abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:33 | IT novinky

    Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.7. 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    21.7. 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.7. 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.7. 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.7. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.7. 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (27%)
     (24%)
     (4%)
     (6%)
     (5%)
     (3%)
     (4%)
     (28%)
    Celkem 79 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 20:35
    Rozcestník

    16,25 £ za instalaci Firefoxu

    Dell nabízí ve Velké Británii ke koupi nového PC i instalaci Firefoxu. Za položku "Mozilla Firefox Web Browser Installation Service" žádá 16,25 £. Mozille se to nelíbí. Je to v rozporu s pravidly pro ochrannou známku Firefoxu. Dle Dellu je to v pořádku. Jedná se o platbu za instalaci softwaru. Případ pro právníky. [Mozilla.cz, Slashdot]

    6.3.2014 14:25 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Pavel Půlpán avatar 6.3.2014 14:34 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Dobrej fór. Kdybych si měl účtovat 16 liber za každou instalaci co provedu... :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    6.3.2014 19:34 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Já bych se nedivil, když si vzpomenu, že před pár lety za nastavení set-top boxu, které spočívalo většinou jen ve výběru země (často stačilo jen potvrdit přednastavenou hodnotu) a spuštění automatického vyhledávání, byly lidé ochotní platit 300-500 Kč ...
    pavlix avatar 6.3.2014 19:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Tož nečekáš, že technik přijede za 50, ne?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.3.2014 20:23 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    přesně tak...
    6.3.2014 20:46 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Ne, nejde o to, kolik technikovi zaplatili, ale o to, že si vůbec volali technika, pokud veškerá práce spočívala v několika stisknutí tlačítka ovladače (navíc přesně popsané v manuálu). V případě jednoho modelu dokonce stačilo jen v průvodci třikrát po sobě stisknou OK: potvrdit jazyk a zemi, potvrdit start automatického vyhledáváaní a potvrdit uložení nalezených programů. Jeho majitel, jeden z těch, kdo předtím zaplatili 300 Kč, po té prohlásil, že kdyby věděl, jak je to jednoduché, tak by technika nevolal.

    Stažení a instalaci Firefoxu považuju za podobně "složitou".
    6.3.2014 23:06 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Přitom to ani není instalace, ale překopírování jiného obrazu disku, což je dost možná jádrem pudla.
    10.3.2014 09:05 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Naopak, tito lide zcela zjevne velmi spravne a presne zhodnotili sve technicke schopnosti. Takove lidi je treba naopak oslavovat, protoze prevazne se deje spis to, ze dotycny chce to "kilo" za instalaci usetrit, a druhy den chodi reklamovat "nefunkcni" vyrobek, protoze je uplne blbej, a neumi 3x dat "dalsi".

    Taky si umim oservisovat auto ... ale jelikoz si kvuli tomu nehodlam porizovat autodilnu, tak za to radsi nekomu zaplatim. Problem je jen v tom, ze ve vetsine pripadech narazil na totalni trotli ... kteri neudelaji ani to, co jim vylozene nadiktuju ...
    6.3.2014 21:57 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    To už dělají nějakou dobu. I když myslím, že dřív ty ceny byly nižší.

