Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Řešení dotazu:
C++ má přesně k takovým účelům (udržování kontextu a návrat do původního stavu) své standardní mechanismy. Předchozí barva se dá jednoduše ukládat na zásobník a pak nechat obnovit destruktorem.
Uvedený příklad není (kvůli statické proměnné) thread-safe, nicméně to by nemuselo vadit, protože terminál bývá jeden.
Taky to podporuje jenom 256 barev místo 24-bitových, ale to se dá celkem triviálně doplnit.
#include <cstdint> #include <ios> #include <iostream> #include <string> #include <string_view> #include <utility> using std::uint8_t; using std::size_t; class Color { class Value { const std::string code_; public: Value(std::string_view code); // C++20: constexpr std::ostream& operator ()(std::ostream &out) const; }; Color(std::ostream *out, const Value &previous, const Value &value, bool value_owned); std::ostream& operator ()(std::ostream &out); static const Value *_current; std::ostream *out_; const Value &previous_; const Value &value_; const bool value_owned_; friend std::ostream& operator <<(std::ostream& out, Color &&color); public: Color(Value &&value); Color(const Value &value); Color(std::ostream &out, Value &&value); Color(std::ostream &out, const Value &value); static Value custom(uint8_t color); // C++20: constexpr ~Color(); static const Value THICK; // C++20: constexpr static const Value RESET; // C++20: constexpr static const Value BLACK; // C++20: constexpr static const Value RED; // C++20: constexpr static const Value GREEN; // C++20: constexpr static const Value YELLOW; // C++20: constexpr static const Value BLUE; // C++20: constexpr static const Value MAGENTA; // C++20: constexpr static const Value CYAN; // C++20: constexpr static const Value WHITE; // C++20: constexpr }; Color::Value::Value(std::string_view code) : code_{code} {} std::ostream& Color::Value::operator ()(std::ostream &out) const { return out << code_; } Color::Color(std::ostream *out, const Value &previous, const Value &value, bool value_owned) : out_{out}, previous_{previous}, value_{value}, value_owned_(value_owned) {} std::ostream& Color::operator ()(std::ostream& out) { out_ = &out; _current = &value_; return value_(out); } Color::Color(Value &&value) : Color{nullptr, *_current, *new Value{std::move(value)}, true} {} Color::Color(const Value &value) : Color{nullptr, *_current, value, false} {} Color::Color(std::ostream &out, Value &&value) : Color{&out, *_current, *new Value{std::move(value)}, true} { _current = &value_; value(out); } Color::Color(std::ostream& out, const Value& value) : Color{&out, *_current, value, false} { _current = &value_; value(out); } Color::Value Color::custom(uint8_t color) { return Value("\u001B[38;5;" + std::to_string(color) + 'm'); } Color::~Color() { if (out_) previous_(*out_); _current = &previous_; if (value_owned_) delete &value_; } std::ostream& operator <<(std::ostream& out, Color &&color) { return color(out); } const Color::Value Color::RESET{"\u001B[0m"}; const Color::Value Color::THICK{"\u001B[0;1m"}; const Color::Value Color::BLACK{"\u001B[30;1m"}; const Color::Value Color::RED{"\u001B[31;1m"}; const Color::Value Color::GREEN{"\u001B[32;1m"}; const Color::Value Color::YELLOW{"\u001B[33;1m"}; const Color::Value Color::BLUE{"\u001B[34;1m"}; const Color::Value Color::MAGENTA{"\u001B[35;1m"}; const Color::Value Color::CYAN{"\u001B[36;1m"}; const Color::Value Color::WHITE{"\u001B[37;1m"}; const Color::Value *Color::_current = &Color::RESET; void recursion(size_t base, size_t shift) { if (shift < 16) { Color next{std::cout, Color::custom(base + shift)}; // overflow intended std::cout << shift; recursion(base, shift + 1); std::cout << shift; } else { std::cout << " █ "; std::cout << Color{Color::BLACK} << 'K' << Color{Color::RED} << 'R' << Color{Color::GREEN} << 'G' << Color{Color::YELLOW} << 'Y' << Color{Color::BLUE} << 'B' << Color{Color::MAGENTA} << 'M' << Color{Color::CYAN} << 'C' << Color{Color::WHITE} << 'W'; std::cout << " █ "; } } int main() { std::cout << std::hex << '\n'; std::cout << Color{Color::THICK} << '>' << Color{Color::BLACK} << "black" << Color{Color::THICK} << '<' << Color{Color::RED} << " red" << Color{Color::GREEN} << " green" << Color{Color::YELLOW} << " yellow" << Color{Color::BLUE} << " blue" << Color{Color::MAGENTA} << " magenta" << Color{Color::CYAN} << " cyan" << Color{Color::WHITE} << " white"; std::cout << "\n\n"; std::cout << "This is the default.\n"; { Color red{std::cout, Color::RED}; std::cout << "This is red.\n"; { Color green{std::cout, Color::GREEN}; std::cout << "This is green.\n"; { Color blue{std::cout, Color::BLUE}; std::cout << "This is blue.\n"; std::cout << Color{Color::YELLOW} << "This is yellow.\n"; std::cout << "This is blue.\n"; } std::cout << "This is green.\n"; } std::cout << "This is red.\n"; } std::cout << "This is the default.\n\n"; for (size_t color = 0; color < 256; ++color) { recursion(color, 0); std::cout << '\n'; } std::cout << '\n'; { Color thick{std::cout, Color::THICK}; std::cout << "This is fucking thick!!!\n"; std::cout << Color{Color::custom(77)} << "And this is almost green.\n"; std::cout << "Thick again.\n"; Color orange{std::cout, Color::custom(208)}; std::cout << "This is an arbitrary orange color.\n"; } std::cout << "And this is the default again!\n\n"; }
Tiskni
Sdílej: