abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 254 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: V čem psát multiplatformní aplikaci ?

    15.4.2020 11:53 Martin F.
    V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Přečteno: 1347×
    Plánujeme multiplatformni aplikaci. Cílem je v maximální míře (95% a více) využít stejné kódy pro všechny platformy: Win, Lin, Mac, Web, Android, iOS. V podstatě váháme mezi Electron+React native vs QT (tam by se Web verze musela dobastlit nějak přes Webassembly). Řeší někdo podobný problém? Poradíte ?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    15.4.2020 12:51 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Co to ma byt za apku? Vyukovy program, nejaky manazer niecoho, hra, sever-klient?
    15.4.2020 16:37 Martin F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    To není moc podstatné, teamwork nástroj. Můžete si to představit třeba jako email klient - když je online tak se syncne, a i když je offine tak je možné nadále téměř plnohodnotně pracovat. Řešíme tu hlavně aplikaci, serverová část není podstatná. Musí to samozřejmě zvládat multimédia, jak přehrávání tak recording. Hlavně na linuxu je to peklo, takže proto asi ten Electron kde to je vyřešeno v Chromiu na pozadí.
    15.4.2020 15:34 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Je více možností, záleží na typu aplikace. Java, Haskell, Clojure, webovka, Python, Rust,...
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    15.4.2020 16:46 Martin F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Už není 1.april, já svůj dotaz myslím vážně a tak s Haskelem, Rustem a podobnými akademickými záležitostmi které si u iOS a Androidu ani neškrtnou jděte do sekce humor. Java u aplikace nemá co dělat, nemůžeme uživatele nutit ji doinstalovávat a u mobilů to stejně nejde. Clojure je taky na Javě závislé, knihoven poskrovnu, syntax z pekla jak u Lispu, to asi neprojde :-)
    Řešení 1× (⧠ A = 0)
    15.4.2020 17:38 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    QBasic+DOSBox, to rozjedeš na všem!
    ⧠ A = 0 avatar 16.4.2020 10:26 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    DOSBox bohužel dost žere elektřinu.

    No, to vlastně tzv. moderní web taky, takže nakonec ten DOSBox bude možná lepší varianta, protože ten alespoň není náročný na paměť.
    Nevolte zmrdy.
    15.4.2020 18:17 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Na Androidu to bez Javy tak nějak úplně nejde.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    Gréta avatar 15.4.2020 18:46 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?

    kotlin hele ale jeto skoro java :O ;D

    16.4.2020 09:35 Martin F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    No go. Na desktopu si Kotlin apka bez Javy neškrtne. Navíc já tu chci praktické zkušenosti, ne něco co jsi vygooglil.
    15.4.2020 18:30 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Jenže ono vyhodnotit vhodnost nástroje není jednoduchý úkol a nepředstavujte si, že vám někdo poradí platformu, kde dostanete podporu pro všechny platformy úplně zadarmo a bez práce. IMHO Nodejs, java i QT jsou všechno použitelné varianty... Java je základní jazyk pro Android, takže tam by bylo možné sdílení podstatné části kódu mezi všemi platformami. Clojure nebo Rust může působit exoticky, ale opět to není tak divná volba, pokud by v tom byla třeba implementovaná základní knihovna té aplikace. Neposkytujete moc informací o tom, co má aplikace dělat, co máte hotové a jaké máte k dispozici vývojáře, tak se nedivte, že dostáváte obecné odpovědi.
    -- OldFrog
    16.4.2020 09:45 Martin F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Samozřejmě domácí úkol jsme už udělali a prošli vše co připadá v úvahu. V zadání sám píšu že se rozhodujeme mezi Electronem a QT. Java je děravý věčně látaný vopruz, chtít po uživatelích a by ji měli na desktopu je sadismus a na iOS stejně nejde. Nechci tu něco co tu začnou lidi googlit ale praktické zkušenosti. Detaily připravované aplikace jsou v tomhle pohledu nepodstatné. Odhadem 50% bude napsáno od nuly (UI, BL) a 50% budou hotové knihovny na síťařinu, šifrování, multimédia a pod.
    xxxs avatar 16.4.2020 11:05 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    aj tak sa ti to zredukuje na lenivy bloat a pohodlnejsi vyvoj, vs mensia a rychlejsia aplikacia s pomalsim vyvojom. na roote by ti dali odpovede na niekolko stranok. tam miluju flame na temu ci je lepsie toto, alebo hento.
    Řešení 1× (OldFrog {Ondra Nemecek})
    16.4.2020 17:28 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Jestli si myslíš, že detaily tý aplikace nejsou podstatný, tak jste si domácí úkoly rozhodně ještě neudělali... Co a jak to má dělat je totiž ta zcela zásadní otázka, protože u většiny typů aplikací prostě principielně nelze mít stejně fungující desktopovou verzi a mobilní verzi. Takže i když ti Qt a web (velmi) teoreticky umožňuje mít jeden codebase, pro reálnou lidma používanou aplikaci stejně skončíš s velkou pravděpodobností alespoň se dvěma aplikacema - desktop + mobil. A pokuď ta mobilní aplikace má být složitější a netriviálně interagovat se systémem, nevyhneš se ani separátní Android a IOS aplikaci.
    Každý má právo na můj názor!
    17.4.2020 09:47 Martin F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Vyhnutí se separátní desktop / mobil / web aplikaci je alfou a omegou celého problému. Při použití Electronu a teda webových technologií pro GUI lze tento problém celkem zdárně řešit (React pro desktop/web, React Native pro mobily). Množství NodeJS knihoven zároveň zaručuje celkem slušné možnosti řešení BL pod kapotou.
    17.4.2020 11:32 fibre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Ja len podotknem, ze kod v Reacte a React Native sa lisi, lebo prehliadac a "native" ma rozne API.
    17.4.2020 11:53 Martin F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    S tím již máme praktické zkušenosti. Liší se víceméně jenom ve view-u což je náš předpoklad 5-10% práce navíc v mobilní verzi.
    18.4.2020 06:33 achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Dalsi chytrak, staci cist ty tve blogy.
    16.4.2020 21:04 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    No je potřeba stavět na nepolovičatých znalostech a šmahem neodsuzovat jen na základě dojmu. Pohybuju se v java světě a tak pro představu doplňuji...

    Na Adroidu je Java standard, částečně se tam tlačí i Kotlin, naproti tomu vývoj s nativními knihovny tak běžný není a přináší další vrstvu komplexity. Pokud na to máte lidi klidně to dělejte v QT, ale nedivte se, že lidé navrhují javu.

    Stejně tak je matoucí názor na javu na desktopu. Pro distribuci java aplikací tam javu nainstalovanou mít nutně nepotřebujete, můžete ji mít přibalenou u aplikace, jpackage je teď už součástí JDK a umí dělat MSI instalačky zahrnující i java runtime (a na linuxu umí udělat DEB nebo RPM balíčky a pro MacOS ten jeho standardní formát - neznám). Pokud chcete mít aplikaci malou, můžete použít navíc jlink (opět součást JDK) a přibalit jen ty části, které se z runtime opravdu používají. JavaFX je rozumně vypadající a fungující GUI framework (ve světě javy jde asi první úspěch tohoto druhu). Gluon Mobile má podporu pro běh JavaFX aplikací na iOS a Android včetně podpory pro hardware. Navíc se pracuje na integraci Graalvm, který by umožnil překlad do plně nativních binárek (to ale ještě asi není production ready, fungují jen jednoduché příklady).

    Já vám cestu javy rozhodně nenutím - stejně byste museli pilotně vyzkoušet, jak se to hodí pro váš případ. Ale chci tím ilustrovat, že je vždy více možností a rozhodovat by měl někdo, kdo má s uvedenými technologiemi dostatečnou zkušenost. Jinak pohoříte a u multiplatformního vývoje to platí dvojnásob.
    -- OldFrog
    16.4.2020 21:47 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    JavaFX je sice oproti Swingu velký krok kupředu, ale nativně to na žádné platformě taky nevypadá (nechová se). A stále tady je oproti nativním GUI aplikacím znatelný výkonostní propad (Mluvím o standardním uživatelském PC - 6 let starý notebook, 2-4GB RAM, rotační disk a antivirus. Na vývojářském 32 jádrovém Threadripperu se to už možná neprojevuje).
    Každý má právo na můj názor!
    18.4.2020 02:45 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Nevím, mě přijde odezva i vzhled +- na úrovni QT aplikací. Narozdíl od Swingu je i chování dost blízké nativnímu, resp. nevybočuje oproti rozdílům mezi QT a GTK na linuxu a na Windows oproti rozdílům těch jejich toolkitů (které také nemají jednotné chování ani vzhled). U JavaFX spíš vadí menší vývojářská komunita a menší dostupnost pokročilých widgetů, dokovacích nástrojů apod. pro rozsáhlé aplikace.
    -- OldFrog
    18.4.2020 11:33 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?

    Ten nenativní vzhled je stále velmi patrnej. Pro OS X dokonce vznikaj projekty (např. AquaFX), který se snaží to dohnat custom stylem. Ale i na Windows je to prostě znát, že to není nativní aplikace (i když tady pravda při současné roztříštěnosti nativních Windows toolkitů už začíná být otázka, co to ten nativní look&feel na Windows vlastně je...). A v KDE to rozhodně jako KDE aplikace taky nevypadá. A to ještě pominu to, že neostylovanou reálnou JavaFX aplikaci jsem snad ještě neviděl, z nějakého důvodu má každý potřebu tam plácnout vlastní "skin"...

    I u Qt se na detailech dá poznat, že to (na Windows a Macu) není zcela nativní aplikace, ale člověk se musí mnohem víc "snažit". Na druhou stranu v dnešní době, kdy každej korporát má své oddělení hipsterů, kteří nedělají nic jiného, než tu jejich aplikaci vzhledově odlišit od ostatních, je nativní look&feel už možná přežitek. Al já jsem "konzerva" a mě to vadí.

    Každý má právo na můj názor!
    18.4.2020 22:19 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    U OS X budou rozdíly asi nápadnější. Souhlas, že je to dnes co se týče toolkitů podobná džungle na Windows i Linuxu. Ale jednotlivé toolkity se naštěstí vzájemně ovlivňují a některé užitečné koncepty od sebe přebírají. Tak alespoň to je pozitivní... :-)
    -- OldFrog
    16.4.2020 22:50 Martin F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Integrovaná či vykuchaná Java nijak neřeší problém bezpečnostních update a vydávat každý týden novou verzi apky jen protože nová záplata v Javě je blbost. A pořád je tu problém s iOS takže vás už prosím se k Javě nevracet.
    18.4.2020 02:38 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Ale s Electronem budete mít s aktualizacemi přeci úplně stejný problém... Jde o obecný problém, který nastává kdykoli k aplikaci dodáváte vlastní runtime. Týká se to i těch ostatních multiplatformních nástrojů, stejně jako třeba internetového prohlížeče (proto patří k nejčastěji aktualizovaným programům). Pokud chcete bezpečnostní aktualizace víceméně zdarma, tak použijte buď nativní vývoj (a doufejte, že dodavatel systému zajišťuje bezpečností aktualizace všech vámi používaných knihoven) anebo použijte ten prohlížeč a nějaký offline mód aplikace (local storage).
    -- OldFrog
    18.4.2020 08:51 Martin F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Nesouhlasím. Cedník jménem Java se MUSÍ updatovat, protože není opensource a jen Bůh ví co tam vlastně látají a proč. Chromium+NodeJS jsou opensource a lze posoudit co bylo změněno a jestli update je nutný. V praxi se Electron apky updatují spíše z důvodu feature updates než z důvodu bezpečnostního update Electronu.
    18.4.2020 09:35 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Open source nejsou rozšíření od oraclu v placené javě, do javy můžeš normálně poslat přes mailing list patch https://github.com/openjdk/jdk
    18.4.2020 15:19 Martin F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Taky můžeš hlavou praštit o zeď ale děláš to ? No neděláš :-) Z pohádky o opensource Javě jsme už dávno vyrostli.
    18.4.2020 15:30 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Zatím jsem se k tomu nedostal, ale dojde na to, protože to potřebuji pro své projekty

    https://mail.openjdk.java.net/pipermail/sound-dev/2019-June/000698.html
    18.4.2020 12:02 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Chromium+NodeJS jsou opensource a lze posoudit co bylo změněno a jestli update je nutný.
    Máte ve firmě tak velký tým, že dokáže ručně zkontrolovat každou změnu v kódu Chromia a NodeJS nebo čtete reporty od nějakého auditora, který ten kód kontroluje místo vás?
    18.4.2020 15:12 Martin F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Ano jsou zdroje na bezpečnostní audit. A není to žádný rocket science, když si sjedeš aktuální CVE pro chromium tak 90% bugů je networking, open malicious file, url bar, CORS atd. což u lokální apky která Chromium využívá v podstatě jen na rendering je nepodstatné.
    18.4.2020 22:10 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Každý si naštěstí může sám ověřit fakta.
    -- OldFrog
    Řešení 1× (OldFrog {Ondra Nemecek})
    18.4.2020 11:51 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?

    Elektron se všema těma JS knihovnama je to samé v bledě modrém. To že se tak často neupgraduje je dáno spíš stylem vývoje v daných technologiích, kdy polovina projektů ani netuší co všechno a odkuď se do jejich aplikace vzalo...

    Pokuď chcete mít rychlej a multiplatformní vývoj, vždy za něj něčím zaplatíte na straně funkčnosti/kvality tý aplikace. Jde jenom o to, která strana misek vah je pro vás důležitější. Pokuď děláte nějakej unikátní projekt s jedinečnou funkčností, ale potřebujete být na trhu první, budete mít jiné priority, než když budete dělat nějakou hipsterskou apku s trilionem alternativ, kde musíte být hlavně cool, abyste mezi tou tunou klonů prorazili...

    Každý má právo na můj názor!
    18.4.2020 22:34 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Přesně tak. Je to něco za něco. A podobně komplexní nástroje budou pravděpodobně tíhnout i k podobnému typu problémů. Ale zdá se, že to tazatel nechce slyšet, neboť sám ví vše nejlépe. S tímto přístupem je ovšem škoda času diskutujících.
    -- OldFrog
    16.4.2020 20:40 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    16.4.2020 21:19 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Jojo, ale to je hlavně pro mobily, vývoj pro desktopy slibuje jen Corona (podle toho přehledu). A co znám zprávy od kolegů, stejně je s tím práce, rozhodně ta multiplatformita není úplně automatická a chce to trochu péče :)

    Když už jsme u toho, ještě bych doplnit toto https://www.codenameone.com/ Opět to z praxe neznám, ale slibují toho hodně. Jeden z prvních projektů tohoto druhu.

    Nicméně i přes tyto možnosti bych počítal i s možností mít mobilní a desktopovou verzi diverzifikovanou. Takže mít rozhraní zvlášť pro mobil a používat tak maximálně společné aplikační jádro.
    -- OldFrog
    18.4.2020 08:50 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem psát multiplatformní aplikaci ?
    Spíš na okraj, v changelogu Ultimate++ jsem si všiml, že kluci pracujou na nějaké podpoře pro Android. Ale nedokážu říct, jakou to má přesně podobu a jak je to daleko.

    https://www.ultimatepp.org/app$ide$AndroidBuilder$en-us.html

    https://www.ultimatepp.org/www$uppweb$SupportedPlatforms$en-us.html

    Kdyžtak se zeptejte na fóru, oficiální "dokumentace" může být pozadu za bleeding edge.
    [:wq]

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.