Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Zdravim,
uz hodne dlouho brouzdam po webu a hnedam kde bych mohl stahnout BSD init system. Google toho moc neporadil nasel jsem vesmes jen clanky jak postupovat pri konfiguraci atd. Potom sem narazil na to ze Slackware pouziva BSD, tak sem samozrejme zavital na slackware a ejhle v balickach na stahnuti je jen system V. Nebo alespon poradte kterej balik to obsahuje to sem se taky nikde nedocetl
. Diky moc.
Řešení dotazu:
ForrestG, co si predstavujete pod takym pojmom "BSD init system" ?
Ne, vazne, muzete nejak popsat, ceho chcete dosahnout?
Mozna mi neco unika, ale BSD init by mel byt proste zpusob starovani OS, kdy se jednoduse interpretuje nejaky zakladni skript ("/etc/rc") - na rozdil napr. od System V initu, kde je nejaky inittab a system runlevelu a odpovidajicich starovacich skriptu. Ani jedo z toho obvykle neni potreba stahovat, je to nedilnou a nemenitelnou soucasti OS.
Tomas
Podle toho co sem si nastudoval tak sou v podstate dva systemy BSD a system V (samo ze jich je vic ale tohle sou nejpouzivanejsi). Funguje to tak ze se jako posledni krok pri bootovani spusti /sbin/init a tem potom spousti skripty podle toho co je to za system. Ted nevim jestli nerikam hovadinu ale, myslim si, ze kazdy z tech systemu bude mit tu binarku /sbin/init jinou. Takze bych potreboval zdrojaky od ty BSD popripade rovnou skompilovanou. Skripty uz snad dohromady dam sam.
Delate si tedy vlastni OS?
Zdrojaky BSD initu muzete mit od kovare tady: www.freebsd.org/cgi/cvsweb.cgi/src/sbin/init/
Tomas
Nerad to priznavam, protoze potom se najdou taci, kteri mi reknou "se v tom nehrab kdyz to neumis", takze ano delam.
Dal sem si za cil udelat gnu/linux na urovni konzole pro jednu embedded desku co mam, tak aby te bezelo cele z ram.
Jako vzor pouzivam SLAX distribuci. Na ten link sem taky narazil ale pouzivam Ubuntu a kdyz sem stahnul zdrojaky a zkusil
klasicky pres gcc kompilovat, tak samozrejme nemam BSD knihovny. Takze sem nabootoval slax a vse potrebne si skopiroval 
a ted upravuju rc scripty. Takze problem zda se vyresen.
Ahoj prave ze je to naopak. Reknu ti, kdyz to neumis, tak se v tom hrabej aby ses to naucil.
Spis nez brat jako vzor slax doporucuji podivat se na Linux From Scratch. Sice to ma init reseny pomoci tradicniho SysV Initu, ale zase to ma instalator v podobe knizky ve ktere je popsan postup pri skladani linuxovaho os. Myslim, ze se ti to muze hodit.
Tak diky vsem, sice to ma jeste hromadu chyb, ale uz sem to rozchodil do stadia, kdy se prihlasim a zase odhlasim z konzole a muzu s ni pracovat. Takze sem udelal takovy mali system cca 4MB a bootuje to z CD a bezi z ramky.
Jeste jednou diky
Tiskni
Sdílej: