BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.
Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.
Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.
LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).
Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.
Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Diskuse byla administrátory uzamčena.
FAQ: Proč byl uzamčen/smazán můj dotaz v Poradně?
Nesouhlasit můžeš, ale fakt je, že ve škole mají většinou Widle (v naší ZŠ jen a pouze), nikdo nenutí dceru používat doma Widle, ale ve škole když jsou v PC učebně musí pracovat na PC kde jsou Widle. Domácí úkoly dokumenty/prezentace dělala na OO na Bubuntu, a jak jsem psal výše, jen jsme si vysvětlili jak uložit (a zas měla navrch, bo měla i PDF-ko :)).
Učitelé jsou jen lidi a školy nemají odborníky, takže pokud jim to někdo nenachystá jdou jednoduchou cestou… …bylo by fajn kdyby tam měli obojí… (Džabka drze ignoruji :))
Podle popisu mají obojí a je jí to putna, protože těch pár věcí (tlusté/kurzíva/písmo/odstavec/odrážka/formát) si prostě najde a jak říkám stejně to pak dělá doma (prezentace dělala doma), ve škole za hodinu s 30 děckama neuděláš nic…
Ano mají takové věci, prostě udělá ve škole co jí řeknou a hotovo, už jsme spolu probíraly „Správce Software/Balíků“ a krátce si vysvětlili rozdíly (Ale je jí to putna, je uživatel, zvládne jako uživatel docela dost, sem tam i překvapí, ale neřeší věci, které nepotřebuje…).
O Antiviru už jsem psal
BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICE, YOU AGREE TO ALL OF THESE TERMS AND CONSENT TO THE TRANSMISSION OF CERTAIN INFORMATION DURING ACTIVATION AND FOR INTERNET-BASED FEATURES OF THE SOFTWARE/SERVICE. IF YOU DO NOT ACCEPT AND COMPLY WITH THESE TERMS, YOU MAY NOT USE THE SERVICE OR SOFTWARE.Tak nějak z toho plyne, že všichni občané ČR (nebo to jsou "osoby mladší X let na území ČR?"), co ještě nemají splněnou povinnou školní docházku, musí akceptovat nějakou pochybnou Microsoftí licenci. Super ne? :)
BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICE, YOU AGREE TO ALL OF THESE TERMS AND CONSENT TO THE TRANSMISSION OF CERTAIN INFORMATION DURING ACTIVATION AND FOR INTERNET-BASED FEATURES OF THE SOFTWARE/SERVICE. IF YOU DO NOT ACCEPT AND COMPLY WITH THESE TERMS, YOU MAY NOT USE THE SERVICE OR SOFTWARE.
BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICENevypadá to, že by bylo potřeba něco akceptovat. Jak moc to je legální ale fakt nevím.
--help
a příkaz man. Některá schémata jsem mu předkreslil, a on si pak do nich průběžně doplnil co je co.
Jinak aby bylo jasno - nechci aby se v budoucnu živil jako IT. Podle mě to jsou základní věci o kterých by měl mít alespoň základní ponětí každý školák. S nimi a s alespoň základní znalostí angličtiny si už pak může doplňovat znalosti podle potřeby.
Za mne osobně by děcko až do školky mělo lítat venku, hrát si s hračkamy, které nemají s IT nic společného. Vždyť od školky bude chudák někde zavřené a IT se nezbaví to nestačí? Musíme jim kazit i předškolní věk?To je sice krásná představa, bohužel dnes jen málokde realizovatelná. Já jako kluk trávil většinu svého času v lesíku co se táhnul podél železniční trati, jsme si dělávali ohníčky a opíkali párky. Ten byl v podstatě hned za naší, tehdy ještě normální základní školou, ale nikoho z náhodných okolojdoucích nenapadlo říct ani popel, protože tam tenkrát končilo sídliště.. Za hřištěm, které tenkrát nebylo oplocené jako dnes, býval jediný větší kopec, na který se v zimě chodily sáňkovat děcka z celého okolí. Ten je dnes zplanýrovaný a místo něj stojí dva paneláky. Jasně že by se mi líbilo, kdyby mohl kluk s kamarády odpoledne po škole, tak jako já tenkrát, vypadnout někam ven hned za barák. A nejspíš by se to líbilo i jemu. Jenže ani ta Praha už není jako tenkrát. Ulice jsou ucpané zaparkovanýma autama a jediné povyražení tak maximálně v městském parku.
Tiskni Sdílej: