Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
OpenGL vendor string: Mesa Project OpenGL renderer string: Software Rasterizer OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.5.1
Takže to bylo chybějící akcelerací. KDE4 (a celkově Qt4 bez raster enginu) používá XRender pro vešerou 2D grafiku, pokud se to renderuje přes SW je to neskutečně pomalý. Zaplý compositing (efekty) není na intelkách naškodu, některé bitmapy zůstávají v paměti a např. při přepnutí aplikace pak člověk nevidí vykreslování jednotlivých prvků GUI. Navíc díky DRI2 už je zahrnuta i podpora Xv a OpenGL, podobně jako na nvidia kartách.
Úplně ono to asi zatím nebude, ale aspoň použitelné. Snad ti nadšení pro KDE4 vydrží, z pohledu uživatelského komfortu je IMHO nepřekonatelné.
No jo no, nemůže za to mizerné KDE ale hlavně mizerné drivery :)
Já to řeším tak, že akcereraci přepnu z opengl na xrender. Jestli ti to vypíše nějakou chybovo hlášku tak to povol tím, že v konfiguárku kwin (~/.kde4/share/config/kwinrc) přidáš Backend=XRender do sekce Compositing, nebudou potom fungovat všechny efekty, ale na druhou stanu to aspoň bude bude plynulé i s mizernými drivery (a u mě na 2 monitorech :)
Jinak doporučuji zkusit update na verze doporučovanou intelem http://intellinuxgraphics.org/2009Q3.html. Jestli nic z toho nepomůže, tak teprve po tom si můžeš stěžovat že KDE je mizerný.
Tiskni
Sdílej: