abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 521 hlasů
     Komentářů: 20, poslední dnes 00:19
    Rozcestník

    Dotaz: [C++] ANSI Colors a reset

    hermes avatar 4.11.2021 19:34 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    [C++] ANSI Colors a reset
    Přečteno: 466×
    Ahojte, robím na jednej konzolovej utilite. kôli zjednodušeniu orientácie tam používam farby.Tie volím cez ANSI escape sekvencie. Inšpiroval som týmto článkom (je to v pythone, ale pre inšpiráciu to stačí).

    Do tabuľky vypisujem rôzne hodnoty a veličiny a stringy, skladám cez std::stringstream.

    No a zaujímalo by ma, či neexistuje nejaká escape sekvencia, ktorá by dokázala vyresetovať farbu, ale nie na defaultnú farbu ako cez "\x1B[0m", ale na predchádzajúcu farbu. Viete o niečom takom? alebo ANSI nič také nepodporuje? Mohol by som si aktuálnu farbu niekam ukladať a potom sa k nej vrátiť, ale to by mi zbytočne skomplikovalo kód (ale ak to nepojde nejakou escape sekvenciou, tak to tak asi spravím)

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Вherzet)
    4.11.2021 20:29 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [C++] ANSI Colors a reset
    Ja som o tom nikdy nepočul, o takej feature. Escape sekvencie je LOW level interface, takže predpokladom, že priamo v ňom nie. Uvidí sa, čo iný.
    debian.plus@protonmail.com
    Řešení 1× (Andrej)
    11.11.2021 06:57 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [C++] ANSI Colors a reset

    C++ má přesně k takovým účelům (udržování kontextu a návrat do původního stavu) své standardní mechanismy. Předchozí barva se dá jednoduše ukládat na zásobník a pak nechat obnovit destruktorem.

    Uvedený příklad není (kvůli statické proměnné) thread-safe, nicméně to by nemuselo vadit, protože terminál bývá jeden.

    Taky to podporuje jenom 256 barev místo 24-bitových, ale to se dá celkem triviálně doplnit.

    #include <cstdint>
    #include <ios>
    #include <iostream>
    #include <string>
    #include <string_view>
    #include <utility>
    
    using std::uint8_t;
    using std::size_t;
    
    class Color {
      class Value {
        const std::string code_;
       public:
        Value(std::string_view code);      // C++20: constexpr
        std::ostream& operator ()(std::ostream &out) const;
      };
    
      Color(std::ostream *out, const Value &previous,
            const Value &value, bool value_owned);
      std::ostream& operator ()(std::ostream &out);
      static const Value *_current;
      std::ostream *out_;
      const Value &previous_;
      const Value &value_;
      const bool value_owned_;
      friend std::ostream& operator <<(std::ostream& out, Color &&color);
    
     public:
      Color(Value &&value);
      Color(const Value &value);
      Color(std::ostream &out, Value &&value);
      Color(std::ostream &out, const Value &value);
      static Value custom(uint8_t color);  // C++20: constexpr
      ~Color();
    
      static const Value THICK;            // C++20: constexpr
      static const Value RESET;            // C++20: constexpr
      static const Value BLACK;            // C++20: constexpr
      static const Value RED;              // C++20: constexpr
      static const Value GREEN;            // C++20: constexpr
      static const Value YELLOW;           // C++20: constexpr
      static const Value BLUE;             // C++20: constexpr
      static const Value MAGENTA;          // C++20: constexpr
      static const Value CYAN;             // C++20: constexpr
      static const Value WHITE;            // C++20: constexpr
    };
    
    Color::Value::Value(std::string_view code) : code_{code} {}
    std::ostream& Color::Value::operator ()(std::ostream &out) const {
      return out << code_;
    }
    
    Color::Color(std::ostream *out, const Value &previous,
                 const Value &value, bool value_owned) :
        out_{out}, previous_{previous}, value_{value}, value_owned_(value_owned) {}
    std::ostream& Color::operator ()(std::ostream& out) {
      out_ = &out;
      _current = &value_;
      return value_(out);
    }
    Color::Color(Value &&value) :
        Color{nullptr, *_current, *new Value{std::move(value)}, true} {}
    Color::Color(const Value &value) :
        Color{nullptr, *_current, value, false} {}
    Color::Color(std::ostream &out, Value &&value) :
        Color{&out, *_current, *new Value{std::move(value)}, true} {
      _current = &value_;
      value(out);
    }
    Color::Color(std::ostream& out, const Value& value) :
        Color{&out, *_current, value, false} {
      _current = &value_;
      value(out);
    }
    
    Color::Value Color::custom(uint8_t color) {
      return Value("\u001B[38;5;" + std::to_string(color) + 'm');
    }
    
    Color::~Color() {
      if (out_) previous_(*out_);
      _current = &previous_;
      if (value_owned_) delete &value_;
    }
    
    std::ostream& operator <<(std::ostream& out, Color &&color) {
      return color(out);
    }
    
    const Color::Value Color::RESET{"\u001B[0m"};
    const Color::Value Color::THICK{"\u001B[0;1m"};
    const Color::Value Color::BLACK{"\u001B[30;1m"};
    const Color::Value Color::RED{"\u001B[31;1m"};
    const Color::Value Color::GREEN{"\u001B[32;1m"};
    const Color::Value Color::YELLOW{"\u001B[33;1m"};
    const Color::Value Color::BLUE{"\u001B[34;1m"};
    const Color::Value Color::MAGENTA{"\u001B[35;1m"};
    const Color::Value Color::CYAN{"\u001B[36;1m"};
    const Color::Value Color::WHITE{"\u001B[37;1m"};
    const Color::Value *Color::_current = &Color::RESET;
    
    void recursion(size_t base, size_t shift) {
      if (shift < 16) {
        Color next{std::cout, Color::custom(base + shift)};  // overflow intended
        std::cout << shift;
        recursion(base, shift + 1);
        std::cout << shift;
      } else {
        std::cout << " █ ";
        std::cout << Color{Color::BLACK} << 'K'
                  << Color{Color::RED} << 'R'
                  << Color{Color::GREEN} << 'G'
                  << Color{Color::YELLOW} << 'Y'
                  << Color{Color::BLUE} << 'B'
                  << Color{Color::MAGENTA} << 'M'
                  << Color{Color::CYAN} << 'C'
                  << Color{Color::WHITE} << 'W';
        std::cout << " █ ";
      }
    }
    
    int main() {
      std::cout << std::hex << '\n';
      std::cout << Color{Color::THICK} << '>'
                << Color{Color::BLACK} << "black"
                << Color{Color::THICK} << '<'
                << Color{Color::RED} << " red"
                << Color{Color::GREEN} << " green"
                << Color{Color::YELLOW} << " yellow"
                << Color{Color::BLUE} << " blue"
                << Color{Color::MAGENTA} << " magenta"
                << Color{Color::CYAN} << " cyan"
                << Color{Color::WHITE} << " white";
      std::cout << "\n\n";
      std::cout << "This is the default.\n";
      {
        Color red{std::cout, Color::RED};
        std::cout << "This is red.\n";
        {
          Color green{std::cout, Color::GREEN};
          std::cout << "This is green.\n";
          {
            Color blue{std::cout, Color::BLUE};
            std::cout << "This is blue.\n";
            std::cout << Color{Color::YELLOW} << "This is yellow.\n";
            std::cout << "This is blue.\n";
          }
          std::cout << "This is green.\n";
        }
        std::cout << "This is red.\n";
      }
      std::cout << "This is the default.\n\n";
      for (size_t color = 0; color < 256; ++color) {
        recursion(color, 0);
        std::cout << '\n';
      }
      std::cout << '\n';
      {
        Color thick{std::cout, Color::THICK};
        std::cout << "This is fucking thick!!!\n";
        std::cout << Color{Color::custom(77)} << "And this is almost green.\n";
        std::cout << "Thick again.\n";
        Color orange{std::cout, Color::custom(208)};
        std::cout << "This is an arbitrary orange color.\n";
      }
      std::cout << "And this is the default again!\n\n";
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.