Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
OpenGL vendor string: Mesa Project OpenGL renderer string: Software Rasterizer OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.5.1
Takže to bylo chybějící akcelerací. KDE4 (a celkově Qt4 bez raster enginu) používá XRender pro vešerou 2D grafiku, pokud se to renderuje přes SW je to neskutečně pomalý. Zaplý compositing (efekty) není na intelkách naškodu, některé bitmapy zůstávají v paměti a např. při přepnutí aplikace pak člověk nevidí vykreslování jednotlivých prvků GUI. Navíc díky DRI2 už je zahrnuta i podpora Xv a OpenGL, podobně jako na nvidia kartách.
Úplně ono to asi zatím nebude, ale aspoň použitelné. Snad ti nadšení pro KDE4 vydrží, z pohledu uživatelského komfortu je IMHO nepřekonatelné.
No jo no, nemůže za to mizerné KDE ale hlavně mizerné drivery :)
Já to řeším tak, že akcereraci přepnu z opengl na xrender. Jestli ti to vypíše nějakou chybovo hlášku tak to povol tím, že v konfiguárku kwin (~/.kde4/share/config/kwinrc) přidáš Backend=XRender do sekce Compositing, nebudou potom fungovat všechny efekty, ale na druhou stanu to aspoň bude bude plynulé i s mizernými drivery (a u mě na 2 monitorech :)
Jinak doporučuji zkusit update na verze doporučovanou intelem http://intellinuxgraphics.org/2009Q3.html. Jestli nic z toho nepomůže, tak teprve po tom si můžeš stěžovat že KDE je mizerný.
Tiskni Sdílej: