abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:11 | Komunita

    Wikipedie slaví 25. výročí svého založení. Vznikla 15. ledna 2001 jako doplňkový projekt k dnes již neexistující encyklopedii Nupedia. Doména wikipedia.org byla zaregistrována 12. ledna 2001. Zítra proběhne v Praze Večer svobodné kultury, který pořádá spolek Wikimedia ČR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po více než dvou letech od vydání předchozí verze 2.12 byla vydána nová stabilní verze 2.14 systémového zavaděče GNU GRUB (GRand Unified Bootloader, Wikipedie). Přehled novinek v souboru NEWS a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:22 | Nová verze

    Google Chrome 144 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 144.0.7559.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 10 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:55 | Humor

    Microsoft zveřejnil zdrojový kód XAML Studia a uvolnil ho pod MIT licencí. XAML Studio je nástroj ze světa Windows, určený pro tvorbu uživatelského rozhraní aplikací pomocí XAML (Extensible Application Markup Language). Stalo se tak zhruba po osmi letech od prvního prohlášení Microsoftu, že se tento kód chystá zveřejnit.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Zajímavý projekt

    TimeCapsule, 'časová kapsle', je jazykový model trénovaný výhradně na datech z určitých míst a časových období, aby se tak napodobila autentická slovní zásoba, způsob vyjadřování a názory dané doby. Na Hugging face jsou k dispozici modely natrénované na historických textech dostupných v oblasti Londýna mezi lety 1800 až 1875.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    14.1. 17:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.6.0 s kódovým jménem Amaryllis. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (4%)
     (0%)
     (8%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (43%)
    Celkem 451 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník

    Bezpečnostný problém vo Flash Playeri

    Firma Adobe oznámila, že verzia 10.0.45.2 a skoršie obsahujú bezpečnostný problém, ktorý umožňuje útočníkovi potenciálne prevziať kontrolu nad napadnutým počítačom. Problém sa týka aj Flash Playera pre Linux a Solaris. Firma vydala opravu.

    15.6.2010 23:24 | Marián André | Bezpečnostní upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.6.2010 23:45 0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Co se rozumí kontrolou nad napadeným PC? To jako že může provádět operace s právy uživatele který plugin pustil nebo že "získá roota"?
    16.6.2010 10:51 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Kdyby aplikace běžící pod obyčejným uživatelem umožňovala získat práva roota, byl by to bezpečnostní problém jádra, ne té aplikace.
    pavlix avatar 17.6.2010 11:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    V tomto konkrétním případě... a když vynecháš možné zavinění mimo aplikaci i jádro.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.6.2010 12:20 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Ne, ve všech případech – jedinou výjimkou je případ, kdy aplikace byla spuštěna s právy roota a měla se jich vzdát. Pak by to mohl být problém aplikace. V ostatních případech je to buď chyba konfigurace systému (např. správce umožní přes sudo spustit cokoli pod právy roota), chyba jádra nebo chyba hardwaru.
    pavlix avatar 17.6.2010 14:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    jedinou výjimkou je případ...
    Jedinou zdaleka ne.
    V ostatních případech...
    Těch případů je víc, při troše snahy jich ještě pár vymyslíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.6.2010 14:49 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Takže podle vás lze napsat program, který spustím s právy běžného uživatele a program sám (bez součinnosti roota) svá práva povýší na roota? K čemu by pak bylo veškeré zabezpečení?
    pavlix avatar 18.6.2010 02:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Ne. (Odpověď na druhou otázku je tím pádem irelevantní.)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2010 10:08 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Takže k získání práv roota potřebuji něco, co už práva roota má, a mé aplikaci je to „omylem“ poskytne. Tedy chybu v jádru, chybu v konfiguraci (způsobenou rootem) nebo chybu hardwaru. Další varianty (chybu ve fyzikálních zákonech, zázrak) za reálné nepovažuju.
    pavlix avatar 18.6.2010 11:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Pořád máš tu tvoji teorii děravou jak zrezivělý vrata.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2010 11:29 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Zatím ji nikdo nevyvrátil. Vy jste ve svých čtyřech komentářích dal dohromady přesně 0 příkladů, které by to vyvracely – předpokládám, že za tu dobu byste už aspoň jeden příklad dohromady dal.
    pavlix avatar 18.6.2010 12:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Vy jste ve svých čtyřech komentářích dal dohromady přesně 0 příkladů
    Nechával jsem to na vašem intelektu. Ale jestliže selhal, tak...

    Aplikace pod běžným uživatelem může zneužít chybu v aplikaci s právy roota, která obsahuje bezpečnostní chybu. To je případ který nezapadá do ničeho, co jste zatím napsal.

    Není to určitě chyba v jádře. Není to určitě chyba v hardware. A není to ani chyba v konfiguraci. Dokonce to není ani zázrak ani chyba ve fyzikálních zákonech.

    Když se mluví o bezpečnosti, je vynechání každého speciálního případu velmi nebezpečné.

    Tímto považuju naši debatu za skončenou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2010 12:28 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Aplikace pod běžným uživatelem může zneužít chybu v aplikaci s právy roota, která obsahuje bezpečnostní chybu. To je případ který nezapadá do ničeho, co jste zatím napsal.
    Ano, protože jsem psal o věcech, které se týkají té aplikace. On také třeba může na počítači root spustit rm -rf /, ale nenazýval bych to „bezpečností problém ve Flash Playeru“ jenom proto, že na tom počítači byl Flash také nainstalován. Podle vaší logiky by totiž například SQL injection přes webovou aplikaci byl bezpečnostní problém webového prohlížeče – tam také „aplikace pod běžným uživatelem (webový prohlížeč) může zneužít chybu v aplikaci s právy přístupu k databázi (webovou aplikaci), která obsahuje bezpečnostní chybu“.
    pavlix avatar 18.6.2010 13:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Podle vaší logiky...
    Argument podsouváním nevyřčeného? Chvíli jsem přemýšlel, jestli není pod moji úroveň na to vůbec reagovat, nakonec to bylo hodně na hraně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2010 14:05 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Aplikace, která využije bezpečnostní díru v jiné nesouvisející aplikaci, je sama bezpečnostním problémem. Napsal jste to, nebo ne?
    pavlix avatar 18.6.2010 14:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Samozřejmě, že trvám na tom, že za určitých okolností je taková aplikace bezpečnostním problémem a to tím, že v daném prostředí přidává novou zranitelnost.

    Aplikace mají různou dostupnost. Pokud tedy aplikace dostupná vzdáleně využívá bezpečnostní chybu aplikace dostupné lokálně, vzniká tím vzdálená zranitelnost, která by jinak nebyla.

    Oprava té druhé pak řeší oba problémy, oprava té první řeší jenom jeden problém. Přesto jsem toho názoru, že by se měly bezpečnostní chyby vyřešit obě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 18.6.2010 14:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Abych předešel nepochopením, samozřejmě myslím běžící lokální aplikaci (službu), která je ochotná s ostatními aplikacemi komunikovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2010 14:42 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    „Oprava“ té první nemusí problém řešit, ale také může jiný problém vytvořit, nebo nemusí mít na původní problém žádný vliv. Dejme tomu, že tou druhou lokálně zranitelnou aplikací bude třeba shell s nastaveným suid bitem. Vedle toho pak máte druhou aplikaci, která umožňuje uživatelům přes webové rozhraní spouštět po autentizaci pod jejich účtem libovolný příkaz. „Opravou“ té druhé (webové) aplikace (zakážete z ní spouštět jiné programy) jim sice znemožníte tu chybu shellu zneužít přes web, ale zároveň tu aplikaci zcela znehodnotíte. A přitom ti uživatelé dál mohou mít přístup třeba přes ssh, ze kterého si ten suid shell klidně spustí.

    Jinými slovy, opravit je potřeba to, co je rozbité. Pokoušet se to zazáplatovat flikováním všeho okolo, co by mohlo tu chybu zneužít, je sice možné, někdy dokonce není jiná možnost, ale vždy si koledujete o to, že na nějakou možnost zapomenete. Samozřejmě ale pokud aplikace určená k přehrávání videa nemá umět spouštět cizí kód, a přesto to umí, je to bezpečnostní chyba v té aplikaci. Ve vámi zmíněném případu, kdy by Flash Player uměl spouštět jiný kód a zároveň v systému existovala třeba nebezpečná suid binárka s vlastníkem roota, jsou tam bezpečnostní chyby dvě – spouštění kódu ve Flash Playeru a ta suid binárka.
    pavlix avatar 20.6.2010 22:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Takže si rozumíme :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.6.2010 23:53 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    To by se mi docela hodilo, nejaka vzdalena plocha pristupna pres flash... :)
    Bedňa avatar 16.6.2010 09:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    +1 :D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 16.6.2010 09:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Tak som to len sprdele hodil do googla a co myslíte? Mněl ho tam
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.6.2010 00:08 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Nie je nič staršie, ako včerajšie správy. Pripomínam, pozrite si dátum toho upozornenia. Všimol som si to až po odoslaní správy.
    16.6.2010 12:15 Carth_Onasi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri

    Chci se zeptat, jak je to s 64-bitovym flashem? Protoze 10.0.45.2 je nejvyssi 64-bitova verze od Adobe a vyvoj se pozastavil.

    Zatim jsem prepnul zpatky na gnash...
    Bedňa avatar 16.6.2010 12:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Tu
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.6.2010 12:50 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Bylo by dobré myslet na to, že ne všichni mají zapnuté zobrazování nadpisů u zpráviček. Bez nadpisu se čtenář až v předposlední větě dozví, o kterém produktu Adobe je vlastně řeč. I když na druhou stranu, pravda, Adobe zase tak moc softwaru pro Linuxu nepíše…

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.