abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:11 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Nová verze

    Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 00:33 | IT novinky

    FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 65
    29.5. 20:33 | Komunita

    Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 14:55 | Nová verze

    Společnost Netgate oznámila vydání nové verze 2.8.0 open source firewallové, routovací a VPN platformy pfSense (Wikipedie) postavené na FreeBSD. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (32%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 175 hlasů
     Komentářů: 14, poslední dnes 08:30
    Rozcestník

    Allegro 5

    Po niekoľkých rokoch vývoja vyšla pred pár dňami verzia 5 knižnice pre tvorbu hier Allegro. Jednou z hlavných noviniek je podpora backendov s 3D akceleráciou (OpenGL, Direct3D). Táto verzia nie je spätne kompatibilná s verziou 4.

    11.2.2011 13:16 | ...............23 | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.2.2011 09:31 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    mrtvoly ožívají :-)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    D.A.Tiger avatar 12.2.2011 11:22 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Jj. napadlo mě něco podobného :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    oroborus avatar 12.2.2011 11:45 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Trochu som sa na tu kniznicu pozrel a IMHO zda sa mi, ze dokaze viac veci ako Simple DirectMedia Layer
    12.2.2011 13:40 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Ano, SDL je, jak už název napovídá, hlavně k přítupu k rozličným "měídím" (ve smyslu obraovka, klávesnice, myš a pod.), zatímco Allegro je knihovna určená pro dělání (2D) her se vším všudy (a aniž by na to potřebopvala další knihovny jako SDL) včetně věcí jako podpora datových souborů, ve kterých můžete mt naskládané (i heaacrchicky) všemožné objekty (bitmapy, textury, sprity, zvuky ...) v jediném (komprimovaném) souboru, maticových operací a kvaternionů nebo vlastního jednoduchého "neobjektově-objektového" GUI (asi něco jak GTK, i když Allegro se mi v tom zdá méně obludné). Vlastně jediná věc, co Allegro opravdu nemá, je nativní 3D a síťování, ale i to jde dodat pomocí knihoven třetích stran.
    12.2.2011 14:21 Chuck
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    To si raději udělám všechno v asm než se srát s nějakým Allegrem...
    12.2.2011 23:42 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    SDL okrem toho v súčasnej stabilnej verzii používa ako backend pre kreslenie na Windows GDI a na Linuxe Xlib, takže na rozdiel od Allegra sa pri kreslení nebude používať 3D akcelerácia (ak sa teda nepoužije OpenGL ručne, čo je pre 2D hry zbytočne komplikované). To je plánované až do SDL 1.3.
    13.2.2011 23:06 Mykonou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    No, jak na unixech nevim ale SDL ve windows imho pouziva DirectDraw, ne GDI ... A obecne blitting v allegru snad doted neni HW akcelerovany kdezto u allegra byl uz v drevnich dobach DJGPP ...
    oroborus avatar 13.2.2011 23:34 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    ... A obecne blitting v allegru snad doted neni HW akcelerovany kdezto u allegra byl uz v drevnich dobach DJGPP ...
    Nechcem ripat, ale nie je v tej vete nahodou chyba ?
    D.A.Tiger avatar 14.2.2011 00:06 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Nechci rýpat, ale ve které? :-D

    (jen pokus o odlehčení diskuze, já mám co nejméně do tohoto šťourat)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    oroborus avatar 14.2.2011 19:32 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    >>... A obecne blitting v allegru snad doted neni HW akcelerovany kdezto u allegra byl uz v drevnich dobach DJGPP ..

    Slo mi o to, ze v tej vete sa pise, ze blitting doteraz nie je v allegre akcelerovany a na druhej strane sa tam pise, ze v davnejsich dobach DJGPP bol.

    (To by znemenalo, ze tam najskor bol HW akcelerovany a potom ho odstranili)

    IMHO Verzia Allegra 5.0 ma blitting akcelerovany cez OpenGL (proces vyuzivajuci Allegro 5.0 ma vo virtualnom adresovom priestore namapovane /dev/dri/card0 a OpenGL)

    PS: Ano, samozrejme pise sa rYpat ;)
    D.A.Tiger avatar 15.2.2011 00:25 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Já to pochopil, ale prostě šlo jen o nevinný žert :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    14.2.2011 00:38 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Vo wikipedii je napísané GDI, nejak podrobnejšie som to neskúmal. V starom Allegre, ktoré tiež malo DirectDraw bola nejaká akcelerácia niektorých operácií (blitov medzi bitmapami uloženými vo videopamäti), ale myslím že súčasné drivery už nič také ani nepodporujú, a rýchlosť OpenGL to zďaleka nedosahovalo...
    D.A.Tiger avatar 13.2.2011 10:49 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    zda sa mi, ze dokaze viac veci ako Simple DirectMedia Layer
    Myslím, že i ClanLib je na toho zvládá víc jak SDL (a to už poměrně dlouho). Nevím proč je tak oblíbená. Snad, že připadá lidem jednodušší?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    13.2.2011 21:21 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    btw, pro tvorbu 2D her je perfektní http://love2d.org
    D.A.Tiger avatar 13.2.2011 22:16 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Jj. pár kapitol mu věnoval i pan Tišnovský ve svém perfektním seriálu o jazyce Lua na rootu.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    13.2.2011 23:53 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    já se o tom dozvěděl, protože hlavní dev löve se přidal k mý 3D platformě a plánujem to propojit :) tak se uvidí co z toho vzejde. Lua jako jazyk pro embedding je výborný.
    D.A.Tiger avatar 14.2.2011 00:29 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    O jazyce Lua slyšel už dříve, ale podrobněji jsem se s ním seznámil až s výše zmíněným článkem (tomuto autorovy vděčím i za jiné, třeba za TCL/TK, POV-RAY, atd..). A o LOVE jsem se dozvěděl až tam. Přesto, že jsem si jazyk LUA oblíbil (píšu v něm třeba skripty, chtěl bych jej jednou zakomponovat jako jazyk pro tvorbu skriptovaných pluginů ve svým file manageru, atd..), co se týče hříček pořád preferuji ClanLib. Rád bych někdy znovu oživyl a překopal projekt ankh-rpg (Ankhart), který je, co vím, bohužel už totálně death (ani stránky už nefungují). Jenže na to mé síly nestačí... :-(
    Lua jako jazyk pro embedding je výborný.
    Naprosto souhlasím. Rozhodně bych jej vyděl na telefonoch a PDAčkách raději, než Javu... :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    14.2.2011 14:51 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    no, java má v tomto výhodu že má JVM, takže poběží na každým telefonu stejně; aby běžel na "blbých" (opak smartphones) mobilech nějaký normální skriptovací jazyk, potřebovalo by to unifikovanou mobilní standardní knihovnu.
    D.A.Tiger avatar 15.2.2011 00:31 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    jaký je v tom rozdíl? I JVM musí běžet na unifikovaném základě, aby byla schopna obsloužit požadavky všech mob. telefonů (i těch neinteligentních). A i tak jim to (alespoň ze začátku) moc nefakčilo, protože jeden program horko, těžko fungoval na několika telefonech jednoho výrobce, ty ostatní si o tom mohly nechat tak akorát zdát :-(

    Vím, že je to moc idealistické, ale fakt by celé věci taková knihovna s unifikovaným API pro LUA (alespoň dle mého názoru) pomohla...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    15.2.2011 14:45 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    rozdíl je v tom že JVM tam už běží, Lua ne :) takže by museli pracovat na vývoji a i tak by to běželo jen na nových telefonech; a v dnešní době smartphonů už skoro každý telefon má nějaký OS s vlastní API.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.