V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Po čtvrt roce vyšla osmá alfaverze strategie 0 A.D. s kódovým jménem Haxāmaniš. Mezi hlavními novinkami je perská civilizace, podpora ukládání a načítání herních pozic a opětovné připojování ke hře více hráčů, vylepšená umělá inteligence nebo funkční tržiště.
Tiskni
Sdílej:
Jo, těšil jsem se na to, graficky velice pěkné, tomuhle projektu moc fandim.
Docela ale zklame (snad to bude doděláno, ikdyž pochybuju, jelikož to je AOE based) neexistence formací, respektive, jsou tam, ale rozhodně ne věrné... Při útoku se falanga rozuteče a běhá po bojišti jak kdyby hráli na babu, to samé legie, místo semknuté řadové formace a klasické legionářské taktiky se formace rozpadne a bojuje každej s každym, na veškerou antickou válečnou taktiku se prdí. Jelikož pohyb jednotek je imho dost nedořešen tak se na něm zřejmě bude pracovat a doufám že se zapracuje i na tomhle, přecijen, je slíbená historická věrnost
Jinak na můj vkus se to až moc podobá tomu AOE
snad to bude doděláno, ikdyž pochybuju, jelikož to je AOE basedTo byli Cossacks taky. Je to porad jeste Alfa.
Jinak na můj vkus se to až moc podobá tomu AOETo skoro vsechny RTS. Cim bys to odlisil?
Víc se mi líbí styl Total war - formace, ne jednotlivci.
Právě už několik týdnů zase ve wine hraju Rome, taky mě víc baví ta taktická mapa, bitvy většinou nechávám řídit počítačem, a sám se věnuju politice, obchodu... Občas si střihnu nějakou tu bitvičku..
Rome přinesla oproti prvnímu Medivalu dost zlepšení, mám tu nainstalovanej Medival 2, ale nejde mi spustit se starším wine a novější mi nejde dokompilovat, sakra :(
Na Cossacks mrknu