V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
int pole [][SLOUPCE] Dávej si bacha na to jestli je pole typu int pole[VEL_POLE] nebo typu int pole [] je v tom docela velký rozdíl. V prvním případě se veškerá data překopírují na zásobník a změna jakékoliv hodnoty v poli má vliv pouze ve funkci. V druhém případě se jedná a předání pomocí ukazatele. Tedy předání odkazem. V tomto případě se jakákoliv změna projeví i ve zbytku programu. Pokud se o tom něco chceš dozvědět více prozkoumej standard jazyka C.
nóóóóóóó tak já to za tebe jako napišu i když vim že ty bys za mě domácák neuďál ;D
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#include <math.h> //TODO mužem použít math??????
#define RADKY 5
#define SLOUPCE 5
#define POCET 5
void naplnMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){
int r;
int s;
for(r=0;r<RADKY;r++){
for(s=0;s<RADKY;s++){
matice[r][s] = rand() % 2;
}
}
return; //FIXME nemusíme volat na konci funkce co vrací void ;D
}
void vypisMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){
int r;
int s;
printf("PREVODY Z MATICE\n");
printf("----------------\n");
for(r=0;r<RADKY;r++){
for(s=0;s<SLOUPCE;s++){
printf("%5d", matice[r][s]);
}
printf("|");
for(s=0;s<SLOUPCE;s++){
printf("%d", matice[r][s]);
}
printf("\n");
}
return; //FIXME tady taky ne
}
//Zde je funkce pro převod, bohužel nevím, jak na to
void prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE], int * pole){
int r,s;
for(r=0;r<RADKY;r++)
{
//matematickej způsob pro debílky
int cislo=0;
for(s=0;s<SLOUPCE;s++)
{
cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s);
}
printf("%d\n",cislo);
//frajerskej způsob pomocí bitovejch operací
//je to uplně to samý co nadtim ale uplně jiný
int cislo2=0;
for(s=0;s<SLOUPCE;s++)
{
//děláme logickou operaci OR/NEBO s hodnotou elementu tý matice
//to << ji bitově popostrčí o SLOUPCE-s-1 "doleva"
//nazačátku máme v cislo2 samý nuličky takže prakticky nastavujeme jeden bit proměný
//na jedničku pokud je i jednička jakože v tom řádku matice
//ale tosi nejdřiv někde našprtej jestli to fakt chceš používat neni
//to moc intuitivní ale zase to je jako dost praktický ;D
cislo2 |= matice[r][s] << SLOUPCE-s-1;
}
printf("%d\n\n",cislo2);
pole[r]=cislo;
}
}
int main(){
int matice[RADKY][SLOUPCE];
int pole[POCET];
srand((unsigned)time(NULL));
naplnMatici(matice);
vypisMatici(matice);
prevod(matice, pole);
return EXIT_SUCCESS;
}
nemáš vubec zač :D :D ;D
jsme tam jakoby strčili ukazatel na to pole a tam pak z tý funkce zapisujeme. takže čistě technicky nic vracet nemusíme ale nevim co máš jako v zadání jestli třeba hlavička funkce neni od učitelskýho nějak zadaná. ale jestli tě to fakt jako znepokojuje že je void tak de uvnitř funkce deklarovat pole jako statickou proměnou a vrátit ho takhlenc jako ukazatel. si myslim že řešení s tim argumentem je ale lepšejší ;D
nóóóó a pak taky de samo použít malloc hele. na něj zachvilku určitě taky narazíš ;D
se to takhle různě musí řešit protože když vracíš ukazatel na něco z funkce tak nemáš zaručený že to něco eště vubec existuje ta pamět už mohla bejt po proběhnutí funkce uvolněná a použitá na něco jinýho. nóóóó a uplně největší zrada je že se to někdy nestane a zdrojáček normálně funguje. až jednou..... :O :O :D :D
takhle by to vypadalo s tim statickým polem
...
int * prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE]){
static int pole[POCET];
...
return pole;
}
int main(){
...
int * pole;
...
pole=prevod(matice);
...
}
se jako hluboce omlouvám všem debílkům kterejch se muj nevinej vtípek dotkul :D :D :D :D :D :D
chudák to třeba zejtra vodezdává celej tejden se stim mazal a neví si s tim rady stresem si rve vlasy a kouše nechty a ty po něm chceš aby napapíře luštil nějakou pitomou křížovku. todleto zase za urážku považuju já ;D a sorry jako že učitelskej vodved mizernou práci a já to za něj teďko dohánim. a taky si jako myslim že nejlepší učení je vidět jak něco dělá někdo další ;D
při -O3 sem tam nenaměřila žádnej rozdíl ale bez -O to bylo o +-88% rychlejší že se mi tomu ani moc nechce věřit a myslim si že sem tam něco pokazila jak už pomalu spim :O :O :O :O
//matematickej způsob pro debílky
int cislo=0;
for(s=0;s<SLOUPCE;s++)
{
cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s);
}
Nebyl bych tak odsuzující.
Pokud se někdo učí programovat, tak použít mocninu ho napadne jako první, protože to odpovídá matematickému zápisu. Teprve jak si postupně osvojuje programátorské dovednosti, dojde mu, že použití funkce pow je v tomto případě nejen zbytečné, ale spíše kontraproduktivní. Jednodušší a lepší je použít přímo mocniny 2, které navíc postupně rostou:
int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2
for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2*=2)
{
cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2;
}
No a v C se dá samozřejmě namísto násobení dvěma použít bitový posun:
int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2
for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2<<=1)
{
cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2;
}
Myslím, že ten trik s logickým NEBO to nijak neurychlí.
Jirka
eště by to možná jako šlo zrychlit přeskakováním nul protoře nazačátku to máme samý nuličky to číslo tak je tam nemusíme zapisovat
Tiskni
Sdílej: