abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.7. 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (25%)
     (5%)
     (4%)
     (4%)
     (1%)
     (3%)
     (27%)
    Celkem 135 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 20:08
    Rozcestník

    Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse a Watsona

    Tou lepší zprávou pro uživatele Debianu je, že dle plánu (zprávička) byl Debian 8 s kódovým jménem Jessie zmrazen. Další změny jsou možné jenom v souladu s pravidly. Tou horší zprávou je, že dlouhodobý vývojář Debianu Joey Hess projekt opouští a Colin Watson rezignoval na členství v Debian Technical Committee.

    9.11.2014 20:46 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.11.2014 21:34 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Doufám, že nejde zase o další oběť GNU/systemd.
    9.11.2014 21:40 leoš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Ne, v podstatě jde o politiku, cítil se, že není dostatečně u moci: https://lists.debian.org/debian-ctte/2014/11/msg00045.html
    9.11.2014 21:50 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Ano, každý podobný názor se dá jednoduše označit jako: "Uplakánkovi se nelíbilo, že nemá rozhodovací právo". Není to ale přílišné zjednodušení?
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    9.11.2014 21:53 leoš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    zjednodušení by bylo z toho vinit systemd (a že to přijde!), Jessie proti němu nebojoval. To je asi jako v situaci, kdy padne vláda, vinit z toho zákon nad kterým se rozhádala.
    little.owl avatar 9.11.2014 22:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    To je nesmysl, kouknete se na jeho vyhrady.

    Ian opet rozjizdi konstitucni masturbaci, ktera zachazi prilis daleko a plno lidi uz ma asi toho dost. Joey Hess je nejspise jeden z nich. Uz jen sledovat maily okolo, nekonecne diskuze a hratky na hrane je unavne. Rezignoval i Colin Watson, takze to vypada na sirsi problem.
    A former Red Hat freeloader.
    9.11.2014 23:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Zajímavé označení pro krok, který je podle toho mailu v souladu se základními pravidly projektu a který nemá negativní dopady. Samozřejmě od systemd-fans žádné překvapení.
    Quando omni flunkus moritati
    little.owl avatar 10.11.2014 03:03 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Systemd-fans jsou neobycejne podli, zakerni, zli, tak nejak od podstaty, v podstate ani nejsou lide a preference systemd je Kainovo znameni, ze?
    A former Red Hat freeloader.
    10.11.2014 08:26 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Aha, tak proto...
    10.11.2014 14:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Nevim, jaká je podstata, ale všimněte si, že to, co vy označujete jako "konstituční masturbaci", by normální člověk nazval odhalením chyby a návrhem na její opravu. Jenže chybu odhalil odpůrce systemd, takže honem plivete jed.
    Quando omni flunkus moritati
    10.11.2014 14:52 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    to uz je tady takova tradice, ze se sejde skupinka fanatiku a vyberou si do koho budou v tomhle vlakne kopat. at uz je to z jeden nebo z druhe strany... just because: it's internet.
    little.owl avatar 10.11.2014 15:48 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Tak tento vyraz na dlouhodobe chovani Iana Jacksona sedi, minimalne od doby kdy se snazil aplikovat naprosto nesouvisejici pravidla pro maintainer scripts na unity systemd a menit pravidla uprostred rozhodovacicho procesu. Pak je nutne se divat jeho navrhy opatrne, analyzovat dopady kazdeho slova. Tim ze dostanu vyvojare do situace, kdy si budou muset k baleni balicku najmout pravniho poradce k interpretaci pravidel, nicemu dobremu nepomohou.

    Co se tyka teto "chyby" - byla prave onou posledni kapkou pro Joey Hesse a proto jsem ji uvedl: v prvni rade je treba kontaktovat prislusneho spravce balicku, prodiskutovat to s nim, pokusit se najit reseni a pripadne mu nechat dostatecny cas na opravu; ne to poslat ihned do hlasovani a splachnout behem tri dnu, zejmena kdyz na reseni se uz stejne pracuje a musi se nejdrive vyresit jine souvisejici problemy.
    A former Red Hat freeloader.
    10.11.2014 17:38 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Kdo chce psa bit, …
    Fanaticism
    10.11.2014 18:27 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Jacksonuv komentar k bugreportu #762194, ktery mi prijde opodstatneny.

    Jessie ma podporovat 3 inity, systemd jako vychozi. Pri nove instalaci je to jasne, ale upgrade ktery ho bez varovani zmeni na jiny v poradku neni. Zvlast kdyz nezarucuje 100% zachovani kompatibility. Prirovnani k automaticke zmene desktopu z Xfce na GNOME pri upgradu v tomhle pripade sedi. Jim navrhovane varianty reseni jsou rozumne, zvlast kdyz pripousti existujici situaci a jen vola po zdokumentovani jak se nechtene zmene vyhnout, pro ty kterym nevyhovuje.

    10.11.2014 19:05 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    To mozna jo, ale to neni pointa
    11.11.2014 18:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Pak je nutne se divat jeho navrhy opatrne, analyzovat dopady kazdeho slova.
    Prostě je potřeba si na soudruha dávat pozor, straní se systemd kolektivu a možná ho to táhne na druhou stranu...
    Co se tyka teto "chyby"
    Vy to možná za chybu nepovažujete, protože stroje ostatních lidí přejdou na vámi preferovaný systém a vy s tím problémy mít nebudete. Jenže třeba správce serveru opravdu neocení, když se mu při upgrade samovolně změní init systém. Zejména v případě, když je tím novým init systémem systemd, který se se*e do spousty jiných věcí, než je samotný init.
    Quando omni flunkus moritati
    11.11.2014 21:20 tacoberu | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Mě systemd nechává chladným, ale jako programátora mě napadlo zmínit pár souvislostí.

    1. Asi ideální je, neměnit někomu automaticky platformu. Ale i kdybychom na to přistoupili

    2. ta náhrada musí být absolutně bezešvá, vše musí perfektně fungovat, uživatel (v našem případě admin) se musí vědomě podívat, aby si všiml, že už mu tam najednou běží jiná aplikace. Pokud je pravda, že se systemd, cituji: "se*e do spousty jiných věcí, než je samotný init", tak to potom těm vývojářům vůbec nezávidím. Protože to nedaj. A pokud to nedaj,

    3. tak je opravdu sprostý prohlásit "se nedá nic dělat"; "to se dalo čekat"; "když se kácí les".
    Heron avatar 11.11.2014 21:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse

    Ačkoliv si o systemd myslím svoje (a ne zrovna pozitivního), tak:

    uživatel (v našem případě admin) se musí vědomě podívat, aby si všiml, že už mu tam najednou běží jiná aplikace

    s tímto ostře nesouhlasím, protože admin by měl v každém okamžiku vědět, co mu na jeho stroji běží. Ano, nový software může poskytovat nějakou kompatibilní vrstvu s předchozím, ale současně admin musí vědět, že se ten software změnil. Takže ne, že by se admin měl (zpětně) podívat co vlastně používá, on by to měl vědět už dopředu (před instalací / updatem) a náležitě se na to připravit / rozhodnout, zda to na svém stroji chce.

    pavlix avatar 11.11.2014 21:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Nejsem si jistý, že jste v tomhle skutečně ve sporu, možná jste se jenom nepochopili, ale to už si vyjasněte sami. Já bych se jenom přidal s poznámkou, že Debian byl konzervativní distribuce po mnoho let a lidé jsou zvyklí tomu projektu důvěřovat. Když vyjde nová verze Debianu, tak se prostě nebojí upgradovat systémy, kde si můžou dovolit řešení problémů a neočekávají žádnou velkou zradu. Tím neříkám, jestli se má automaticky přejít při upgradu na systemd nebo ne. Ale vidím realitu tak, že velké množství správců systémů s Debianem prostě upgraduje a pak uvidí, co se s jejich systémem stalo, ať si o tom Heron myslí cokoli.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 11.11.2014 22:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    :-)
    Ale vidím realitu tak, že velké množství správců systémů s Debianem prostě upgraduje a pak uvidí, co se s jejich systémem stalo, ať si o tom Heron myslí cokoli.

    Nepsal jsem o realitě, psal jsem o tom, co by měl admin vědět. To, že existují správci, kteří nepovažují za nutné znát systém, který spravují, jsem se tu už kdysi dozvěděl. Ať si každý spravuje jak chce. Kdo chce slepě, je to jeho volba.

    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.11.2014 22:17 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    No když člověk updatuje systém, tak by měl být seznámen alespoň s erratama. Pokud není, pak může nadávat jen sám sobě. Admin serveru by měl vědět pochopitelně víc. Update naslepo tak nějak vypovídá o kvalitě jedince.
    pavlix avatar 12.11.2014 10:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Tady jsou zase samí géniové, kteří hodnotí kvalitu ostatních jedinců ;). Dneska mě vášně bavíte, lidi.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 12.11.2014 00:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    S tim co vadilo Jacksonovi by se treba dalo klidne i castecne souhlasit, ale vam stale nedochazi podstata problemu. Zkuste si znovu jeste precist Hessuv puvodni mail a navic se zamyslet treba nad skutecnosti, ze TC to fakticky neresil - jen tri dny u takove veci u Debianu znamena se tim nezabyvat - a neprijmul pri uzavreni ani nejake rozhodnuti, jak nakonec tvrdil i Russ Allbery, a na provadenych praktickych krocich vyvojaru to nezmenilo take nic.
    A former Red Hat freeloader.
    12.11.2014 09:04 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    ano presne toto je podla mna problem celeho toho procesu. Byrokracia tam, kde sa to da vyjadrit podstatne jednoduchsie. Nemozem si pomoct, ale v urcitom momente mi to pride, ze tento clovek odmieta prijat skutocnost o systemd a tom hlasovani a ked prehral jeden boj, tak pomocou byrokracie (kde je zjavne viac ako doma) zacina rozohravat dalsie kolo . Toto vsetko by som chapal (nakoniec ma na to pravo) ale, ze nejako si pri tom nevsimol(alebo odignoroval), ze kedy je deadline mi pride viac ako podivne, Vid napr. jeho uvahy o GNOME tesne pred zmrazenim.
    12.11.2014 14:31 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    S tim co vadilo Jacksonovi by se treba dalo klidne i castecne souhlasit, ale vam stale nedochazi podstata problemu.
    Tady už mi schází jen hekání ve stylu Lennartova fňuq, jsou na mě zlí, nemají mě rádi, chtějí mě zabít, a nejlíp je na našem cenzurovaném mailing listu, tam žádné nesluníčkové hnusáky jako je Linus nepouštíme, aby nám neřekli náhodou něco fujky. (A pochopitelně zakázané komentáře.)
    13.11.2014 00:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    neprijmul pri uzavreni ani nejake rozhodnuti, jak nakonec tvrdil i Russ Allbery
    ...takže v čem je problém? Rozhodli se, že zatím se o tom návrhu rozhodovat nebude, protože je potřeba nejdřív vyřešit, jestli se při upgrade má nainstalovat systemd a pokud jo, tak jak to udělat, aby to prošlo bez problémů. To je úplně normální a rozumné rozhodnutí a jediný důvod, proč v tom hledat nějakou katastrofu, je snaha za to obvinit někoho, koho nemáte rád.

    Quando omni flunkus moritati
    little.owl avatar 13.11.2014 01:50 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    ...takže v čem je problém?
    Prvni problem je v tom, ze to ted vubec nemelo jit do TC, TC totiz neni prostredek pro reseni bugu, nybrz predevsim sporu. Skutecne to vypada, jak pise Sid nahore, ze Jackson zneuziva TC k prosazeni svych zajmu a neni to uz poprve. Prectete si treba pravidla zde, a zkuste si odpovedet na otazku zdali Jackson jako predkladatel (referee) respektoval uz prvni bod:
    1. Before referring a decision to the Technical Committee, you should try to resolve it yourself. Engage in a constructive discussion and try to understand the other person's point of view. If, after discussion, you've identified a technical question which you can't agree on, you can put it to the committee
    Tedy, jaky ze to byl vlastne spor - vyvojari nebyli ve sporu, ale hlavne kdeze se nekdo napred pokousel o reseni nejakou konstruktivni diskuzi nez to poslal resit ostatni.

    Druhy problem je v tom, ze kvuli takovemu jednani - a tady nejde o to jestli nekdo je ci neni zastance systemd - zacinaji projekt opoustet lide - Hess bouchl do stolu, ale tech uz znechucenych bude asi vice.
    A former Red Hat freeloader.
    13.11.2014 12:41 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    ze Jackson zneuziva TC k prosazeni svych zajmu
    "Svých zájmů"? Že by to shodou okolností mohly být také zájmy uživatelů Debianu (kteří nutně nemusí být systemd-fans jako vy) vás asi nenapadlo...
    Quando omni flunkus moritati
    little.owl avatar 14.11.2014 00:45 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    "Svých zájmů"? Že by to shodou okolností mohly být také zájmy uživatelů Debianu (kteří nutně nemusí být systemd-fans jako vy) vás asi nenapadlo...
    To ze existuje skupina uzivatelu, kteri mohou mit podobny zajem jako on neni treba zduraznovat, stejne jako ze na strane druhe existuji uzivatele, jejichz zajmy se treba kryji se zajmy jeho oponentu. Nicmene, jake prostredky voli k jejich prosazovani je pouze jeho volba.
    A former Red Hat freeloader.
    9.11.2014 23:42 Ladislav Hagara | skóre: 105 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Zprávičku jsem aktualizoval, přidal jsem rezignaci Watsona.
    9.11.2014 21:50 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Nejsem si jistý, ale mám pocit, že ano. Ale opačně. Byl frustrovaný z toho, že se složitě prosadil SystemD a pár týdnů před zmražením někdo napadl, že se to rozhodnutí musí změnit
    9.11.2014 21:56 Jan Zapletal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse
    Doufám, že nejde zase o další oběť GNU/systemd.
    Nepřímo. Kdyby nebylo nekonečných obstrukcí okolo systemd, neukázalo by se, jaký je kdo charakter a nedošlo by k těm administrativním hrátkám zneužívajícím ctte.
    10.11.2014 21:04 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian: Zmrazení Jessie a rezignace Hesse a Watsona
    Smutné.
    There is no point in being so cool in a cold world.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.