plwm je nový, poměrně minimalistický správce oken pro X11. Podporuje dynamické dláždění okny, plochy, pravidla pro okna atd. Zvláštností je, že je napsaný v logickém programovacím jazyce Prolog. Používá implementaci SWI-Prolog.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Sean Heelan se na svém blogu rozepsal o tom, jak pomocí OpenAI o3 nalezl vzdálenou zranitelnost nultého dne CVE-2025-37899 v Linuxu v implementaci SMB.
Jiří Eischmann v příspěvku na svém blogu představuje typy, jak lépe chránit své soukromí na mobilním telefonu: "Asi dnes neexistuje způsob, jak se sledování vyhnout úplně. Minimálně ne způsob, který by byl kompatibilní s tím, jak lidé technologie běžně používají. Soukromí ovšem není binární věc, ale škála. Absolutního soukromí je dnes na Internetu dost dobře nedosažitelné, ale jen posun na škále blíže k němu se počítá. Čím méně dat se o vás posbírá, tím nepřesnější budou vaše profily a tím méně budou zneužitelné proti vám."
Byla vydána nová stabilní verze 25.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Warbler. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Multiplatformní open source spouštěč her Heroic Games Launcher byl vydán v nové stabilní verzi 2.17.0 Franky (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 26 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Klávesnice IBM Enhanced Keyboard, známá také jako Model M, byla poprvé představena v roce 1985, tzn. před 40 lety, s počítači IBM 7531/7532 Industrial Computer a 3161/3163 ASCII Display Station. Výročí připomíná článek na zevrubném sběratelském webu Admiral Shark's Keyboards. Rozložení kláves IBM Enhanced Keyboard se stalo průmyslovým standardem.
Vyšlo Pharo 13 s vylepšenou podporou HiDPI či objektovým Transcriptem. Pharo je programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností.
Java má dnes 30. narozeniny. Veřejnosti byla představena 23. května 1995.
int pole [][SLOUPCE]
Dávej si bacha na to jestli je pole typu int pole[VEL_POLE]
nebo typu int pole []
je v tom docela velký rozdíl. V prvním případě se veškerá data překopírují na zásobník a změna jakékoliv hodnoty v poli má vliv pouze ve funkci. V druhém případě se jedná a předání pomocí ukazatele. Tedy předání odkazem. V tomto případě se jakákoliv změna projeví i ve zbytku programu. Pokud se o tom něco chceš dozvědět více prozkoumej standard jazyka C.
nóóóóóóó tak já to za tebe jako napišu i když vim že ty bys za mě domácák neuďál ;D
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <time.h> #include <math.h> //TODO mužem použít math?????? #define RADKY 5 #define SLOUPCE 5 #define POCET 5 void naplnMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){ int r; int s; for(r=0;r<RADKY;r++){ for(s=0;s<RADKY;s++){ matice[r][s] = rand() % 2; } } return; //FIXME nemusíme volat na konci funkce co vrací void ;D } void vypisMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){ int r; int s; printf("PREVODY Z MATICE\n"); printf("----------------\n"); for(r=0;r<RADKY;r++){ for(s=0;s<SLOUPCE;s++){ printf("%5d", matice[r][s]); } printf("|"); for(s=0;s<SLOUPCE;s++){ printf("%d", matice[r][s]); } printf("\n"); } return; //FIXME tady taky ne } //Zde je funkce pro převod, bohužel nevím, jak na to void prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE], int * pole){ int r,s; for(r=0;r<RADKY;r++) { //matematickej způsob pro debílky int cislo=0; for(s=0;s<SLOUPCE;s++) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s); } printf("%d\n",cislo); //frajerskej způsob pomocí bitovejch operací //je to uplně to samý co nadtim ale uplně jiný int cislo2=0; for(s=0;s<SLOUPCE;s++) { //děláme logickou operaci OR/NEBO s hodnotou elementu tý matice //to << ji bitově popostrčí o SLOUPCE-s-1 "doleva" //nazačátku máme v cislo2 samý nuličky takže prakticky nastavujeme jeden bit proměný //na jedničku pokud je i jednička jakože v tom řádku matice //ale tosi nejdřiv někde našprtej jestli to fakt chceš používat neni //to moc intuitivní ale zase to je jako dost praktický ;D cislo2 |= matice[r][s] << SLOUPCE-s-1; } printf("%d\n\n",cislo2); pole[r]=cislo; } } int main(){ int matice[RADKY][SLOUPCE]; int pole[POCET]; srand((unsigned)time(NULL)); naplnMatici(matice); vypisMatici(matice); prevod(matice, pole); return EXIT_SUCCESS; }
nemáš vubec zač :D :D ;D
jsme tam jakoby strčili ukazatel na to pole a tam pak z tý funkce zapisujeme. takže čistě technicky nic vracet nemusíme ale nevim co máš jako v zadání jestli třeba hlavička funkce neni od učitelskýho nějak zadaná. ale jestli tě to fakt jako znepokojuje že je void tak de uvnitř funkce deklarovat pole jako statickou proměnou a vrátit ho takhlenc jako ukazatel. si myslim že řešení s tim argumentem je ale lepšejší ;D
nóóóó a pak taky de samo použít malloc hele. na něj zachvilku určitě taky narazíš ;D
se to takhle různě musí řešit protože když vracíš ukazatel na něco z funkce tak nemáš zaručený že to něco eště vubec existuje ta pamět už mohla bejt po proběhnutí funkce uvolněná a použitá na něco jinýho. nóóóó a uplně největší zrada je že se to někdy nestane a zdrojáček normálně funguje. až jednou..... :O :O :D :D
takhle by to vypadalo s tim statickým polem
... int * prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE]){ static int pole[POCET]; ... return pole; } int main(){ ... int * pole; ... pole=prevod(matice); ... }
se jako hluboce omlouvám všem debílkům kterejch se muj nevinej vtípek dotkul :D :D :D :D :D :D
chudák to třeba zejtra vodezdává celej tejden se stim mazal a neví si s tim rady stresem si rve vlasy a kouše nechty a ty po něm chceš aby napapíře luštil nějakou pitomou křížovku. todleto zase za urážku považuju já ;D a sorry jako že učitelskej vodved mizernou práci a já to za něj teďko dohánim. a taky si jako myslim že nejlepší učení je vidět jak něco dělá někdo další ;D
při -O3 sem tam nenaměřila žádnej rozdíl ale bez -O to bylo o +-88% rychlejší že se mi tomu ani moc nechce věřit a myslim si že sem tam něco pokazila jak už pomalu spim :O :O :O :O
Nebyl bych tak odsuzující. Pokud se někdo učí programovat, tak použít mocninu ho napadne jako první, protože to odpovídá matematickému zápisu. Teprve jak si postupně osvojuje programátorské dovednosti, dojde mu, že použití funkce pow je v tomto případě nejen zbytečné, ale spíše kontraproduktivní. Jednodušší a lepší je použít přímo mocniny 2, které navíc postupně rostou://matematickej způsob pro debílky int cislo=0; for(s=0;s<SLOUPCE;s++) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s); }
int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2 for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2*=2) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2; }No a v C se dá samozřejmě namísto násobení dvěma použít bitový posun:
int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2 for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2<<=1) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2; }Myslím, že ten trik s logickým NEBO to nijak neurychlí. Jirka
eště by to možná jako šlo zrychlit přeskakováním nul protoře nazačátku to máme samý nuličky to číslo tak je tam nemusíme zapisovat
Tiskni
Sdílej: