abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník

    Dotaz: K3B - paleni DVD - no medium found

    15.5.2006 10:38 dwarf
    K3B - paleni DVD - no medium found
    Přečteno: 243×
    ahoj,

    mam takovy problem s K3B na Slackware 10.2 s kernelem 2.4.31 a nikde jsem nenasel odpoved na tento problem nebo jemu podobny.

    K3B mam nainstalovany primo z distribuce. vse lze palit v pohode, az na DVD, respektive DVD+R (minusky jsem zatim nemohl vyzkouset).

    pri paleni vse probiha v pohode az pri nacitani prazdneho DVD. jako medium mam zobrazeno DVD+R Empty, ale po cca 2 minutach pokus o paleni skonci nezdarem a chybovou hlaskou "write failed...no medium found" toto se deje i pri paleni iso obrazu na DVD

    nevite nekdo, kde by mohl byt zakopany pes?

    predem dekuji za jakoukoli odpoved

    Odpovědi

    15.5.2006 11:00 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    inu, mne se tohle stávalo, když jsem měl dodrbanou (=nefunkční) dvd mechaniku. Dokážeš alespoň nějaké DVD v té mechanice načíst?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    15.5.2006 11:01 dwarf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    nejen nacist. vse ostatni mi funguje naprosto perfektne. DVD prehravat, ostatni CD apod. zlobi mi jen paleni DVD.
    15.5.2006 11:07 dwarf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    jeste jsem zapomel, ze mam SONY DVD-RW DW-D22A umi palit DVD+/- R/RW a DVD+R/W DL
    Dalibor Smolík avatar 15.5.2006 11:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    Pro jistotu: předpokládám, že máte nainstalovány dvd+rw-tools.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.5.2006 11:49 dwarf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    ano, to mam
    18.5.2006 05:49 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    jen takový pokus - jednou jsem si u mechaniky hrál s HDparm a od té doby přestala vypalovat DVD - , ale jen Rková - jakákoli jiná, ať už +- brala v pohodě. nakonec jsem zkusil přepsat fimware (ve win) a něco vypálit přes deepburner a vypadáto, že se srovnala
    15.5.2006 16:40 mozog | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    Zdar, mam ten samy system a napalku LG GSA-4165B. Mam trosku odlisny problem - ked chcem napalit DVDcko z iso suboru tak mi to napise ":-( write failed: Invalid argument", napalujem cez k3b, ked dam vytvorit novy DVD data projekt, popridavam subory a potom dam napalit na DVD tak ide. Este dodam, ze to robi to same pri DVD+/-R(W).
    Jiří Poláček avatar 15.5.2006 12:36 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    Něco se mi v paměti plete z dob užívání jádra 2.4.x, že jsem měl takový problém a souvisel s automatickým mountováním médií ...
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    15.5.2006 13:16 dwarf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    v tomto pripade se nic nemountuje, pouze se behem paleni zablokuje mechanika pro vyndani a zasunuti noveho media. jinak si musim media vzdy mountovat manualne. vyjimkou je prehravani DVD filmu v XINE - tam dam play DVD a ono to zacne hrat i bez predchoziho mountovani a po prehrani neni vubec zapotrebi nic odmountovavat.
    vencour avatar 15.5.2006 16:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found

    Máte k3b? Vidíte onen příkaz, kterým k3b pálí? Můžete ho zkusit a zavolat jej z příkazové řádky třeba na rw médium? Neboli zjistíme, zda je to něco v souvislosti s k3b nebo s cdrecord/dvd-tools.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.5.2006 19:28 mozog | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    Ano, mam k3b. Ked dam Show debugging output tak to vypise nasledovne: System ----------------------- K3b Version: 0.12.15

    KDE Version: 3.4.2 QT Version: 3.3.4 Kernel: 2.4.31 Devices ----------------------- HL-DT-ST DVDRAM GSA-4165B DL03 (/dev/sr0, /dev/sg0) at /mnt/cdrom [CD-R; CD-RW; CD-ROM; DVD-ROM; DVD-RAM; DVD-R; DVD-RW; DVD-R DL; DVD+R; DVD+RW; DVD+R DL] [DVD-ROM; DVD-R Sequential; DVD-R Dual Layer Sequential; DVD-R Dual Layer Jump; DVD-RAM; DVD-RW Restricted Overwrite; DVD-RW Sequential; DVD+RW; DVD+R; DVD+R Double Layer; CD-ROM; CD-R; CD-RW] [SAO; TAO; RAW; SAO/R96P; SAO/R96R; RAW/R16; RAW/R96P; RAW/R96R; Restricted Overwrite]

    Used versions ----------------------- growisofs: 6.1

    growisofs ----------------------- Executing 'builtin_dd if=/mnt/data/iso/navstevnici1.iso of=/dev/sr0 obs=32k seek=0' :-( write failed: Invalid argument

    growisofs command: ----------------------- /usr/bin/growisofs -Z /dev/sr0=/mnt/data/iso/navstevnici1.iso -use-the-force-luke=notray -use-the-force-luke=tty -dvd-compat -speed=1 -overburn -use-the-force-luke=bufsize:32m
    16.5.2006 08:08 dwarf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    tak jsem si s tim zkousel vcera vecer jeste pohrat a pise mi to totez jen s jinymi udaji o palitku. a jen bych dodal, ze mam ATA mechaniku, kterou mam nastavenou jako /dev/sr1. sr0 mam scsi mechaniku (pouze ROM)

    SCSI host pro palitko je radove az jako druhy (host 0-1 nebo 1-2 (nevim, kde to cislovani zacina)), protoze pouzivam SCSI disky. mohl by byt problem i v tomto?
    17.5.2006 07:19 dwarf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    tak jsem to zkusil i z prikazove radky a vysledek je stejny. zkusil jsem i jine medium (VERBATIOM DVD+R 16x) a primo v k3b se mi objevi dialog, ze nalezeno bylo medium DVD-R (nejaky titulek) a abych vlozil DVD+/- R/W DL, pricemz DL neni pro dany projekt zapotrebi. uz jsem s tim fakt v koncich.
    David Watzke avatar 17.5.2006 07:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    Tak až vyskočí ten dialog, zmáčkni Vynutit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.5.2006 14:03 dwarf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    to uz jsem taky zkusil, pak ale skoncim se stejnym problemem, kvuli kteremu byl zalozen tento thread.
    David Watzke avatar 17.5.2006 14:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    A co takhle zkusit jinou verzi growisofs? Pokud máš 6.x, tak 5.2.x a nebo naopak. Já používám stále 5.2 kvůli různým problémům. Ale tohle mě tedy ještě nepotkalo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 17.5.2006 14:09 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    Btw, balík se jmenuje dvd+rw-tools.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Dalibor Smolík avatar 17.5.2006 16:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    o něco výše jsem se na to ptal, nainstalované jej má.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    David Watzke avatar 17.5.2006 16:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    Na to jsem se ale neptal. Jde o verzi.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.5.2006 21:42 mozog | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    Ja som pouzival verziu 6.0, skusil som prejst na verziu 5.2.1, ale nic sa tym nevyriesilo, tu istu chybovu hlasku to vypise.
    Pinhead avatar 18.5.2006 08:12 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    Když jsem přecházel z 10.1 na 10.2 měl jsem taky takovej problém. Pak jsem zjistil, že to dělá parametr append="hdc=ide-scsi hdd=ide-scsi" v lilo.conf. Ve Slacku 10.1 prostě K3b chtělo emulaci SCSI a v 10.2 už to zase vadilo. Takže bejt tebou tak zkusim zaexperimentovat tam.
    Complete the pattern, solve the puzzle, turn the key.
    18.5.2006 10:01 dwarf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    vcera jsem zkusil palit na DVD-R a to probehlo v poradku. pokud by byl nekdo z vas opravdu odbornik i pres software jako takovy, muze byt tohle zapricineno napr. DVD+RW-tools nebo K3B samotne? samozrejme mi to paleni probehlo i s emulaci hdb=ide-scsi zajimave ale je, ze pro jednotliva DVD+R/RW je dialog pro vlozeni prazdneho DVD je pokazde jiny. pri dvou pokusech s DVD+R (jednou XSite 1x-4x a podruhe Verbatim 1x-16x). Verbatimka ale ukazovala DVD-R a jeste nejakej nazev (bohuzel se nepamatuju) a v tomto pripade to po me chtelo dokonce DVD+R DL, coz je "kravina". Linux nepouzivam moc dlouho, tak nevim pri paleni, zda onen nastroj nebere v potaz i zdrojove DVD?
    18.5.2006 20:03 mozog | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    Pred chvilou som sa pokusil zapisat DVDcko z iso suboru, skusil som to pod jadrom 2.6.16-archck2 a svete div sa, ono to islo.Takze, aspon co sa mojho pripadu tyka, chyba je niekde v jadre (2.4.31), je to standardne jadro v slacku 10.2.
    19.5.2006 12:25 dwarf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    pak jsem v riti, protoze jsem jeste nikdy nekompiloval nove jadro a ani nevim jak na to. :(

    presto diky, jeste s tim zkusim neco udelat a pak uvidim.

    Dekuji mockrat vsem, kdo se mi snazili jakym koli zpusobem pomoci a poradit
    David Watzke avatar 19.5.2006 15:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K3B - paleni DVD - no medium found
    Není to těžký, ba naopak, jakmile si jednou odladíš nastavení, už jsi v suchu. Jsou tu návody... Cesta do hlubin kompilace jádra.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.