Editor kódu Zed (Wikipedie) má nově v sobě integrovaný debugger. Podporuje Rust, C/C++, JavaScript, Go, Python a pomocí rozšíření i další programovací jazyky.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované GIFy.
Nejnovější X.Org X server 21.1.18 a Xwayland 24.1.8 řeší další bezpečnostní chybu.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 210. sraz, který proběhne 20. června od 18:00 v Red Hat Labu na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity na adrese Botanická 68A nebo také online.
Byla vydána nová verze 17 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.05.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Nově je implementováno standardizované simulační rozhraní ROS (Robot Operating System) 2.
Nejnovější X.Org X server 21.1.17 a Xwayland 24.1.7 řeší 6 bezpečnostních chyb: CVE-2025-49175, CVE-2025-49176, CVE-2025-49177, CVE-2025-49178, CVE-2025-49179 a CVE-2025-49180. Nils Emmerich je nalezl koncem března a dnes publikoval detaily.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.4 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
UN Open Source Week 2025 probíhá tento týden v sídle Organizace spojených národů v New Yorku. Středeční a čtvrteční jednání bude možné sledovat na UN Web TV.
Byla vydána nová verze 2.50.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 98 vývojářů, z toho 35 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Pres VNC nebo RDP je to volovina.
To jo, ale pokud to chceš primárně jen kvůli střihu, tak by to mělo stačit. I když já osobně bych použil spice. To za A. A za B, pokud použiješ ke střihu blender, tak ti stačí adresář sdílený z toho remote stroje přes NFS. U sebe si to nachystáš, a na tom vzdáleném výkonném stroji to pak vyrenderuješ. Budeš-li mít strojů víc, můžeš to mít i rychleji. Během kovidu jsem takhle blbnul s celou laborkou.
Daleko vice se mi zamlouva varianta dat ho do "datacentra" ve sklepe, ale vyvstavaji dalsi otazky, jak s tim pak pracovat.Existují extendeéry HDMI a USB po Cat6 nebo optice. Ale jinak třeba v Kdenlive se to dá dělat tak, že si vygeneruješ "proxy klip" s nižším rozlišením, stříháš s těma, a finální render se provede na vzdáleném počítači z originálních dat ve vyšším rozlišení.
Tiskni
Sdílej: