abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.11. 22:33 | Zajímavý software

    Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    21.11. 19:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.11. 13:11 | IT novinky

    Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    21.11. 06:11 | Komunita

    Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.11. 05:55 | Komunita

    První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.11. 22:00 | IT novinky

    Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.11. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.11. 12:44 | IT novinky

    Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 392 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: framebufer - nemůžu smazat celou obrazovku.

    2.11.2016 17:39 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    framebufer - nemůžu smazat celou obrazovku.
    Přečteno: 420×
    Příloha:
    Mám program pro kreslení na obrazovce a nemůžu smazat poslední řádky, vyhodí to chybu:
    The framebuffer device was opened successfully.
    1366x768, 32bpp
    The framebuffer device was mapped to memory successfully.
    Neoprávněný přístup do paměti (SIGSEGV) (core dumped [obraz paměti uložen])
    
    Ale když v funkci nebudu chtít smazat posledních 6 řádků "vinfo.yres-6" tak to funguje OK.
    void clear_fb(int r, int g, int b)
    {
    int y_pom;
    int x_pom;
    
    for ( y_pom = 0; y_pom < vinfo.yres-6; y_pom++ )
            for ( x_pom = 0; x_pom < vinfo.xres; x_pom++ ) {
    
                location = (x_pom+vinfo.xoffset) * (vinfo.bits_per_pixel/8) +
                           (y_pom+vinfo.yoffset) * finfo.line_length;
    
                if ( vinfo.bits_per_pixel == 32 ) {
                    *(fbp + location) = b;        // Some blue
                    *(fbp + location + 1) = g;     // A little green
                    *(fbp + location + 2) = r;    // A lot of red
                    *(fbp + location + 3) = 0;      // No transparency
                } else  { //assume 16bpp
                    unsigned short int t = r<<11 | g << 5 | b;
                    *((unsigned short int*)(fbp + location)) = t;
                }
     }
    }
    
    Někde mám nějakou chybičku neporadíte kde?

    Celý program v příloze.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    3.11.2016 08:32 MM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: framebufer - nemůžu smazat celou obrazovku.
    Ahoj,

    Vypadá to, že zapisuješ do paměti, která ti nepatří

    já bych asi hledal kolem finfo.line_length (vypsat si), když mmapuješ, používáš screensize, který počítáš jinak než pak location v clear_fb a to může pak zapisovat do nemmapované paměti.

    Tzn. vypsat si celkový screensize a kontrolovat, že location ve funkcích není větší než... a když jo případně vypsat a nezapisovat do té paměti a hledat proč. Rozhodně počítat pokud možno stejným způsobem location a screensize

    3.11.2016 12:17 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: framebufer - nemůžu smazat celou obrazovku.
    Ano, line_length bude asi vacsi ako xres. 1366x768 je totiz debilne rozlisenie, sirka nie je nasobkom 8...
    3.11.2016 15:56 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: framebufer - nemůžu smazat celou obrazovku.
    Jo tady bude zrada nechal jsem si vypsat velikost řádku a je větší jak 1366x4 takže podle mě budu mít špatně spočítaný screensize.

    Díky za nakopnutí půjdu to přepočítat.....
    3.11.2016 16:37 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: framebufer - nemůžu smazat celou obrazovku.
    Je to tak, prostudoval jsem proměnné a screensize už nepočítám - vždyť v proměnných ho mám už spočítaný :-(
    screensize = finfo.smem_len;
    
    Jo třeba projít proměnné a použít správné :-)

    Díky za nakopnutí....

    Zdá se že už je to OK.

    Samozřejmě jsem blbě počítal screensize pak byl menší protože u nestandartního rozlišení je řádek větší v framebuferu než se skutečně zobrazuje.
    3.11.2016 14:52 Marek Sulik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: framebufer - nemůžu smazat celou obrazovku.
    hmm,

    tak ja tipujem, ze ten smernik fbp je typu (int*).

    takze potom: unsigned short int t = r<<11 | g << 5 | b;

    *((unsigned short int*)(fbp + location)) = t;

    Ide mimo rozsah, lebo tam bude dany pocet unsigned short int-ov.

    fpb + location

    sa posunie na lokalitu o location int-ov dalej.

    takze by som spravil na zaciatku premennu ( kvoli rychlosti ): unsigned short int *fbp_us = (unsigned short int*)fbp;

    a potom pouzival ju takto: *(fbp_us + location) = t;

    alebo iba jednoducho pretypovat na (unsinged short int*) pred operaciou + location;

    3.11.2016 15:12 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: framebufer - nemůžu smazat celou obrazovku.
    Nejsem žádný C guru, ale když dumpuje core a zkompiloval by se s debug stringy (-g), tak by to v gdb nemusel být problém dohledat, ne?
    3.11.2016 15:49 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: framebufer - nemůžu smazat celou obrazovku.
    Je mi jasné že zapisuji mimo paměť asi to budu muset začít ladit tím že budu vypisovat kam to zapisuje do nějakého logu.

    Jinak to chci použít na RPI 3 tam to funguje OK sice tam používám menší rozlišení a pouze 16bpp.

    Takže zrada bude v tom počítání location.
    4.11.2016 11:01 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: framebufer - nemůžu smazat celou obrazovku.
    Jak už zde naznačil předřečník, k ladění takových chyb obvykle stačí použít např. gdb nebo valgrind.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.