abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:55 | IT novinky

    Společnost Meta ve spolupráci se společností Oakley oznámila řadu chytrých brýlí Oakley. První Oakley Meta HSTN si lze předobjednat za 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:11 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) vyjádřilo podporu předložení projektu AI Gigafactory CZ, který do veřejné konzultace Evropské komise zaslala společnost České Radiokomunikace (CRA) v rámci iniciativy Project AIGF CZ. Jde o významný krok k rozvoji výpočetní infrastruktury pro umělou inteligenci (AI), která je prioritou resortu. Projekt je v souladu s cíli Národní strategie umělé inteligence ČR 2030 a je již součástí návrhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 13:11 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 154 (pdf). S podtitulem Automatizace domácnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní příkaz, který prodlužuje lhůtu pro prodej amerických aktiv aplikace TikTok vlastněné čínskou společností ByteDance do amerických rukou o dalších 90 dnů. Americký Kongres loni v dubnu kvůli bezpečnostním obavám přijal zákon, podle kterého měl vstoupit v platnost zákaz sítě TikTok v USA v případě, že se prodej neuskuteční do 19. ledna. Trump však v lednu lhůtu pro prodej prodloužil o 75 dnů. V dubnu pak přikročil k prodloužení o dalších 75 dnů, lhůta tak měla vypršet dnešním dnem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:11 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit další tisíce pracovních míst, a to především v obchodních odděleních. Předchozí kolo propouštění se uskutečnilo v květnu a dotklo se 6000 zaměstnanců. Vedení firmy již dříve upozornilo, že vzhledem k rozsáhlým investicím do umělé inteligence (AI) se bude snažit omezovat výdaje v jiných oblastech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 18:44 | IT novinky

    Společnost Murena ve spolupráci se společností Qwant představila vyhledávač Murena Find. Ve výchozím nastavení bude používán v mobilním operačním systému /e/OS a v Murena Workspace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    V mobilní aplikaci Facebooku se lze nově přihlašovat pomocí Passkeys.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:44 | IT novinky

    Společnost Midjourney představila vlastní generátor videí pomocí umělé inteligence (AI) V1 Video Model.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.6. 23:22 | Nová verze

    Editor kódu Zed (Wikipedie) má nově v sobě integrovaný debugger. Podporuje Rust, C/C++, JavaScript, Go, Python a pomocí rozšíření i další programovací jazyky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    18.6. 22:22 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované GIFy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (30%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 287 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: dwm a český layout klavesnice

    24.2.2009 18:26 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    dwm a český layout klavesnice
    Přečteno: 592×
    Zdravím. Tak jsem se rozhodl, že se podívám na dwm window manager. Zatím jsem nic lepšího neviděl (kromě pekwm) a asi u dwm zůstanu na delší dobu. Bohužel mám jeden pro mě docela podstatný problém. Nemůžu přepínat mezi Tags pomocí klávesnice (ve wmii mi to jde). Klikání myší funguje.Keybindings mám téměř defaultní (pro dwm 5.1.4). Nemáte někdo z uživatelů dwm zkušenosti s podobným problémem a jeho řešením? Případně zkušenosti s jinými keyboard layouts než je US? Google na tématiku non-us keyboards a dwm mlčí.

    Tady je muj config.h:
    /* appearance */
    static const char font[]            = "-*-terminus-medium-r-normal-*-14-*-*-*-*-*-*-*";
    static const char normbordercolor[] = "#333333";
    static const char normbgcolor[]     = "#222222";
    static const char normfgcolor[]     = "#888888";
    static const char selbordercolor[]  = "#333333";
    static const char selbgcolor[]      = "#222222";
    static const char selfgcolor[]      = "#cc0000";
    static unsigned int borderpx        = 1;        /* border pixel of windows */
    static unsigned int snap            = 32;       /* snap pixel */
    static Bool showbar                 = True;     /* False means no bar */
    static Bool topbar                  = True;     /* False means bottom bar */
    static Bool usegrab                 = False;    /* True means grabbing the X server
                                                       during mouse-based resizals */
    
    /* tagging */
    static const char tags[][MAXTAGLEN] = { "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9", NULL };
    static unsigned int tagset[] = {1, 1}; /* after start, first tag is selected */
    
    static Rule rules[] = {
    	/* class      instance    title       tags mask     isfloating */
    	{ "Gimp",     NULL,       NULL,       0,            True },
    	{ "Firefox",  NULL,       NULL,       1 << 8,       True },
    	{ "Conky",  NULL,       NULL,         0,            True },
    	{ "Gajim.py",  NULL,       NULL,      0,            True },
    	{ "Sonata",  NULL,       NULL,        0,            True },
    };
    
    /* layout(s) */
    static float mfact      = 0.55; /* factor of master area size [0.05..0.95] */
    static Bool resizehints = True; /* False means respect size hints in tiled resizals */
    
    static Layout layouts[] = {
    	/* symbol     arrange function */
    	{ "[]=",      tile },    /* first entry is default */
    	{ "><>",      NULL },    /* no layout function means floating behavior */
    	{ "[M]",      monocle },
    };
    
    /* key definitions */
    #define MODKEY Mod4Mask
    #define TAGKEYS(KEY,TAG) \
    	{ MODKEY,                       KEY,      view,           {.ui = 1 << TAG} }, \
    	{ MODKEY|ControlMask,           KEY,      toggleview,     {.ui = 1 << TAG} }, \
    	{ MODKEY|ShiftMask,             KEY,      tag,            {.ui = 1 << TAG} }, \
    	{ MODKEY|ControlMask|ShiftMask, KEY,      toggletag,      {.ui = 1 << TAG} },
    /* helper for spawning shell commands in the pre dwm-5.0 fashion */
    #define SHCMD(cmd) { .v = (const char*[]){ "/bin/sh", "-c", cmd, NULL } }
    
    /* commands */
    static const char *dmenucmd[] = { "dmenu_run", "-fn", font, "-nb", normbgcolor, "-nf", normfgcolor, "-sb", selbgcolor, "-sf", selfgcolor, NULL };
    static const char *termcmd[]  = { "urxvt", NULL };
    
    static Key keys[] = {
    	/* modifier                     key        function        argument */
    	{ MODKEY,                       XK_p,      spawn,          {.v = dmenucmd } },
    	{ MODKEY,             		XK_Return, spawn,          {.v = termcmd } },
    	{ MODKEY,                       XK_b,      togglebar,      {0} },
    	{ MODKEY,                       XK_j,      focusstack,     {.i = +1 } },
    	{ MODKEY,                       XK_k,      focusstack,     {.i = -1 } },
    	{ MODKEY,                       XK_h,      setmfact,       {.f = -0.05} },
    	{ MODKEY,                       XK_l,      setmfact,       {.f = +0.05} },
    	{ MODKEY|ShiftMask,                       XK_Return, zoom,           {0} },
    	{ MODKEY,                       XK_Tab,    view,           {0} },
    	{ MODKEY|ShiftMask,             XK_c,      killclient,     {0} },
    	{ MODKEY,                       XK_t,      setlayout,      {.v = &layouts[0]} },
    	{ MODKEY,                       XK_f,      setlayout,      {.v = &layouts[1]} },
    	{ MODKEY,                       XK_m,      setlayout,      {.v = &layouts[2]} },
    	{ MODKEY,                       XK_space,  setlayout,      {0} },
    	{ MODKEY|ShiftMask,             XK_space,  togglefloating, {0} },
    	{ MODKEY,                       XK_0,      view,           {.ui = ~0 } },
    	{ MODKEY|ShiftMask,             XK_0,      tag,            {.ui = ~0 } },
    	TAGKEYS(                        XK_1,                      0)
    	TAGKEYS(                        XK_2,                      1)
    	TAGKEYS(                        XK_3,                      2)
    	TAGKEYS(                        XK_4,                      3)
    	TAGKEYS(                        XK_5,                      4)
    	TAGKEYS(                        XK_6,                      5)
    	TAGKEYS(                        XK_7,                      6)
    	TAGKEYS(                        XK_8,                      7)
    	TAGKEYS(                        XK_9,                      8)
    	
    	{ MODKEY|ShiftMask,             XK_q,      quit,           {0} },
    };
    
    /* button definitions */
    /* click can be a tag number (starting at 0),
     * ClkLtSymbol, ClkStatusText, ClkWinTitle, ClkClientWin, or ClkRootWin */
    static Button buttons[] = {
    	/* click                event mask      button          function        argument */
    	{ ClkLtSymbol,          0,              Button1,        setlayout,      {0} },
    	{ ClkLtSymbol,          0,              Button3,        setlayout,      {.v = &layouts[2]} },
    	{ ClkWinTitle,          0,              Button2,        zoom,           {0} },
    	{ ClkStatusText,        0,              Button2,        spawn,          {.v = termcmd } },
    	{ ClkClientWin,         MODKEY,         Button1,        movemouse,      {0} },
    	{ ClkClientWin,         MODKEY,         Button2,        togglefloating, {0} },
    	{ ClkClientWin,         MODKEY,         Button3,        resizemouse,    {0} },
    	{ ClkTagBar,            0,              Button1,        view,           {0} },
    	{ ClkTagBar,            0,              Button3,        toggleview,     {0} },
    	{ ClkTagBar,            MODKEY,         Button1,        tag,            {0} },
    	{ ClkTagBar,            MODKEY,         Button3,        toggletag,      {0} },
    };
    
    Thats not a bug its a feature :-)

    Odpovědi

    31.7.2009 14:12 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dwm a český layout klavesnice
    Tento problém jsem měl ze začátku také, ale pak jsem se rozhodl používat místo výchozího alt+1 reaději winkey+F1.. konfigurace pak vypadá podobně:
    ...
      TAGKEYS(                      XK_F1,                     0)
      TAGKEYS(                      XK_F2,                     1)
      TAGKEYS(                      XK_F3,                     2)
    ...
    
    Sice to není řešení původního problému, ale funguje to také tak proč ne..
    2.1.2020 21:50 mipam007
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dwm a český layout klavesnice
    Omlouvam se, ze odpovidam na velmi stary dotaz (bohuzel, na googlu je stale k nalezeni v prvnich odkazech). Odpoved na otazku je k nalezeni v odkazu nize. Staci aplikovat patch, ktery je nezavisly na rozlozeni klavesnice.

    https://dwm.suckless.org/patches/keycodes/

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.