    V těch volitelných položkách si nechávají platit i za rozdělení disku (systém/data), určité přednastavené volby v BIOSu a tak.
    6.3.2014 14:42 stulda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    To není nic nového. U nás to bylo nebo ještě je v nabídce také. Viz můj tweet z loňského roku: https://twitter.com/stulda/status/400912519922855936
    6.3.2014 21:58 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Ty kráso, 700. Tak nic beru zpět to výše o nižších cenách dřív :)
    6.3.2014 15:04 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Já nemluvila češsky. Také Hagara ne.
    Hans1024 avatar 6.3.2014 16:22 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Tak vy napsala vlastni zpravicka misto lubrikovala koule nosem. :-D
    Veni, vidi, copi
    6.3.2014 15:33 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    A kde je problém? Můžu si účtovat za služby tolik, co jsou uživatelé ochotni platit. Můžu prodávat libovolný free software na CD za cenu CD a manipulační poplatek, podporu, blabla atd. Stejně tak může Mozilla prodávat počítače Dellu. Když vám v obchodě naúčtujou pětistovku za to, že během 30 sekund přidají modul RAM, nevidím důvod, proč za tento poplatek neposkytovat službu "instalace". (Vždyť se normálně účtuje i instalace OS, nemá to nic společného s obchodní značkou a vědaví čím.)
    6.3.2014 15:49 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    tak tak, nechápem prečo sa Mozilla čertí
    Polívčička byla..
    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 6.3.2014 15:56 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Problém je v pravidlech pro ochranou známku Firefoxu, které říkají, jak smíš či nesmíš tuto ochranou známku používat.

    ...If you are using the Mozilla Mark(s) for the unaltered binaries you are distributing, you may not charge for that product. By not charging, we mean the Mozilla product must be without cost and its distribution (whether by download or other media) may not be subject to a fee, or tied to subscribing to or purchasing a service, or the collection of personal information...

    Dell má určitě obdobný dokument i pro své ochranné známky. Pokud by si Dell sestavil vlastní verzi a pojmenoval by si ji např. DellFox, pak nikdo neřekne ani popel.
    Rezza avatar 6.3.2014 16:03 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Tak Mozilla jsou v tomto pekni fasisti, osobne je moc jako free software neberu ;-).
    6.3.2014 16:12 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Stačí odstrániť ich ochrannú známku a nebude žiadny problém.
    6.3.2014 17:22 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Preco? Je to snad ich vec ci nie? Ci mi nieco uslo?
    6.3.2014 18:00 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Presne kvoli tomu je v Debiane IceWeasel...
    xkucf03 avatar 6.3.2014 18:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu

    Proč? Vždyť jde o název a ne o software. GNU IceCat může klidně existovat a je to svobodný software, jen se nesmí jmenovat Firefox.

    IMHO je to celkem legitimní požadavek – když si Mozilla zakládá na tom, že její SW je zadarmo, tak chápu, že nechtějí, aby si pak uživatelé mezi sebou říkali, jak je to Firefox drahý, případně jak je nekvalitní (to zase v případě, kdy by ho někdo jiný rozbil svým zásahem a dělal mu ostudu).

    Jako jasně, taky je mi sympatičtější, když ten software můžu upravovat/šířit včetně původního názvu – já vím, jestli používám původní verzi nebo nějakou opatchovanou a vím, že i když jsem zaplatil za nějaké služby, že jsem si něco podobného mohl stáhnout jinde z Internetu nebo si to vyrobit sám. Ale www prohlížeč používají často BFU, kteří to rozlišit nedokážou – a v tom případě se taková licence dá pochopit.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    8.3.2014 11:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    6.3.2014 16:43 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Takže IT magazín s přiloženým CD, kde je mj. Mozilla Firefox není košér, ježto taková distribuce není zdarma? Tak to chci vidět, jak je tohle z jejich strany vymahatelné. Nebo musí být na magazínu napsáno CD s Firefoxem ZDARMA? Aha, takže Dell počítač řady XY bude mít i model XY mf, kde bude uvedeno Mozilla Firefox zdarma, jen bude ale hned v úvodu uvedena cena vyšší o 500 Kč oproti základnímu XY. Pak je to OK? Vždyť i to pitomé stažení je podmíněno předplatným služby (internetová přípojka aj.) (subscription to service a dokonce i purchasing a service). Přitom jde o totální prd: Mozilla na tom nic netratí (naopak je o další uživatele více, což značí v součtu i více peněz od Googlu {platí-li za svůj vyhledávač s ohledem na podíl na trhu, resp. odvozený počet uživatelů Firefoxu}). Ale co je mi vlastně po tom.
    6.3.2014 20:44 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    IT magazín s přiloženým CD je košer, pokud není k dispozici i stejný IT magazín bez toho CD za nižší cenu. U toho připojení se to vztahuje k tomu, jestli je to stažení vázané na vlastnictví té linky nebo ne, třeba pokud UPC bude mít na svých stránkách stažení Firefoxu, které půjde jen uživatelům UPC, pak to legální není.

    Mimochodem podobný požadavek chránící logo je ve světě open source celkem běžný. Mají ho i třeba starší BSD licence. Pokud je nechcete splňovat, musíte ten produkt přejmenovat.
    6.3.2014 20:56 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    třeba pokud UPC bude mít na svých stránkách stažení Firefoxu, které půjde jen uživatelům UPC, pak to legální není.
    Že ISP provozuje mirrory, které jsou přístupné pouze pro jeho zákazníky, je celkem normální. A chci vidět, jak to někdo napadne.

    Jsem v pokušení založit web, kde bude možné po zaplacení 16£ získat odkaz na stažení FF z mozilla.org. S předem danou informací, že FF je free, ale že je to služba pro lidi, kteří nedokáží na té pitomé mozillé stránce zjistit, jak mají Firefox vlastně stáhnout -- a za tuto službu je těch 16£. A bonzout se Mozille...
    Bystroushaak avatar 7.3.2014 16:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    ...If you are using the Mozilla Mark(s) for the unaltered binaries you are distributing, you may not charge for that product. By not charging, we mean the Mozilla product must be without cost and its distribution (whether by download or other media) may not be subject to a fee, or tied to subscribing to or purchasing a service, or the collection of personal information...
    Tohle se imho nevztahuje na situace, kdy si lidé účtují tu práci (čti čas a námahu strávenou tím, že něco takového budou dělat). Vztahuje se to čistě k distribuci. Dell tedy neprodává Firefox, ale čas a práci technika, který pro tebe něco udělá.

    PS: Vynechme diskuze o částce, která se mi také zdá přehnaná.
    12.3.2014 12:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    distribution ... may not be tied to purchasing a service
    Tohle se na tu práci vztahuje - distribuce je spojená s tím, že si koupíš službu "práce technika"
    Quando omni flunkus moritati
    pavlix avatar 12.3.2014 12:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Znamená to, že by měli povinnost plácnout FF na svůj web, aby distribuovali nezávisle na službě?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.3.2014 23:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    IMO by jim to nepomohlo. Plácnout FF na svůj web volně ke stažení můžou už teď, rozhodně podle toho citovaného kusu licence. Jenže když ten Firefox někomu nainstalují, tak ho nedistribuovali z toho volně stažitelného webu, ale tak, že někomu dali nosič (disk v tom počítači) a v souvislosti s tím chtěli peníze. Tj. jsme pořád u distribuování, které je spojené s objednáním služby.

    (Jo, kde jsou ty doby, kdy v Mozille byli rádi za každého uživatele.)
    Quando omni flunkus moritati
    Bystroushaak avatar 13.3.2014 12:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Tohle se mi nezdá. Ve chvíli, kdy zákazníkovi prodají počítač, ale stále ho mají u sebe se imho nejedná o distribuci, ale provedení práce instalace.

    Tedy postup: Dell prodá počítač přes web -> technik si k němu NA ŽÁDOST ZÁKAZNÍKA sedne (nebo to udělá vzdáleně, to je jedno), nainstaluje firefox z netu -> předá počítač dál do procesu.
    13.3.2014 13:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Ve chvíli, kdy zákazníkovi prodají počítač, ale stále ho mají u sebe se imho nejedná o distribuci, ale provedení práce instalace.

    Dříve či později ten počítač dáš zákazníkovi do ruky. Tím zároveň distribuuješ software, který je na něm nainstalovaný.
    Quando omni flunkus moritati
    Bystroushaak avatar 14.3.2014 09:57 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    To je imho otázka pohledu.

    Prakticky se to nijak neliší od situace, kdy bych přijel jako technik k zákazníkovi domu, u něj si sedl k jeho počítači, stáhl firefox z internetu, nainstaloval a nechal si zaplatit výdaje na provedení práce a cestu. Imho v tu chvíli nic nedistribuji a pokud ano, dělám to ze stránek distributora zcela zdarma, jak je žádáno v licenci. Ve chvíli, kdy bych si nechal zaplatit další peníze za firefox, tak by to bylo porušení licence.
    pavlix avatar 14.3.2014 10:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Mě by hlavně zajímalo, proč se vůbec Mozilla snaží uplatňovat trademark na takovýto případ. Vždyť jediné, čeho tím může docílit, je jednoho dne někdo pro Firefox vydá rebranding kit a každý dodavatel si bude moci během chvilky Firefox rebrandovat a ten trademark s těchto předistalovaných počítačů prostě zmizí.

    Chápu, že na to má Mozilla do jisté míry právo, nicméně nechápu, že je vůbec napadne ho uplatňovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 14.3.2014 10:50 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Protože tam někde sedí banda debilů, kteří neví coby. Každá firma, která má dostatek peněz je dřív nebo později infikována a na Mozille se to nezačalo projevovat teď, ale už posledních pár let.
    pavlix avatar 14.3.2014 10:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Protože tam někde sedí banda debilů, kteří neví coby.
    To mi dle occamovy břitvy taky vychází jako nejrozumnější vysvětlení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Drom avatar 16.3.2014 00:42 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Co rebranding, taky by se mohlo stát, že místo "Mozilla Firefox" za 16,25 £ tam bude "Jiný prohlížeč" (za 16,25 £). A tahle distribuční příležitost bude pro Mozillu ztracená...
    16.3.2014 10:05 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    .
    Jenže když ten Firefox někomu nainstalují, tak ho nedistribuovali z toho volně stažitelného webu, ale tak, že někomu dali nosič (disk v tom počítači) a v souvislosti s tím chtěli peníze
    Takhle to u nás (a ani nikde jinde v EU) nefunguje. Nad tím prostě Mozilla už nemá žádnou kontrolu a ta jejich známkoprávní pravidla jsou snůška hovadin.
    Drom avatar 6.3.2014 15:58 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    + 1, jen bych dodal, že bych asi explicitně nezmiňoval konkrétní browser a nebo jméno toho uživatelem zvoleného (pokud že to tak je).

    Jinak instalace software je někdy daleko větší otrava, než zatočit pár šroubků.
    Drom avatar 6.3.2014 16:25 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Vzhledem ke znění podmínek Mozilly bych, být Dell, udělal jedno z následujícího:

    A) Přidal do toho webovátka volbu "Include Mozilla Firefox software (free of charge)" před spornou položku a pokud není nezvolena placená instalace, prdnul bych na plochu instalačku 'as is' z mozilla.org.

    B) Změnil bych v té položce na WWW název "Mozilla Firefox" na <select> s jednou položkou. Případně bych přihodil nějakej výběr prohlížečů, ale nevím, jak to má Dell zas na svojí straně.

    Celkově je to dost absurdní.
    Drom avatar 6.3.2014 16:32 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    s/není nezvolena/není zvolena
    6.3.2014 15:50 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    No, jedna věc je, že konfigurátor Dellu má takové úchylárny, jako konfigurace bootování v biosu za x doláčů, apod. a ty peníze za to zaplatí snad akorát někdo nesvéprávný. Druhá věc je, že by se mozille stejně tak nemusel líbit každý servis pc, kde za prachy přeinstalovávají počítač...
    6.3.2014 17:26 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Proč nesvéprávný? Když budu objednávat počítač na pobočku na druhém konci světa, kde není nikdo z místních zaměstnanců schopen nakonfigurovat BIOS, radši si připlatím, že mi to Dell přednastaví než riskovat, že po telefonu to nikomu nevysvětlím a budu tam muset někoho poslat.

    To samé s tím Firefoxem. Stáhnout FF pomocí IE ve výchozí konfiguraci Windows, kdy i návštěva www.microsoft.com obnáší několik varovných dialogů a pro stažení FF musíš přidat několik webů mezi "Důvěryhodné weby" je takový vopruz, že to za příplatek stojí, pokud to nemáš vyřešeno jinak.
    6.3.2014 17:32 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Proč nesvéprávný? Když budu objednávat počítač na pobočku na druhém konci světa, kde není nikdo z místních zaměstnanců schopen nakonfigurovat BIOS, radši si připlatím, že mi to Dell přednastaví než riskovat, že po telefonu to nikomu nevysvětlím a budu tam muset někoho poslat.
    U Dellu muzete konfigurovat BIOS pres sit ;-)
    10.3.2014 08:57 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    U desktopu tezko ...
    6.3.2014 17:45 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Předpokládám, že firma mající pobočky po celém světě bude mít u dellu úplně jiné podmínky, než ty triky, co na eshopu zkouší na nahodilé lidi z ulice a takové drzosti jako 20 doláčů za dvě klepnutí v BIOSu si na ně ani nedovolí (ono stačí, že i ten hardware bude najednou stát půlku, žejo :) ).
    6.3.2014 18:07 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Pochybujem, ze to nastavuju rucne. DELL ma na konfiguraciu BIOSu nastroj CCTK, je to aj pre Linux.
    11.3.2014 11:41 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Předpokládáš špatně. Znal jsem firmu, která ke svým asi 30 zaměstnanců v ČR otevřela pobočku v Indonésii, se třemi místními obchodníky (kteří byli neschopní, že nezvládli ani úkol typu "najdi mi, kdo je na místním trhu distributorem modemu/switche/storage XYZ"). Taková firma opravdu nemá od Dellu HW za půlku.
    AsciiWolf avatar 6.3.2014 18:47 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    To samé s tím Firefoxem. Stáhnout FF pomocí IE ve výchozí konfiguraci Windows, kdy i návštěva www.microsoft.com obnáší několik varovných dialogů a pro stažení FF musíš přidat několik webů mezi "Důvěryhodné weby" je takový vopruz, že to za příplatek stojí, pokud to nemáš vyřešeno jinak.
    IE Enhanced Security mají jen serverové edice Windows, ne?
    11.3.2014 11:42 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    To je možný, jinde než na serveru se většinou s IE nestkávám.
    Conscript89 avatar 7.3.2014 00:08 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Ja uz nejakoudobu stahuju FF we windows pomoci ftp klienta v prikazove radce.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    6.3.2014 15:56 tacoberu | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    A za kolik tam Dell instaluje Chrome, a za kolik MSIE?
    6.3.2014 17:18 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    a za kolik MSIE?
    Za necele dva tisice - cena nejlevnejsich windows, co nabizi.
    6.3.2014 21:08 tacoberu | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Takže si můžu vybrat, že chci Windows, ale bez MSIE, a dostanu slevu? (Hypotetická situace, když bych chtěl Windows, ale pro příklad.)
    7.3.2014 12:13 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Ne, ale muzete si vybrat, ze nechcete Windows a nedostanete ani MSIE.
    Marián Kyral avatar 8.3.2014 14:42 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Ale jen někde. Můžeš si vybrat z nabízených možností, ale když nechceš windows a v nabídce jsou jen různé verze windows, tak máš smůlu.
    9.3.2014 12:04 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Dell prodava vsechny laptopy i bez Windows, omezeni nabidky provadi koncovy prodejce.
    9.3.2014 12:19 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Možná tak firmám. Pokud si jen tak otevřu web dellu a něco si vyberu (namátkou jsem kliknul na 12" Latitude), tak u OS je jediná možnost Win 8.1 a dokonce se nejde vyhnout ani takovejm ptákovinám jako Office - můžu si vybrat mezi trialem nebo plnou verzí za +12kKč.
    Marián Kyral avatar 9.3.2014 22:20 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Tak tak. Momentálně se poohlížím po novém NB. Mám teď Dell, chtěl jsem zase Dell, ale "domácí NB" (Inspiron, Vostro) nejdou nijak modifikovat (alespoň stránky nic takového nenabízí) a "firemní" řada Latitude nenabízí možnost "Bez OS" a navíc je NB snad skoro celý ze zlata. Ceny jsou nechutné.

    Momentálně se mi nejvíce líbí Toshiba Satellite P50 A13. Super cena, relativně normální klávesnice (oproti těm ostatním hrůzám). Ale pomalý disk a hlavně včetně MS Sh.tWare. Paměť rozšířitelná na 16 GB, ale nevím jak záruka.

    Když si dám vyhledat něco Bez OS, nebo s FreeDosem, tak mi to najde akorát nějaké Asusy (nechci - klávesnice, špatná pověst servisu), Acery (nechci - špatná pověst) a MSI. Ty by možná i šly, ale klávesnice nic moc, přidání paměti jen za cenu porušení plomby a hlavně, verze Bez OS má horší parametry (pomalejší procesor...) než některé levnější modely s win.

    Nějaký tip na NB do 30 000,- Kč (radši 25 000,-), čtyřjádro, 8GB RAM, jednoduše uživatelsky rozšířitelné na 16GB, nvidia grafika a display 1920 x 1080 (Mám v práci a menší už nechci ;) ) a hlavně bez OS (půjde tam Gentoo).

    Primární určení: web, programování, editace openstreetmap (josm), úprava fotek (rawtherapee) a skládání panoramat (hugin). Na hry už nemám čas, maximálně tak sudoku nebo pasiáns na mobilu.
    12.3.2014 07:13 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Pred casem tady kdosi inzeroval ze preprodava prDELLi s ubuntu... Viz. http://malat.biz/view/PersonalData/DellLatitude
    Marián Kyral avatar 12.3.2014 09:14 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Díky moc za tip. Bohužel řada Latitude je cílená na firemní zákazníky, má spoustu věcí, které nepotřebuji a tomu odpovídá i cena, která je vyšší než jakou jsem ochoten akceptovat. Navíc v "konfiguraci" toho moc konfigurovat nejde, maximálně přidávat další zbytečnosti. Procesor je pevně daný, paměť nelze zvolit, grafika buď není zmíněna vůbec, nebo je, ale na výběr je jen jedna možnost. Totéž pevný disk :-( Prostě "konfigurace" na dvě věci.

    Škoda, že si nemůžu NB poskládat sám, stejně jako desktop :-(
    Marián Kyral avatar 12.3.2014 10:03 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Tak jsem něco našel: http://www.pcspecialist.co.uk/
    Čtyřjádro se 16GB paměti, 750GB 7200 ot/min diskem a 15,6" Full HD ISP displejem, včetně DPH a poštovného do ČR za 850 €

    Mínusy a neznámé:
    • Klávesnice, kde je vše v jednom bloku bez nějakých předělů pro orientaci podle hmatu
    • Čistá UK klávesnice bez CZ nálepek (drobnost)
    • Pouze integrovaná Intel grafika (HD GRAPHICS 4600) - asi by mi stačilo, ale nevím, jak v Linuxu a pod KDE. Vždy jsem měl nVidii.
    6.3.2014 22:24 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Podle mě je to v EU nezpochybnitelně legální. Práva vlastníla ochranné známky Firefoxu jsou vyčerpána převodem na Dell (to je stažením) a Dell může s Firefoxem volně nakládat (v rámci softwarové licence). Pravidla vytvořená podle US zákonů jsou pro Dell v EU irelevantní. Více třeba na http://www.ipravnik.cz/cz/clanky/pravo-dusevniho-vlastnictvi/art_3778/vycerpani-prav-vlastnika-ochranne-znamky.aspx.
    7.3.2014 07:20 adsgh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Dell si uctuje za pracu, nie za produkt. Takze by to malo byt ok. Aj ked 16,25 £ za instalaciu firefox je urcite vela. Podla mna sa Mozilla ozvala, aby ukazala ze je to vela penazi pre nic, a mozno sa Dell spamata a bude to zadara.
    7.3.2014 17:20 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Alebo za dva...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    7.3.2014 10:13 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Za blbost se platí...
    7.3.2014 17:19 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Není problém. Koupím bez, naistaluji sám. Ovšem leniví a duchem chudší nechť platí, chtějí-li.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    xkucf03 avatar 7.3.2014 17:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu

    To sice ano, ale když se stejným způsobem kupují licence na proprietární software, chtělo by to nějak odlišit – a dát jasně najevo, že tohle je svobodný software a ta cena je za instalaci, ne za ten software samotný.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.3.2014 17:35 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    chtělo by to nějak odlišit – a dát jasně najevo, že tohle je svobodný software a ta cena je za instalaci
    Ano. Pro zvláště natvrdlé tam dají třístránkový disclaimer, protože Installation Service blbec holt nepochopí... *facepalm*
    8.3.2014 12:27 fert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    600kc za instalaci ventilu u topeni, 600 kc za instalaci vodovodni baterie, 600 kc za masaz, 600 kc za 15litru benzinu, tak kurva co vam vadi na instalaci firefoxu ?? to se mi libi jak kazdej breci ale kdyz chces pomoct s prackou do druhyho patra to hned kazdej chce petikilo.. kurvy cesky
    10.3.2014 08:53 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Jako nevim cemu se divite ... muzu slouzit rize domacim prikladem ... takova firma Kapsch chce trebas za instalaci HW do racku (tedy proste zastrkani a zasroubovani) ... 5kKc/hod. Tzn za naplneni racku to vyjde tak na 100k.
    10.3.2014 09:38 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    No, jestli jim zaplnit 42U trvá 20 hodin, tak to mluví o něčem ještě více, než ta cena za hodinu...
    10.3.2014 19:32 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Tak pocitej ze to delaj ve dvou, pokud si myslis, ze zvednes 80+kg do racku sam, tak ti gratuluju ...
    11.3.2014 08:18 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    A to mění konkrétně co? Nebo je to další příklad typu jeden kopáč vykope strouhu za 20 hodin, 20 kopáčů to stihne za hodinu (a detaily jako že nemáme dvacet krumpáčů vynecháme).
    xkucf03 avatar 10.3.2014 09:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Zakázka pro státní správu?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.3.2014 19:37 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Ani ne, nabidka pro soukromou firmu ... jelikoz bych to sam delal "v cene", tak si to zaplatili. Proc bych mel riskovat, ze mi neco vypadne z ruky ... zadara, ze ... na nabidku ze to udelam za 1/4 nikdo nereagoval.

    To vis, ve vetsich firmach je stejnej bordel jako ve state ... takze se neni cemu divit, ze to kolem vypada jak vypada ... pocitam ze statu by to nabidli jeste s minimalne 100% prirazkou ... co si pamatuju, statu se tak 5k fakturuje za vymenu toneru v tiskarne ;D.

    A pokud me skleroza slouzi, tak trebas jednu svetelnou tabuli na dalnici dodavaj za 100M, pricemz jeji porizovaci cena od vyrobce je asi 1M.
    11.3.2014 12:12 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16,25 £ za instalaci Firefoxu
    Sekl ses o řád, což už mi připadá hodně. Jinak souhlas, velké firmy se od státu v efektivitě zas tak neliší.

    "...jedna tabule z kritizované zakázky na dálnici stojí 8 až 12 milionů..." http://zpravy.ihned.cz/c1-41498360-dalnicni-tabule-desetkrat-drazsi-nez-v-praze

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.