Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).
Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »The framebuffer device was opened successfully. 1366x768, 32bpp The framebuffer device was mapped to memory successfully. Neoprávněný přístup do paměti (SIGSEGV) (core dumped [obraz paměti uložen])Ale když v funkci nebudu chtít smazat posledních 6 řádků "vinfo.yres-6" tak to funguje OK.
void clear_fb(int r, int g, int b)
{
int y_pom;
int x_pom;
for ( y_pom = 0; y_pom < vinfo.yres-6; y_pom++ )
for ( x_pom = 0; x_pom < vinfo.xres; x_pom++ ) {
location = (x_pom+vinfo.xoffset) * (vinfo.bits_per_pixel/8) +
(y_pom+vinfo.yoffset) * finfo.line_length;
if ( vinfo.bits_per_pixel == 32 ) {
*(fbp + location) = b; // Some blue
*(fbp + location + 1) = g; // A little green
*(fbp + location + 2) = r; // A lot of red
*(fbp + location + 3) = 0; // No transparency
} else { //assume 16bpp
unsigned short int t = r<<11 | g << 5 | b;
*((unsigned short int*)(fbp + location)) = t;
}
}
}
Někde mám nějakou chybičku neporadíte kde?
Celý program v příloze.
Řešení dotazu:
Vypadá to, že zapisuješ do paměti, která ti nepatří
já bych asi hledal kolem finfo.line_length (vypsat si), když mmapuješ, používáš screensize, který počítáš jinak než pak location v clear_fb a to může pak zapisovat do nemmapované paměti.
Tzn. vypsat si celkový screensize a kontrolovat, že location ve funkcích není větší než... a když jo případně vypsat a nezapisovat do té paměti a hledat proč. Rozhodně počítat pokud možno stejným způsobem location a screensize
screensize = finfo.smem_len;Jo třeba projít proměnné a použít správné
Díky za nakopnutí....
Zdá se že už je to OK.
Samozřejmě jsem blbě počítal screensize pak byl menší protože u nestandartního rozlišení je řádek větší v framebuferu než se skutečně zobrazuje.
unsigned short int t = r<<11 | g << 5 | b;
*((unsigned short int*)(fbp + location)) = t;
Ide mimo rozsah, lebo tam bude dany pocet unsigned short int-ov.
fpb + location
sa posunie na lokalitu o location int-ov dalej.
takze by som spravil na zaciatku premennu ( kvoli rychlosti ):
unsigned short int *fbp_us = (unsigned short int*)fbp;
a potom pouzival ju takto:
*(fbp_us + location) = t;
alebo iba jednoducho pretypovat na (unsinged short int*) pred operaciou + location;
Tiskni
Sdílej: