abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Nová verze

    HollowByte je zranitelnost typu Denial of Service (DoS) v kryptografické knihovně OpenSSL. Útočník může odesíláním škodlivého payloadu o velikosti pouhých 11 bajtů zaplnit paměť serveru. OpenSSL před ověřením dat vyhradí nepřiměřený blok paměti (až 131 KB). Server pak čeká na data, která nepřišla. Zranitelnost je opravena ve verzích OpenSSL 4.0.1, 3.6.3, 3.5.7, 3.4.6 a 3.0.21.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Komunita

    Ve španělské A Coruñě probíhá GUADEC 2026, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí GNOME. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Komunita

    Společnost Collabora ve spolupráci s Valve vyvíjí Holo Core, tj. port Arch Linuxu pro ARM64 procesory (AArch64), který bude pohánět VR headset Steam Frame. Pro testování Arch Linuxu pro AArch64 jsou k dispozici binární balíčky, zdrojové kódy i kontejner pro Docker nebo Podman.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | IT novinky

    Mikroprocesor Zilog Z80 byl oficiálně uveden na trh před 50 lety, tj. v červenci 1976. Výroba mikroprocesoru skončila v roce 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:55 | Bezpečnostní upozornění

    Výzkumníci ze společnosti ESET objevili 11 zapomenutých UEFI shim zavaděčů, které byly podepsány společností Microsoft, a které umožňují útočníkům obejít ochranu UEFI Secure Boot na většině zařízení. Microsoft je zneplatnil (přidal jejich hash do databáze dbx) v rámci aktualizace Patch Tuesday dne 9. června 2026. Uživatelé Linuxu mohou databází aktualizovat pomocí LVFS. Ověřit zneplatnění zavaděčů lze pomocí skriptu uefi-dbx-audit. Jedná se o CVE-2026-8863 a CVE-2026-10797.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:55 | Zajímavý software

    pico-usb-wifi je open source firmware pro Raspberry Pi Pico W, který jej promění v USB Wi-Fi adaptér. Po připojení k počítači se objeví jako zařízení USB CDC-NCM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:00 | IT novinky

    Americká společnost Google ze skupiny Alphabet bude muset podle nových požadavků Evropské unie umožnit společnosti OpenAI i dalším konkurentům v oblasti umělé inteligence (AI) a internetových vyhledávačů přístup ke svým službám. Ve svém rozhodnutí o tom včera informovala Evropská komise (EK). Opatření má zajistit dodržování pravidel, jejichž cílem je omezit v EU tržní sílu velkých technologických firem. Google s tím nesouhlasí.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Komunita

    Nové verze webových prohlížečů Chrome a Firefox jsou vydávány každé 4 týdny. Aktuální verze Chrome je 150. Aktuální verze Firefoxu je 152. V březnu bylo oznámeno, že od září přejde Chrome na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. To by znamenalo, že Chrome v číslování verzí Firefox brzy přeskočí. Vývojáři Firefoxu proto také od září přecházejí na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. :-)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 00:22 | Zajímavý software

    Microsoft Comic Chat (Wikipedie), tj. grafický IRC klient z devadesátek, který převáděl konverzace na IRC do podoby komiksových panelů, a který zpopularizoval font Comic Sans, je dnešním dnem open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.7. 19:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.7 je Xenial Xenops. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 2159 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Dotaz: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu

    26.3.2015 20:36 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Přečteno: 729×
    Zdravím

    Zaujala ma táto doska: Asrock Q1900TM-ITX

    Chcel by som si na nej postaviť domáci wifi ruter a maly server.

    Viete mi odporučiť wifi kartu do mini-PCIe s podporou v Linuxe. Aby vedela pracovať v režime potrebnom na postavenie rutra.

    Ďalej by som potreboval poradiť alternatývu k OpenWRT pre x86. Mám na mysli Linuxové distro zamerané na tvorbu rutra = prítomnosť web rozhrania na kompletné nastavenie rutra.

    Alternatývne zvažujem toto: MIKROTIK RouterBOARD 2011UiAS-2HnD-IN + L5 Je to vhodné na domáce použite alebo to nebudem vedieť bez štúdia RuterOS nastaviť? (OpenWRT zvládam)

    PS: O Banana Pi-R1 neuvažujem nakoľko je to približne rovnako drahé, SW aj HW nedoladené a výkonovo úplne mimo za tú cenu.

    Ďakujem
    pocasienahorach.sk

    Odpovědi

    26.3.2015 23:30 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Distrowatch má routerové distra v kategorii Firewall Hodně webově zaměřená distra jsou ClearOS Smoothwall a Zeroshell.
    Max avatar 27.3.2015 07:46 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Ahoj,nebál bych se použít mikrotik kartu, viz : miniPCI karty. Měly by být plně kompatibilní s linuxem (používají se v mikrotiku).
    Záleží, co potřebuješ. stařičká CM9 se dá na aukru sehnat za stovku. R52 se dá sehnat za cca 150,-. Pokud by jsi chtěl nkovou síť, tak R52n, ale ta se bazarově moc neprodává.
    Jinak myslím, že OpenWRT se dá pod x86 nějak zprovoznit, ale nezkoušel jsem, viz odkazy na googlu.
    Jinak je možné, že ti jde jen o to klikací rozhraní Luci, to by myslím mělo být i pro x86 pc. Na netu jsem viděl nějaký balík pro centos (bude tedy asi v nějakém repu pro centos).
    Jinak vyloženě klikací je pak na bsd založený : m0n0wall, resp. jeho nástupce by měl být opnsense, nebo použít nějaký jiný fork m0n0wallu jako pfSense
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.3.2015 21:05 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Ahoj

    Ďakujem za podrobnejšiu odpoveď. Poštudujem tie wifi karty aj distrá.

    Tomáš Lehocký

    pocasienahorach.sk
    28.3.2015 17:01 Jose.D | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    R52 a spol jsou na miniPCI ne na miniPCI-e..
    Max avatar 28.3.2015 19:54 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Pravda, jsem slepej.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 27.3.2015 09:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    V čem se ti OpenWRT nehodí?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.3.2015 13:30 Tomáš Lehocký
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Zdravím.

    Práveže OpenWRT sa mi hodí. Ale pokial viem tak je to primárne na Mips/Arm. Takže to nechcem nejako zložito prekompilovavať a ručne riešiť.
    27.3.2015 14:03 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    pokial viem... to je tezke se podivat na oficialni stranky a po tuknuti na download se dostat k x86 ? ;)
    27.3.2015 20:56 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Pardon, nejako som to prehliadol.
    pocasienahorach.sk
    Petr Tomášek avatar 30.3.2015 15:42 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Mně osobně se OpenWRT nelíbí, protože neumožňuje automatické upgrady jádra, tak jak to mají "normální" distribuce na x86 (ve stylu "apt get update && apt get upgrade").

    Navíc, když jsem se na OpenWRT naposledy díval, tak člověk musel nešifrovaně stáhnout celý strom z nějakého CVS či tak cosi a to pak nechat dva dny kompilovat a pak teprve to šlo nainstalovat...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 30.3.2015 15:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Made my day.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 30.3.2015 15:55 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Nějaká věcná připomínka by nebyla?

    V Debianu, když se mi se nějak dostanu k veřejnému klíči, mám alespoň nějak ověřeno, že to, co si k sobě instaluji, prošlo rukama týmu z Debianu.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    30.3.2015 16:25 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    image + md5sum pro kontrolu: https://downloads.openwrt.org/barrier_breaker/14.07/x86/generic/

    btw: na trakari se mi nelibi, ze na rozdil od "normalniho" auta, se tam blbe pridelava detska sedacka ;)
    Petr Tomášek avatar 30.3.2015 16:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    image + md5sum pro kontrolu: https://downloads.openwrt.org/barrier_breaker/14.07/x86/generic/
    Nj, ale to jsou hotové imidže. Ty nejsou bohužel dostupné pro všechny zařízení (to, co jsem používal, jsem většinou musel vždy kompilovat sám...)
    btw: na trakari se mi nelibi, ze na rozdil od "normalniho" auta, se tam blbe pridelava detska sedacka ;)
    Přesně. A z toho důvodu preferuji na routeru "normální auto" (Debian) nad "trakařem" (OpenWRT)...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    the.max avatar 28.3.2015 20:42 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Pokud domácí router, tak bych šel do Mikrotiku. Konfigurace je vcelku jednoduchá, postupem času se na tom dají dělat různé další bejkárny.

    Pokud chceš i domácí server, tak spíš specifikuj, co od toho chceš. Jestli jen jako malej web server, nebo to chceš kombinovat i se storage. Na jednoduchej web server se dá celkem bezbolestně v tom routerboardu vytvořit MetaRouter, ve kterém ti běží OpenWRT (nebo pokud si seženeš, nebo zmatláš jinej image, tak asi i cokoli jiného). V jednom RB2011UiAS to WRTčo mám, ale v podstatě jen kvůli nmapu. Storage se taky dá řešit pomocí toho RBčka, ale není to žádná hitparáda. Disk jde připojit přez USB, přístup je tam pak přez sambu.

    Já bych to spíš řešil tak, že jako router ten Routerboard a jako domácí server pak něco, do čeho se vejde více disků a jsou připojeny ideálně rovnou přez SATA. A protože mám linux na desktopu i noteboocích, tak pro síťové disky používám NFS na ne smb/cifs.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    the.max avatar 28.3.2015 20:45 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    ...a navíc, ten Routerboard má 5 gigových a 5 100Mbit portů, takže to v klidu nahradí i switch, který by jsi v případě pouze počítače snejně asi potřeboval.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    30.3.2015 12:30 Tomáš Lehocký
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Zdravím

    Požiadavky na domáci server:

    - zalohovanie dvoch notebookov cez rsync (cca 100MB zmenených dát az deň)

    - externé úložisko pre mapy (mnoho GB ale načítava sa vždy len trochu (300-500MB) postupne počas prezerania

    - jednoduchý webserver (len html)

    - sh/bash, ssh, mc, htop, tar, rsync, NFS

    - stabilná rýchlosť by ma poťešila min 10 MB/s pri veľkých súboroch

    - disk stačí jeden (úž mám 2,5" 24/7) lebo dvoležité dáta ešte vypalujem na DVD-RAM.

    A potom samozrejme všetky funkcie domáceho wifi rutra.

    Chcem riešenie "all in one". Nechcem mať hromadu železa.

    Na tom RB2011UiAS OpenWRT ide s plnou podporou HW alebo sú tam nejaké obmedzenia?

    Na OpenWRT sa mi páči že tam môžem nainštalovať veľa konzolových programov čo poznám z Linuxu. Ak by tam išlo 100% OpenWRT pokojne sa vzdám tej RuterOS Licencie.

    Tomáš Lehocký (tomolc)
    the.max avatar 30.3.2015 23:05 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    S tím OpenWRT v Routerboardu jsem to myslel tak, že si v něm vytvoříš virtuál a v něm ti běží to WRTčko. Nic moc se od toho nedá čekat, zas tak výkonnej procesor to nemá.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    31.3.2015 00:25 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Ahoj

    V tom prípade ten RB zavrhujem. Pre mňa sa to nehodí.
    pocasienahorach.sk
    31.3.2015 13:15 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Openwrt běží i na některých routerboardech (mikrotik). Více na http://wiki.openwrt.org/toh/start#mikrotik
    the.max avatar 31.3.2015 20:27 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    ano, na některých, ale zrovna 2011ku zazdít WRTčkem mi přijde jako nesmysl.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Petr Tomášek avatar 30.3.2015 15:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Takovýto "rady" si strč, kam chceš. Žadatel se ptal na x86, tak mu neser Mikrotik...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 30.3.2015 15:44 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    A, sorry, tak jsem si to pořádně nepřečet, von se na net Mikrotik skutečně ptal. Beru zpět..
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 30.3.2015 15:52 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu

    Pokud chceš použít Asrock Q1900TM-ITX, tak dej bacha na to, že podporuje jenom half-size miniPCIe.

    Na ty sice občas seženeš funkční WiFi karty (např. já jsem před časem na íbeji sehnal toho, ovšem tam jsem musel hackoval EEPROM, aby to vysílalo i v 5GHz), ale budou mít o něco slabší výkon (počítej tak 15-17dBm).

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    30.3.2015 16:23 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    half-size mini-pci-e
    Wifi 2.4 + BT4
    http://www.czc.cz/intel-wireless-n-7260-2x2-bgn-bt-hmc/146037/produkt
    http://www.czc.cz/intel-centrino-wireless-n-2230/146033/produkt
    
    Wifi 2.4 + 5
    http://www.czc.cz/intel-centrino-advanced-n-6205/146039/produkt
    
    Wifi 2.4 + 5 + BT4
    http://www.czc.cz/intel-dual-band-wireless-ac-7260-pci-e/160989/produkt
    
    Petr Tomášek avatar 30.3.2015 16:42 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Např. tu 7260-AC jsem zkoušel, ale nefungovala v režimu AP, jenom jako klient. Ani jsem nikde nenašel, jak pod linuxem přenastavit EEPROM, aby to šlo...

    Jo a pochybuji, že tebou zmiňované karty by dávali 20dBm...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    31.3.2015 00:32 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Ahoj

    Si trafil klinec po hlavičke.

    Viete mi odporučiť wifi kartu: half-size miniPCIe, režim AP, minimalne BGN, plna podpora v Linuxe ?

    To bude asi klúčový problém celého výtvoru.

    Ďakujem
    pocasienahorach.sk
    Petr Tomášek avatar 31.3.2015 07:06 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: x86 wifi ruter - odporučte wifi kartu
    Zdar!

    Jak říkám, tu výše citovanou AR5BHB92 se mi podařilo k režimu AP přemluvit (pod linuxem), ale byla to dost "černá magie". Můžu zkusit najít návod.

    Pokud ovšem nepotřebuješ 5GHz, ale vystačíš si s 2.4GHz, tak s AP režimem není problém (dokonce ani u toho Intelu). Problémy dělají 5GHz, protože vyžadují detekeci radarů a podobné srandy, které hostapd neumí.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.