Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
System:    Host: server Kernel: 4.19.0-10-amd64 x86_64 bits: 64 Console: tty 15 Distro: Debian GNU/Linux 10 (buster) 
Machine:   Type: Desktop Mobo: ASRock model: D1800M serial: M80-6900XXXXXXX UEFI [Legacy]: American Megatrends v: P1.70 date: 04/01/2016 
...
Audio:     Device-1: Intel Atom Processor Z36xxx/Z37xxx Series High Definition Audio driver: snd_hda_intel 
           Sound Server: ALSA v: k4.19.0-10-amd64 
...
            Řešení dotazu:
pactl load-module module-loopback latency_msec=1
Spustil jsem, vystupem je cislo 23. Super vystup, z toho se mnoho dozvim, jdu googlit. 
Chovani je naprosto stejne. Merak vstupu line-in meri zvuk ktery do neho leze dle ocekavani, na line-out ticho.
Achjo. Nema nekdo doma redukci PCI IDE a stareho soundblastra? Jestli na to vubec jsou drivery pro debian? Todle fakt neni mozny.
            Nema nekdo doma redukci PCI IDE a stareho soundblastra?Už nie, ale mám starú USB zvukovku ktorú som používal v časoch na starom Mac Mini ktorý nemal vstup na zvukovom AD prevodníku (nemal line/mic in a ani nemal vstavaný mikrofón).
amixer -c 0 contents
numid=32,iface=CARD,name='Front Headphone Phantom Jack'
  ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1
  : values=on
numid=28,iface=CARD,name='Front Mic Phantom Jack'
  ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1
  : values=on
numid=36,iface=CARD,name='HDMI/DP,pcm=3 Jack'
  ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1
  : values=on
numid=42,iface=CARD,name='HDMI/DP,pcm=7 Jack'
  ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1
  : values=off
numid=30,iface=CARD,name='Line Jack'
  ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1
  : values=on
numid=31,iface=CARD,name='Line Out Jack'
  ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1
  : values=on
numid=29,iface=CARD,name='Rear Mic Jack'
  ; type=BOOLEAN,access=r-------,values=1
  : values=off
numid=27,iface=MIXER,name='Master Playback Switch'
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1
  : values=on
numid=26,iface=MIXER,name='Master Playback Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=1,min=0,max=64,step=0
  : values=56
  | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0
numid=10,iface=MIXER,name='Headphone Playback Switch'
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2
  : values=off,off
numid=50,iface=MIXER,name='PCM Playback Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---RW-,values=2,min=0,max=255,step=0
  : values=255,255
  | dBscale-min=-51.00dB,step=0.20dB,mute=0
numid=24,iface=MIXER,name='Front Mic Boost Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=3,step=0
  : values=0,0
  | dBscale-min=0.00dB,step=10.00dB,mute=0
numid=13,iface=MIXER,name='Front Mic Playback Switch'
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2
  : values=off,off
numid=12,iface=MIXER,name='Front Mic Playback Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0
  : values=0,0
  | dBscale-min=-34.50dB,step=1.50dB,mute=0
numid=3,iface=MIXER,name='Front Playback Switch'
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2
  : values=on,on
numid=2,iface=MIXER,name='Front Playback Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=64,step=0
  : values=64,64
  | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0
numid=5,iface=MIXER,name='Surround Playback Switch'
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2
  : values=on,on
numid=4,iface=MIXER,name='Surround Playback Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=64,step=0
  : values=64,64
  | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0
numid=8,iface=MIXER,name='Center Playback Switch'
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1
  : values=on
numid=6,iface=MIXER,name='Center Playback Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=1,min=0,max=64,step=0
  : values=64
  | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0
numid=9,iface=MIXER,name='LFE Playback Switch'
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1
  : values=on
numid=7,iface=MIXER,name='LFE Playback Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=1,min=0,max=64,step=0
  : values=64
  | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0
numid=17,iface=MIXER,name='Line Playback Switch'
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2
  : values=off,off
numid=16,iface=MIXER,name='Line Playback Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0
  : values=30,30
  | dBscale-min=-34.50dB,step=1.50dB,mute=0
numid=21,iface=MIXER,name='Capture Switch'
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2
  : values=on,on
numid=23,iface=MIXER,name='Capture Switch',index=1
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2
  : values=off,off
numid=20,iface=MIXER,name='Capture Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0
  : values=31,31
  | dBscale-min=-13.50dB,step=1.50dB,mute=0
numid=22,iface=MIXER,name='Capture Volume',index=1
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0
  : values=29,29
  | dBscale-min=-13.50dB,step=1.50dB,mute=0
numid=11,iface=MIXER,name='Loopback Mixing'
  ; type=ENUMERATED,access=rw------,values=1,items=2
  ; Item #0 'Disabled'
  ; Item #1 'Enabled'
  : values=1
numid=37,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Con Mask'
  ; type=IEC958,access=r-------,values=1
  : values=[AES0=0x0f AES1=0xff AES2=0x00 AES3=0x00]
numid=43,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Con Mask',index=1
  ; type=IEC958,access=r-------,values=1
  : values=[AES0=0x0f AES1=0xff AES2=0x00 AES3=0x00]
numid=38,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Pro Mask'
  ; type=IEC958,access=r-------,values=1
  : values=[AES0=0x0f AES1=0x00 AES2=0x00 AES3=0x00]
numid=44,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Pro Mask',index=1
  ; type=IEC958,access=r-------,values=1
  : values=[AES0=0x0f AES1=0x00 AES2=0x00 AES3=0x00]
numid=39,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Default'
  ; type=IEC958,access=rw------,values=1
  : values=[AES0=0x04 AES1=0x00 AES2=0x00 AES3=0x00]
numid=45,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Default',index=1
  ; type=IEC958,access=rw------,values=1
  : values=[AES0=0x04 AES1=0x00 AES2=0x00 AES3=0x00]
numid=40,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Switch'
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1
  : values=off
numid=46,iface=MIXER,name='IEC958 Playback Switch',index=1
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1
  : values=on
numid=1,iface=MIXER,name='Channel Mode'
  ; type=ENUMERATED,access=rw------,values=1,items=3
  ; Item #0 '2ch'
  ; Item #1 '4ch'
  ; Item #2 '6ch'
  : values=0
numid=18,iface=MIXER,name='Input Source'
  ; type=ENUMERATED,access=rw------,values=1,items=3
  ; Item #0 'Front Mic'
  ; Item #1 'Rear Mic'
  ; Item #2 'Line'
  : values=2
numid=19,iface=MIXER,name='Input Source',index=1
  ; type=ENUMERATED,access=rw------,values=1,items=3
  ; Item #0 'Front Mic'
  ; Item #1 'Rear Mic'
  ; Item #2 'Line'
  : values=2
numid=25,iface=MIXER,name='Rear Mic Boost Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=3,step=0
  : values=0,0
  | dBscale-min=0.00dB,step=10.00dB,mute=0
numid=15,iface=MIXER,name='Rear Mic Playback Switch'
  ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2
  : values=off,off
numid=14,iface=MIXER,name='Rear Mic Playback Volume'
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0
  : values=0,0
  | dBscale-min=-34.50dB,step=1.50dB,mute=0
numid=34,iface=PCM,name='Capture Channel Map'
  ; type=INTEGER,access=r----R--,values=2,min=0,max=36,step=0
  : values=3,4
  | container
    | chmap-fixed=FL,FR
numid=33,iface=PCM,name='Playback Channel Map'
  ; type=INTEGER,access=r----R--,values=2,min=0,max=36,step=0
  : values=3,4
  | container
    | chmap-fixed=FL,FR
numid=35,iface=PCM,name='Capture Channel Map',device=2
  ; type=INTEGER,access=r----R--,values=2,min=0,max=36,step=0
  : values=0,0
  | container
    | chmap-fixed=FL,FR
numid=41,iface=PCM,name='ELD',device=3
  ; type=BYTES,access=r--v----,values=32
  : values=0x10,0x00,0x07,0x00,0x67,0x10,0x00,0x01,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x09,0xd1,0x03,0xa1,0x42,0x65,0x6e,0x51,0x20,0x50,0x4a,0x09,0x07,0x07,0x00,0x00
numid=48,iface=PCM,name='Playback Channel Map',device=3
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=8,min=0,max=36,step=0
  : values=0,0,0,0,0,0,0,0
  | container
    | chmap-variable=FL,FR
numid=47,iface=PCM,name='ELD',device=7
  ; type=BYTES,access=r--v----,values=0
  : values=
numid=49,iface=PCM,name='Playback Channel Map',device=7
  ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=8,min=0,max=36,step=0
  : values=0,0,0,0,0,0,0,0
  | container
    | chmap-variable=FL,FR
            numid=17,iface=MIXER,name='Line Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,offTodle treba... ze by ? Jak to zapnout ... ? :D
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                