Byla vydána nová verze 5.12 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Vedle zdrojových kódů je k dispozici také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).
Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.
Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.
Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.
Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici
… více »usmev = new RE("([\\:][-][)]+)"); smich = new RE("([\\:][-][D]([^a-zA-Z]|$))"); mrk = new RE("([;][-][)])"); smutek = new RE("([\\:][-][(])");
"[-]"
považuje za množinu všech znaků - co to skusit nahradit za "[\\-]"
Měl bych též návrh ohledně řešení smajlíků - co takle při vkládání příspěvku zautomatizovat to co dnes dělá Yeti - když je zaškrtnuto bez smajlíků tak jednoduše nahradit závorky a podobné znaky za entity?
usmev = new RE("(:-\\)+)"); smich = new RE("(:-D([^a-zA-Z]|$))"); mrk = new RE("(;-\\))"); smutek = new RE("(:-\\()");Pozn. 1: Vzhledem k tomu, co to dělá s [-], nezaručuji funkčnost, použil jsem standardní rozšířené regulární výrazy. Pozn. 2: Nepožírá to takhle za smíchem jeden znak? Co třeba (podle toho, jak to nahrazuješ)
smich = new RE("(:-D()([^a-zA-Z]|$)");Chtělo by to možná zero-width negative look-ahead assertion... ale ty umí jen Perl (libpcre), Python, Vim, ... a asi 10 dalších věcí... Pozn. 3: @#$%! odstranit nechtěné smajlíky v tomto příspěvku byl skutečně zážitek ;-)
usmev = new RE("(:-\\))"); smich = new RE("(:-D)"); mrk = new RE("(;-\\))"); smutek = new RE("(:-\\()");Když už někdo nedokáže napsat smajlíka bez chyby, tak ať ho radši nepíše vůbec. Nebo maximálně:
usmev = new RE("(:-+\\))"); smich = new RE("(:-+D)"); mrk = new RE("(;-+\\))"); smutek = new RE("(:-+\\()");P.S.: Stejně si myslím, že nejlepší by bylo smajlíky úplně vypnout, protože skoro každý umí smajlíka přečíst a kdo ne, tak si holt zvykne. Vypnutí smajlíku individuálně přídává zbytečný kód navíc a ubírá výkonu.
Tiskni
Sdílej: