Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
The framebuffer device was opened successfully. 1366x768, 32bpp The framebuffer device was mapped to memory successfully. Neoprávněný přístup do paměti (SIGSEGV) (core dumped [obraz paměti uložen])Ale když v funkci nebudu chtít smazat posledních 6 řádků "vinfo.yres-6" tak to funguje OK.
void clear_fb(int r, int g, int b) { int y_pom; int x_pom; for ( y_pom = 0; y_pom < vinfo.yres-6; y_pom++ ) for ( x_pom = 0; x_pom < vinfo.xres; x_pom++ ) { location = (x_pom+vinfo.xoffset) * (vinfo.bits_per_pixel/8) + (y_pom+vinfo.yoffset) * finfo.line_length; if ( vinfo.bits_per_pixel == 32 ) { *(fbp + location) = b; // Some blue *(fbp + location + 1) = g; // A little green *(fbp + location + 2) = r; // A lot of red *(fbp + location + 3) = 0; // No transparency } else { //assume 16bpp unsigned short int t = r<<11 | g << 5 | b; *((unsigned short int*)(fbp + location)) = t; } } }Někde mám nějakou chybičku neporadíte kde? Celý program v příloze.
Řešení dotazu:
Vypadá to, že zapisuješ do paměti, která ti nepatří
já bych asi hledal kolem finfo.line_length (vypsat si), když mmapuješ, používáš screensize, který počítáš jinak než pak location v clear_fb a to může pak zapisovat do nemmapované paměti.
Tzn. vypsat si celkový screensize a kontrolovat, že location ve funkcích není větší než... a když jo případně vypsat a nezapisovat do té paměti a hledat proč. Rozhodně počítat pokud možno stejným způsobem location a screensize
screensize = finfo.smem_len;Jo třeba projít proměnné a použít správné
unsigned short int t = r<<11 | g << 5 | b;
*((unsigned short int*)(fbp + location)) = t;
Ide mimo rozsah, lebo tam bude dany pocet unsigned short int-ov.
fpb + location
sa posunie na lokalitu o location int-ov dalej.
takze by som spravil na zaciatku premennu ( kvoli rychlosti ):
unsigned short int *fbp_us = (unsigned short int*)fbp;
a potom pouzival ju takto:
*(fbp_us + location) = t;
alebo iba jednoducho pretypovat na (unsinged short int*) pred operaciou + location;
Tiskni
Sdílej: