Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
Řešení dotazu:
Zkusil bych něco takového: tady Osobně bych výběr čehokoliv pro tak malé dítě přes internet nedoporučoval, možná tak orientačně, nic konkrétního.
1. trenink jemne motorikyKaždý by měl trénovat skilly, které si myslí že pro něj budou užitečné.
2. lide se lepe uci material zaznamenavany "tuzkou" nez tukany na klavesniciTo tvrdíš ty, spousta lidí si po delší době rukopis nepřečte.
3. tuzka funguje, i kdyz vypnou proudMůj notebook, telefon i tablet taky.
4. s pocitacem jde a pujde komunikovat bez "klavesnice", ale "tuzku" ve vizualnim umeni tezko neco nahradiPředpokládám, že lidé, kteří se chtějí věnovat analogovému vizuálnímu umění se budou řídit dle pravidla 1.
Spis narazel na to, ze mozek si lepe zapamatuje (jiz pri porizovani) udaje ktera pise tahy rukou, nez ktere nacvaka na klavesnici...2. lide se lepe uci material zaznamenavany "tuzkou" nez tukany na klavesniciTo tvrdíš ty, spousta lidí si po delší době rukopis nepřečte
Texťák se ti mezi dvěma stroji může rozhodit téměř vždycky.Zajímavé, že se mi to u Word dokumentů nikdy nestalo, když nechyběly na druhém stroji použité fonty...
Opomenul si zmínit, že na obou počítačích běželi stejné Windows a stejné verze Wordu.To jsem teda neopomenul, pochybuju že většina lidí, kteří mi posílají dokumenty mají Mac OS X a Office for Mac.
a už vůbec nemluvím třeba o libre office - jedna verze ve škole, jedna doma (fakt měli na výběr v čem budou dělat) - taky občas zlo. Už jen to že pod windows vypadají trochu jinak ikony než u mě na archu, o rozhozeném formátování nemluvím...Což je z pedagogického hlediska spíše výhoda, protože se dítě naučí obecné principy práce s textovými editory a nikoliv práci s jedním konkrétním programem. Stejně jako je výhoda, když dítě vyrůstá dvojjazyčně... I když je to asi náročnější, daleko víc se na tom naučí.
No, kdyby chtěl Shitdows, asi by se neptal zrovna na tomhle fóru tady, že ano.
Otázka samozřejmě je, jestli se má dítě naučit používat počítač, nebo jestli se má jenom smířit s tím, že bude používáno počítačem, a vyrůst v další ovci platící za viry a spyware. V prvním případě je svobodný desktop jasná a jediná možná volba. Ve druhém případě není třeba dělat nic, stačí jen nečinně přihlížet, co s dětskou myslí provede české školství, které koncem 90. let korupční tunel zvaný Internet do škol v podstatě daroval jedné firmě dodávající béčkový zavirovaný software.
Když bych měl hádat, klidně bych si vsadil na to že nadřazená organizace byla stejná jako pro to Skalické, tak pro to Piešťanské.
Tiskni Sdílej: