< Color{Color::BLUE} << 'B'
<< Color{Color::MAGENTA} << 'M'
<< Color{Color::CYAN} << 'C'
<< Color{Color::WHITE} << 'W';
std::cout << " █ ";
}
}
int main() {
std::cout << std::hex << '\n';
std::cout << Color{Color::THICK} << '>'
<< Color{Color::BLACK} << "black"
<< Color{Color::THICK} << '<'
<< Color{Color::RED} << " red"
<< Color{Color::GREEN} << " green"
<< Color{Color::YELLOW} << " yellow"
<< Color{Color::BLUE} << " blue"
<< Color{Color::MAGENTA} << " magenta"
<< Color{Color::CYAN} << " cyan"
<< Color{Color::WHITE} << " white";
std::cout << "\n\n";
std::cout << "This is the default.\n";
{
Color red{std::cout, Color::RED};
std::cout << "This is red.\n";
{
Color green{std::cout, Color::GREEN};
std::cout << "This is green.\n";
{
Color blue{std::cout, Color::BLUE};
std::cout << "This is blue.\n";
std::cout << Color{Color::YELLOW} << "This is yellow.\n";
std::cout << "This is blue.\n";
}
std::cout << "This is green.\n";
}
std::cout << "This is red.\n";
}
std::cout << "This is the default.\n\n";
for (size_t color = 0; color < 256; ++color) {
recursion(color, 0);
std::cout << '\n';
}
std::cout << '\n';
{
Color thick{std::cout, Color::THICK};
std::cout << "This is fucking thick!!!\n";
std::cout << Color{Color::custom(77)} << "And this is almost green.\n";
std::cout << "Thick again.\n";
Color orange{std::cout, Color::custom(208)};
std::cout << "This is an arbitrary orange color.\n";
}
std::cout << "And this is the default again!\n\n";
}
Tiskni
Sdílej: