Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
The framebuffer device was opened successfully. 1366x768, 32bpp The framebuffer device was mapped to memory successfully. Neoprávněný přístup do paměti (SIGSEGV) (core dumped [obraz paměti uložen])Ale když v funkci nebudu chtít smazat posledních 6 řádků "vinfo.yres-6" tak to funguje OK.
void clear_fb(int r, int g, int b)
{
int y_pom;
int x_pom;
for ( y_pom = 0; y_pom < vinfo.yres-6; y_pom++ )
        for ( x_pom = 0; x_pom < vinfo.xres; x_pom++ ) {
            location = (x_pom+vinfo.xoffset) * (vinfo.bits_per_pixel/8) +
                       (y_pom+vinfo.yoffset) * finfo.line_length;
            if ( vinfo.bits_per_pixel == 32 ) {
                *(fbp + location) = b;        // Some blue
                *(fbp + location + 1) = g;     // A little green
                *(fbp + location + 2) = r;    // A lot of red
                *(fbp + location + 3) = 0;      // No transparency
            } else  { //assume 16bpp
                unsigned short int t = r<<11 | g << 5 | b;
                *((unsigned short int*)(fbp + location)) = t;
            }
 }
}
Někde mám nějakou chybičku neporadíte kde?
Celý program v příloze.
            Řešení dotazu:
Vypadá to, že zapisuješ do paměti, která ti nepatří
já bych asi hledal kolem finfo.line_length (vypsat si), když mmapuješ, používáš screensize, který počítáš jinak než pak location v clear_fb a to může pak zapisovat do nemmapované paměti.
Tzn. vypsat si celkový screensize a kontrolovat, že location ve funkcích není větší než... a když jo případně vypsat a nezapisovat do té paměti a hledat proč. Rozhodně počítat pokud možno stejným způsobem location a screensize
 
screensize = finfo.smem_len;Jo třeba projít proměnné a použít správné
 Díky za nakopnutí....
Zdá se že už je to OK.
Samozřejmě jsem blbě počítal screensize pak byl menší protože u nestandartního rozlišení je řádek větší v framebuferu než se skutečně zobrazuje.
Díky za nakopnutí....
Zdá se že už je to OK.
Samozřejmě jsem blbě počítal screensize pak byl menší protože u nestandartního rozlišení je řádek větší v framebuferu než se skutečně zobrazuje.
            unsigned short int t = r<<11 | g << 5 | b;
*((unsigned short int*)(fbp + location)) = t;
Ide mimo rozsah, lebo tam bude dany pocet unsigned short int-ov.
fpb + location 
sa posunie na lokalitu o location int-ov dalej.
takze by som spravil na zaciatku premennu ( kvoli rychlosti ):
unsigned short int *fbp_us = (unsigned short int*)fbp;
a potom pouzival ju takto:
*(fbp_us + location) = t;
alebo iba jednoducho pretypovat na (unsinged short int*) pred operaciou + location;
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                