V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Řešení dotazu:
C++ má přesně k takovým účelům (udržování kontextu a návrat do původního stavu) své standardní mechanismy. Předchozí barva se dá jednoduše ukládat na zásobník a pak nechat obnovit destruktorem.
Uvedený příklad není (kvůli statické proměnné) thread-safe, nicméně to by nemuselo vadit, protože terminál bývá jeden.
Taky to podporuje jenom 256 barev místo 24-bitových, ale to se dá celkem triviálně doplnit.
#include <cstdint> #include <ios> #include <iostream> #include <string> #include <string_view> #include <utility> using std::uint8_t; using std::size_t; class Color { class Value { const std::string code_; public: Value(std::string_view code); // C++20: constexpr std::ostream& operator ()(std::ostream &out) const; }; Color(std::ostream *out, const Value &previous, const Value &value, bool value_owned); std::ostream& operator ()(std::ostream &out); static const Value *_current; std::ostream *out_; const Value &previous_; const Value &value_; const bool value_owned_; friend std::ostream& operator <<(std::ostream& out, Color &&color); public: Color(Value &&value); Color(const Value &value); Color(std::ostream &out, Value &&value); Color(std::ostream &out, const Value &value); static Value custom(uint8_t color); // C++20: constexpr ~Color(); static const Value THICK; // C++20: constexpr static const Value RESET; // C++20: constexpr static const Value BLACK; // C++20: constexpr static const Value RED; // C++20: constexpr static const Value GREEN; // C++20: constexpr static const Value YELLOW; // C++20: constexpr static const Value BLUE; // C++20: constexpr static const Value MAGENTA; // C++20: constexpr static const Value CYAN; // C++20: constexpr static const Value WHITE; // C++20: constexpr }; Color::Value::Value(std::string_view code) : code_{code} {} std::ostream& Color::Value::operator ()(std::ostream &out) const { return out << code_; } Color::Color(std::ostream *out, const Value &previous, const Value &value, bool value_owned) : out_{out}, previous_{previous}, value_{value}, value_owned_(value_owned) {} std::ostream& Color::operator ()(std::ostream& out) { out_ = &out; _current = &value_; return value_(out); } Color::Color(Value &&value) : Color{nullptr, *_current, *new Value{std::move(value)}, true} {} Color::Color(const Value &value) : Color{nullptr, *_current, value, false} {} Color::Color(std::ostream &out, Value &&value) : Color{&out, *_current, *new Value{std::move(value)}, true} { _current = &value_; value(out); } Color::Color(std::ostream& out, const Value& value) : Color{&out, *_current, value, false} { _current = &value_; value(out); } Color::Value Color::custom(uint8_t color) { return Value("\u001B[38;5;" + std::to_string(color) + 'm'); } Color::~Color() { if (out_) previous_(*out_); _current = &previous_; if (value_owned_) delete &value_; } std::ostream& operator <<(std::ostream& out, Color &&color) { return color(out); } const Color::Value Color::RESET{"\u001B[0m"}; const Color::Value Color::THICK{"\u001B[0;1m"}; const Color::Value Color::BLACK{"\u001B[30;1m"}; const Color::Value Color::RED{"\u001B[31;1m"}; const Color::Value Color::GREEN{"\u001B[32;1m"}; const Color::Value Color::YELLOW{"\u001B[33;1m"}; const Color::Value Color::BLUE{"\u001B[34;1m"}; const Color::Value Color::MAGENTA{"\u001B[35;1m"}; const Color::Value Color::CYAN{"\u001B[36;1m"}; const Color::Value Color::WHITE{"\u001B[37;1m"}; const Color::Value *Color::_current = &Color::RESET; void recursion(size_t base, size_t shift) { if (shift < 16) { Color next{std::cout, Color::custom(base + shift)}; // overflow intended std::cout << shift; recursion(base, shift + 1); std::cout << shift; } else { std::cout << " █ "; std::cout << Color{Color::BLACK} << 'K' << Color{Color::RED} << 'R' << Color{Color::GREEN} << 'G' << Color{Color::YELLOW} << 'Y' << Color{Color::BLUE} << 'B' << Color{Color::MAGENTA} << 'M' << Color{Color::CYAN} << 'C' << Color{Color::WHITE} << 'W'; std::cout << " █ "; } } int main() { std::cout << std::hex << '\n'; std::cout << Color{Color::THICK} << '>' << Color{Color::BLACK} << "black" << Color{Color::THICK} << '<' << Color{Color::RED} << " red" << Color{Color::GREEN} << " green" << Color{Color::YELLOW} << " yellow" << Color{Color::BLUE} << " blue" << Color{Color::MAGENTA} << " magenta" << Color{Color::CYAN} << " cyan" << Color{Color::WHITE} << " white"; std::cout << "\n\n"; std::cout << "This is the default.\n"; { Color red{std::cout, Color::RED}; std::cout << "This is red.\n"; { Color green{std::cout, Color::GREEN}; std::cout << "This is green.\n"; { Color blue{std::cout, Color::BLUE}; std::cout << "This is blue.\n"; std::cout << Color{Color::YELLOW} << "This is yellow.\n"; std::cout << "This is blue.\n"; } std::cout << "This is green.\n"; } std::cout << "This is red.\n"; } std::cout << "This is the default.\n\n"; for (size_t color = 0; color < 256; ++color) { recursion(color, 0); std::cout << '\n'; } std::cout << '\n'; { Color thick{std::cout, Color::THICK}; std::cout << "This is fucking thick!!!\n"; std::cout << Color{Color::custom(77)} << "And this is almost green.\n"; std::cout << "Thick again.\n"; Color orange{std::cout, Color::custom(208)}; std::cout << "This is an arbitrary orange color.\n"; } std::cout << "And this is the default again!\n\n"; }
Tiskni
Sdílej: