Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Pres VNC nebo RDP je to volovina.
To jo, ale pokud to chceš primárně jen kvůli střihu, tak by to mělo stačit. I když já osobně bych použil spice. To za A. A za B, pokud použiješ ke střihu blender, tak ti stačí adresář sdílený z toho remote stroje přes NFS. U sebe si to nachystáš, a na tom vzdáleném výkonném stroji to pak vyrenderuješ. Budeš-li mít strojů víc, můžeš to mít i rychleji. Během kovidu jsem takhle blbnul s celou laborkou.
Daleko vice se mi zamlouva varianta dat ho do "datacentra" ve sklepe, ale vyvstavaji dalsi otazky, jak s tim pak pracovat.Existují extendeéry HDMI a USB po Cat6 nebo optice. Ale jinak třeba v Kdenlive se to dá dělat tak, že si vygeneruješ "proxy klip" s nižším rozlišením, stříháš s těma, a finální render se provede na vzdáleném počítači z originálních dat ve vyšším rozlišení.
Tiskni
Sdílej: