Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).
V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.
Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.
Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.
Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.
Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).
Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.
System: Host: server Kernel: 4.19.0-10-amd64 x86_64 bits: 64 Console: tty 15 Distro: Debian GNU/Linux 10 (buster) Machine: Type: Desktop Mobo: ASRock model: D1800M serial: M80-6900XXXXXXX UEFI [Legacy]: American Megatrends v: P1.70 date: 04/01/2016 ... Audio: Device-1: Intel Atom Processor Z36xxx/Z37xxx Series High Definition Audio driver: snd_hda_intel Sound Server: ALSA v: k4.19.0-10-amd64 ...
Řešení dotazu:
pactl load-module module-loopback latency_msec=1
Spustil jsem, vystupem je cislo 23. Super vystup, z toho se mnoho dozvim, jdu googlit.
Chovani je naprosto stejne. Merak vstupu line-in meri zvuk ktery do neho leze dle ocekavani, na line-out ticho.
Achjo. Nema nekdo doma redukci PCI IDE a stareho soundblastra? Jestli na to vubec jsou drivery pro debian? Todle fakt neni mozny.
Nema nekdo doma redukci PCI IDE a stareho soundblastra?Už nie, ale mám starú USB zvukovku ktorú som používal v časoch na starom Mac Mini ktorý nemal vstup na zvukovom AD prevodníku (nemal line/mic in a ani nemal vstavaný mikrofón).
amixer -c 0 contents numid=32,iface=CARD,name='Front Headphone Phantom Jack' ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1 : values=on numid=28,iface=CARD,name='Front Mic Phantom Jack' ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1 : values=on numid=36,iface=CARD,name='HDMI/DP,pcm=3 Jack' ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1 : values=on numid=42,iface=CARD,name='HDMI/DP,pcm=7 Jack' ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1 : values=off numid=30,iface=CARD,name='Line Jack' ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1 : values=on numid=31,iface=CARD,name='Line Out Jack' ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1 : values=on numid=29,iface=CARD,name='Rear Mic Jack' ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1 : values=off numid=27,iface=MIXER,name='Master Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=on numid=26,iface=MIXER,name='Master Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=1,min=0,max=64,step=0 : values=56 | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0 numid=10,iface=MIXER,name='Headphone Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,off numid=50,iface=MIXER,name='PCM Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---RW-,values=2,min=0,max=255,step=0 : values=255,255 | dBscale-min=-51.00dB,step=0.20dB,mute=0 numid=24,iface=MIXER,name='Front Mic Boost Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=3,step=0 : values=0,0 | dBscale-min=0.00dB,step=10.00dB,mute=0 numid=13,iface=MIXER,name='Front Mic Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,off numid=12,iface=MIXER,name='Front Mic Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0 : values=0,0 | dBscale-min=-34.50dB,step=1.50dB,mute=0 numid=3,iface=MIXER,name='Front Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=on,on numid=2,iface=MIXER,name='Front Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=64,step=0 : values=64,64 | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0 numid=5,iface=MIXER,name='Surround Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=on,on numid=4,iface=MIXER,name='Surround Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=64,step=0 : values=64,64 | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0 numid=8,iface=MIXER,name='Center Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=on numid=6,iface=MIXER,name='Center Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=1,min=0,max=64,step=0 : values=64 | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0 numid=9,iface=MIXER,name='LFE Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=on numid=7,iface=MIXER,name='LFE Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=1,min=0,max=64,step=0 : values=64 | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0 numid=17,iface=MIXER,name='Line Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,off numid=16,iface=MIXER,name='Line Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0 : values=30,30 | dBscale-min=-34.50dB,step=1.50dB,mute=0 numid=21,iface=MIXER,name='Capture Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=on,on numid=23,iface=MIXER,name='Capture Switch',index=1 ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,off numid=20,iface=MIXER,name='Capture Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0 : values=31,31 | dBscale-min=-13.50dB,step=1.50dB,mute=0 numid=22,iface=MIXER,name='Capture Volume',index=1 ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0 : values=29,29 | dBscale-min=-13.50dB,step=1.50dB,mute=0 numid=11,iface=MIXER,name='Loopback Mixing' ; type=ENUMERATED,access=rw------,values=1,items=2 ; Item #0 'Disabled' ; Item #1 'Enabled' : values=1 numid=37,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Con Mask' ; type=IEC958,access=r-------,values=1 : values=[AES0=0x0f AES1=0xff AES2=0x00 AES3=0x00] numid=43,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Con Mask',index=1 ; type=IEC958,access=r-------,values=1 : values=[AES0=0x0f AES1=0xff AES2=0x00 AES3=0x00] numid=38,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Pro Mask' ; type=IEC958,access=r-------,values=1 : values=[AES0=0x0f AES1=0x00 AES2=0x00 AES3=0x00] numid=44,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Pro Mask',index=1 ; type=IEC958,access=r-------,values=1 : values=[AES0=0x0f AES1=0x00 AES2=0x00 AES3=0x00] numid=39,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Default' ; type=IEC958,access=rw------,values=1 : values=[AES0=0x04 AES1=0x00 AES2=0x00 AES3=0x00] numid=45,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Default',index=1 ; type=IEC958,access=rw------,values=1 : values=[AES0=0x04 AES1=0x00 AES2=0x00 AES3=0x00] numid=40,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=off numid=46,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Switch',index=1 ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=on numid=1,iface=MIXER,name='Channel Mode' ; type=ENUMERATED,access=rw------,values=1,items=3 ; Item #0 '2ch' ; Item #1 '4ch' ; Item #2 '6ch' : values=0 numid=18,iface=MIXER,name='Input Source' ; type=ENUMERATED,access=rw------,values=1,items=3 ; Item #0 'Front Mic' ; Item #1 'Rear Mic' ; Item #2 'Line' : values=2 numid=19,iface=MIXER,name='Input Source',index=1 ; type=ENUMERATED,access=rw------,values=1,items=3 ; Item #0 'Front Mic' ; Item #1 'Rear Mic' ; Item #2 'Line' : values=2 numid=25,iface=MIXER,name='Rear Mic Boost Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=3,step=0 : values=0,0 | dBscale-min=0.00dB,step=10.00dB,mute=0 numid=15,iface=MIXER,name='Rear Mic Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,off numid=14,iface=MIXER,name='Rear Mic Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0 : values=0,0 | dBscale-min=-34.50dB,step=1.50dB,mute=0 numid=34,iface=PCM,name='Capture Channel Map' ; type=INTEGER,access=r----R--,values=2,min=0,max=36,step=0 : values=3,4 | container | chmap-fixed=FL,FR numid=33,iface=PCM,name='Playback Channel Map' ; type=INTEGER,access=r----R--,values=2,min=0,max=36,step=0 : values=3,4 | container | chmap-fixed=FL,FR numid=35,iface=PCM,name='Capture Channel Map',device=2 ; type=INTEGER,access=r----R--,values=2,min=0,max=36,step=0 : values=0,0 | container | chmap-fixed=FL,FR numid=41,iface=PCM,name='ELD',device=3 ; type=BYTES,access=r--v----,values=32 : values=0x10,0x00,0x07,0x00,0x67,0x10,0x00,0x01,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x09,0xd1,0x03,0xa1,0x42,0x65,0x6e,0x51,0x20,0x50,0x4a,0x09,0x07,0x07,0x00,0x00 numid=48,iface=PCM,name='Playback Channel Map',device=3 ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=8,min=0,max=36,step=0 : values=0,0,0,0,0,0,0,0 | container | chmap-variable=FL,FR numid=47,iface=PCM,name='ELD',device=7 ; type=BYTES,access=r--v----,values=0 : values= numid=49,iface=PCM,name='Playback Channel Map',device=7 ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=8,min=0,max=36,step=0 : values=0,0,0,0,0,0,0,0 | container | chmap-variable=FL,FR
numid=17,iface=MIXER,name='Line Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,offTodle treba... ze by ? Jak to zapnout ... ? :D
Tiskni Sdílej: