abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 583 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Dell Inspiron Mini s Ubuntu

    Společnost Dell začala nabízet na českém trhu prostřednictvím různých eshopů svůj netbook Inspiron mini s distribucí Ubuntu. Cenový rozdíl je zhruba 600 Kč oproti Windows XP verzi a je samozřejmě ořezán o HDMI.

    23.6.2009 21:53 | aR | Nasazení Linuxu


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.6.2009 22:00 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    ořezán o HDMI
    Hmmm, fakt super :-/ Ať si tu analogovou VGA už strčí někam...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    23.6.2009 22:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    +1
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.6.2009 22:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Uz aby vice vyrobcu zacalo produkovat zarizeni s DisplayPortem. Pak si budou moci strcit nekam i to HDMI :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    23.6.2009 22:24 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Predpokladám, že by DisplayPort nepoužili z rovnakého dôvodu, kvôli ktorému nepoužili HDMI.
    23.6.2009 23:07 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Tak to já bych teda neuvítal :-P HDMI je standard ve spotřební elektronice (televize, projektory) a to je pro mě to hlavní - DisplayPort tady nikdy nemá šanci více prorazit. Jo, je možná technicky lepší a navíc licenčně nezatížený, ale přišel pozdě. Chci mít konektor co nejvíc kompatibilní se světem, né se dostat do situace jako v minulosti kdy svět počítačů a svět spotřební elektroniky byl od sebe tak oddělen. A stejně tak nechci dva téměř stejné, jen mezi sebou nekompatibilní, standardy na připojení zobrazovacích zařízení (protože bych pak musel mít na grafikách zcela zbytečně dva rozdílné výstupy).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.6.2009 00:22 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    DisplayPort ma mensi spotrebu, dotahne full HD na 15 metru (to, pokud vim, u HDMI nehrozi) a ma nulove poplatky za licenci... Podle tvurcu samotnych ma HDMI doplnit, ale nevidim duvod, proc by ho v nekterych zarizenich nemohl nahradit (PC, rozhodne notebooky -- to je i obecne ocekavani analytiku, co jsem tak cetl). Byl delan jako obecne multimedialni rozhrani, HDMI bylo delano specificky pro spotrebni elektroniku... Jak pises, nechces mit na grafikach X ruznych vystupu. Prave proto by rozhrani navrhovana pro specificky segment trhu mela ustupovat rozhranim univerzalnim...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.6.2009 18:45 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Full HD mam pres DVI na 21 metru.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.6.2009 09:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Jenze jen obraz.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    25.6.2009 11:06 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    DP snad umí i zvuk? Pokud jo, proč to třeba Wikipedia tají?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.6.2009 14:10 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    It defines a new royalty-free, digital audio/video interconnect, intended to be used primarily between a computer and its display monitor, or a computer and a home-theater system.
    http://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort

    http://www.audioholics.com/education/display-formats-technology/vesa-displayport-standard-v1.0/displayportdvihdmicompared.gif
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.6.2009 13:25 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Dá se připojit přes DP televize? Dá se po DP procpat i zvuk?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.6.2009 13:47 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Samozrejme :-) DP je univerzalni multimedialni sbernice. Nahradit by ale mel i sbernice pouzivane uvnitr notebooku pro vedeni signalu do displeje. Pro maximalni sirku pasma mu staci 10 dratu, soucasne LVDS vedeni potrebuje 20 dratu pro 24 bit LCD panel. Taky minimalizace cipu ma za nasledek, ze 45 nm proces limituje voltaz na I/O tranzistorech na 2.5V, coz je ale pro HDMI i DVI malo. Ne vsak pro DP, ktery nikdy nejde pres 2V. Takze pouziti HDMI ci DVI v zarizenich s cipsety delanymi timhle procesem znamena dalsi elektroniku navic, ktera tu propast preklene. Neni se cemu divit, ze Apple ve sve honbe za lehkymi, tenkymi notebooky s velkou vydrzi dela kompromisy a omezuje jen a pouze na DP...

    Otazka ale je, kolik se tu ted da sehnat televizi s takovym konektorem. Je to otazka casu, no...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.6.2009 14:41 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Až bude DisplayPort alespoň na 90% prodávaných LCD a plasmových televizí, dejte vědět ;-)

    Otázka času by to byla, pokud by existoval tlak na jeho rozšíření v tomto segmentu. Ten však není, velcí výrobci spotřební elektroniky stojí pevně za HDMI a DisplayPort pro ně v současnosti IMHO není nijak zajímavý. Standard HDMI si navíc neustále vylepšují (nijak neustrnul), nová verze má např. v sobě integrovat i ethernet. Jediný segment kde má DisplayPort šanci je trh s PC, teprve pokud by z tohoto segmentu kompletně vytlačil VGA, DVI a HDMI, měl by snad šanci i u výrobců spotřební elektroniky (ale ani poté by se to nestalo ničím masovým, jen doplňující konektor).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.6.2009 16:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    No do spotrebni elektroniky se bude dostavat hodne tezko, to mate pravdu. Ale v pocitacich je to podle me nutnost, prave kvuli tomu tlaku na neustale zmensovani a snizovani spotreby -- pokud se HDMI zasadne nezmeni co do elektrickych charakteristik. Kdyz u PC vytlaci DVI, VGA a castecne i HDMI, masovym konektorem se zcela jiste stane.

    Jinak DisplayPort samozrejme taky nijak neustrnul. Ale ethernet asi integrovat nebude. U HDMI ho chapu, kdyz je urceno pro zarizeni, ktera vlastni eth port vetsinou nemaji.

    Takze suma sumarum, u netbooku je DisplayPort rozhodne perspektivnejsim konektorem. Redukci na HDMI si koupit muzete, ale pripojeni k TV rozhodne neni primarnim pouzitim netbooku, takze nevidim duvod, proc by i do budoucna melo HDMI zustavat v netboocich jako integrovany konektor.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.6.2009 16:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Osobně si myslím, že velkoformátové televize začnou časem vytlačovat zpětné projektory, a tam to propojení dává velký smysl.
    Shadow avatar 23.6.2009 22:16 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Ta wifina od Broadcomu se mi nelíbí, jinak by to byl docela pěkný netbook.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.6.2009 22:23 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Copak od Broadcomu, ale hlavne je Gckova :-/
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Shadow avatar 23.6.2009 22:34 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Nebo tak. Každopádně ať si ji strčí někam, i s netbookem. S tímhle do toho těch devět litrů fakt vrážet nebudu. Do stroje s Ubuntu měli vrazit alespoň něco, co pojede nativně...
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.6.2009 22:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Ted navic koukam, ze i eth je jen megabit... opravdu mobilni zarizeni pro 21. stoleti. Ale hlavne, ze tam maj HDMI...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Shadow avatar 23.6.2009 22:29 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Hmm... dívám se na stránky Dellu a vidím (v české sekci je obdoba):
    Společnost Dell doporučuje systém Windows Vista® Business.
    Tak nevím, mám si vzít to divné untu... buntu... Ubuntu, o kterém jsem nikdy neslyšel, nebo mám poslechnout doporučení odborníků a nainstalovat Vistu? ;-/
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    23.6.2009 22:45 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Vistu wtz!
    Metal smajdalfe, METAL!
    24.6.2009 18:36 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    To mi připomnělo, že nový ThinkPad T400s se prodává v základu s předinstalovanými XP. Jsem rád, že Lenovo konečně pochopilo a šetří lidem práci s vytvoření recovery médií Visty a nainstalování downgradu XP.
    the.max avatar 23.6.2009 22:49 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    A uz jsem zase vytocenej jak pipa naproti v hospode. Zrovna jsem dneska koukal do SWS a maj je tam. Bububuntu fakt nemusim, ale kdyz vidim ze v titulku pisou ze je tam bububuntu a o kus nize ve specifikaci ze je bez OS... hned jsem jim tam napsal at si v tom udelaji poradek. Konfigurace viz Part Number N09.Mini10v.0001R . Co je ale opravdu zarazejici, ze si musim k booku prikoupit McAfee Internet Sec. Suite 2009-3 User-CD-OEM- česky za 490kc, CD hry za 199kc. A nakonec dostanu slevu 130kc na zbozi Dell ktera se od toho odecte. Copak ten McAfee a ty hru na tom bububuntu spustim? silne o tom pochybuji. Cena booku i bez tech CD je o cca 300kc vyssi nez na Alze. Nicmene na Alze pisou, ze ma i HDMI. Part Number N09.Mini10v.0002R je to same, jen navic s win houmless edition, cena na Alze o cca 200kc nizsi, opet bez CD.

    Zajimavy je ale Part Number N09.Mini10.0003B. Novejsi Atom, LCD s vetsim rozlisenim. Nejak mi ale unika smysl oznaceni HD u rozliseni 1366x768. Na Alze neni, ale v CZC je o cca 100kc levnejsi, opet si nemusim v CZC prikupovat CD. Bohuzel, tato vezr je pouze s wydlema.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    the.max avatar 23.6.2009 23:15 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Jo a jestye jedna vec, ale to je spise pireno obecne na tyhle 10" notesy. NECHAPU!!!! proc tam cpu JEN 10" displej, kdyz okolo nej je tak hnusnej tlustej ramecek. Urcote by se tam vesel alespon 11".
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    23.6.2009 23:30 motyq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu

    taky nechapu - ale radsi bych byl, kdyby to bylo mensi... :-\ a melo to trackpoint.. Naco na takovemhle zarizeni zmrsenej touchpad... (kdo nekdy pouzival trackpoint me jiste chape)...

    24.6.2009 08:03 murděj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu

    Souhlasím touchpad je technologický omyl.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.6.2009 09:19 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    No kdyz ho nekdo neumi udelat a pridat k nemu slusny ovladac, tak asi jo... Jinak ja povazuju za technologicky omyl trackpoint a na rozdil od tebe mi trh dava za pravdu :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.6.2009 11:34 d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu

    Mozes mi povedat jedinu vyhodu toch padu? Ja na trackpointe dokazem ovladat mys perfektne nemusim prekladat ruky z klavesnice nikam, nepouzivam uz 3 roky ziadnu inu mys a to ani pri hrani hier, dokaze scrollovat (co vela ludi mysly ze nedokaze) Proste nepostrehol som jediny nedostatok tejto technologie. Mozno tak ten ze sa s tym treba naucit robit. Ale este som sa nestretol s clovekom co by to nezvladol a co by si nepochvaloval.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.6.2009 13:52 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Mozes mi povedat jedinu vyhodu toch padu?
    Multitouch.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.6.2009 13:21 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Ergonomický touchpad by měl mít okolo 6 cm na výšku a to se do notebooků pod 12-13" opravdu nacpat nedá. Tam patří (třítlačítkový) trackpoint. ;-)
    24.6.2009 11:30 d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu

    Uplny suhlas uz som sa jedneho vyrobcu na to pytal a dostal som odpoved ze je to komercne zaujmavejsie s touch padom lebo ze 99% ludi su BFU a ty maju radsej TouchPad ako track point. Ale dostal som odpoved ze ak si obiednam dostatocne velke mnozstvo netbookov a priplatim si tak mi tam trackpoint kludne daju.

    the.max avatar 24.6.2009 16:39 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Tak mi dnes produktak ze SWS odpovedel ze popis opravi. Taky se mi zda ze klesla cena a hlavne u tech Linuxovych verzi uz nenabizeji McAfee a CD hry.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    24.6.2009 10:48 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Preco je samozrejme, ze tam nie je HDMI? Mali tam radsej dat DVI-I, tam sa da pripojit monitor s DVI, a s redukciou aj D-SUB a HDMI...
    24.6.2009 11:58 newman | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu

    Necetl jsem odkazovany clanek na notebook.cz detailne ale vec, ktera me nejvic zarazila:

    Kvůli snížení spotřeby byla vytvořena i u nová čipová sada Poulsbo, došlo k sjednocení severního a jižního můstku, nové je také integrované grafické jádro GMA 500. Podrobnější informace o čipsetu se můžete dozvědět v článku "Intel Poulsbo - úsporný čipset pro Atom".

    Vezmeme-li v potaz, ze pro Poulsbo neni relevantni FLOSS ovladac, tak mi ten notebook prilis Linux-friendly neprijde. (A ano, to Ubuntu na tom pojede, protoze ma Canonical dohodu, podle ktere dostava xorg poulsbo driver - proste "podpultovka".)

    24.6.2009 18:40 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Vezmeme-li v potaz, ze pro Poulsbo neni relevantni FLOSS ovladac, ...

    Doufám, že to brzy dají vývojáři (nebo někdo) do pořádku. Za chvíli tu bude nový čipset s integrovanou GMA500 a linuxové notebooky budou dost v háji díky katastrofální situaci kolem toho ovladače...

    30.6.2009 22:57 jxjl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu

    Jestli se nepletu, tak v 10v, který je nabízen s Ubuntu, je GMA950, model 10 s GMA500 nabízí jen s Widlema (aspoň teda na anglickým eshopu), čeští obchodníci v tom maj pěknej zmatek, navíc ta verze s SSD se v ČR snad ani sehnat nedá

    =^..^= AmigaPower® avatar 24.6.2009 14:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    1024x576, děkujeme, odejděte...
    24.6.2009 22:40 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu

    jj, x600 uz je pekna bida

    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    24.6.2009 16:20 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Cenový rozdíl jakým směrem? Co je dražší, Windows nebo Linux?

    Samozřejmě tomu chybí HDMI? Jak samozřejmě? Proč je tam odkaz na článek, ve kterém píší, že HDMI výstup testovaný notebook má?

    Dost špatně napsaná zprávička...
    24.6.2009 19:39 aR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu

    Ona tak moc špatně napsané není, možná jsem to ale mohl uvést jinak.

    1. Linux je sice o 600 levnější, ale zase nemá HDMI a tak k netbooku s HDMI dostanete zdarma WinXP
    2. Když si koupíte Windows XP za 600, dostenete k němu zdarma HDMI
    3. Pokud vám nevadí starý hardware, tak ušetříte 600 Kč a navíc nedostanete zdarma WinXP
    4. ...

    tak nějak?

    25.6.2009 08:52 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    No stačilo uvést jakkoli, že Linux je o 600 levnější. Není totiž jasné, co je levnější - při dnešní agresivní strategii MS by se člověk ani nedivil, kdyby byla linuxová verze dražší.

    Každopádně díky za zprávičku a doufám, že jsem nedemotivoval na druhou, třetí a další...
    the.max avatar 27.6.2009 20:36 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Kdyz se podivam na CZC i na Alzu, tak maji uvedeno i u Linuxoveho modelu ze MA HDMI
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 27.6.2009 22:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Nikdy never popisum v e-shopech. Tupe to kopiruji z webu vyrobcu, varianta sem varianta tam...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.6.2009 19:48 aR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu

    z článku:

    "V nabídce je také Dell Mini 10v se starší verzí platformy Atom (N270), analogovým VGA výstupem místo HDMI a předinstalovaným Ubuntu linuxem"

    25.6.2009 08:53 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Zprávičky tu jsou právě proto, abychom nemuseli číst ty linkované články, pokud nechceme. Přesto by čtenář měl získat maximum (nejdůležitějších) informací.
    Sešívaný avatar 25.6.2009 05:49 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell Inspiron Mini s Ubuntu
    Dell Inspiron Mini 10 jsem si koupil před 14 dny a musím říct, že jsem docela spokojený. Hlavně se mi líbí ten display, připlatil jsem si za ten s větším rozlišením a myslím, že jsem neprohloupil, obraz je nádherně ostrý a vejde se toho na něj hodně. Leč méně už jsem byl spokojený se systémem. Když si to člověk upravuje, tak se to rozsype jako domeček z karet. Nevím, proč musí mít systém na počítači s takovým rozlišením pořád tu vlezlou maximalizaci všech oken. Když jsem to odinstaloval, systém přestal zavádět ovladač pro wifi. V systému jsou kodeky od Fluenda, ale když pustím film, vyskočí mi okno, že nemám potřebné kodeky, když dám pokračovat, tak se film normálně přehraje... zajímavé. Každopádně na filmy to moc není, prý to zvládá HD, ale v Totemu jedou ztěžka i malá rozlišení a třeba Elephants dream v MPEG4 nemá šanci ani v MPlayeru nebo VLC. Po aktualizacích přestala fungovat webkamera. Nevěděl jsem, který modul to byl, tak jsem se mrkl do logu a našel modul, který se dřív zaváděl a po aktualizacích ne, bohužel nejde zavést ani ručně jako u té wifi. Zatím jsem to neměl čas řešit, ale kdybych měl k dispozici slušné připojení nebo instalační CD, už by tam asi dávno bylo klasické Ubuntu.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.