abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 01:00 | Komunita

    Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.8. 17:44 | IT novinky

    Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    15.8. 13:44 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.8. 05:44 | IT novinky

    Společnost Purism stojící za linuxovými telefony a počítači Librem má nově v nabídce postkvantový šifrátor Librem PQC Encryptor.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    14.8. 18:00 | Nová verze

    VirtualBox, tj. multiplatformní virtualizační software, byl vydán v nové verzi 7.2. Přehled novinek v Changelogu. Vypíchnou lze vylepšené GUI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.8. 14:11 | IT novinky

    Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.8. 12:44 | Zajímavý software

    Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.8. 12:22 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.8. 11:55 | IT novinky

    Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.8. 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (52%)
     (19%)
     (4%)
     (5%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (17%)
    Celkem 404 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux

    Hráči používající Linux se u řady zvláště AAA titulů mohou setkat s blokací „anticheat“ softwarem, protože linuxový systém (příp. s Wine/DXVK) mu nedovolí sledovat ostatní procesy v systému nebo do nich dokonce zasahovat. Nejnovějším případem je Battlefield V od EA. Zatím se zdá, že EA nehodlá ani dotčené uživatele odblokovat, ani jim vracet platbu za hru.

    3.1.2020 14:55 | Fluttershy, yay! | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.1.2020 16:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Všechno, co EA svým zákazníkům provede, je spravedlivý trest za to, že si od nich něco koupili.
    Quando omni flunkus moritati
    3.1.2020 16:24 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Ban se týká multi-player, nebo i single-player?

    Nedá se rozhlížení po cizích procesech kvalifikovat jako pokus o neoprávněný přístup/zcizení/modifikaci dat?
    David Heidelberg avatar 3.1.2020 17:42 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Bohužel anti-cheating systémy tohle dělají od dob Windows XP... (viz PunkBuster)

    Kdybych si něco takového chtěl zahrát, pořídím si prostě počítač s předinstalovanýma Win10, vypnu všechno co nepotřebuju a nainstaluju hry... Aneb taková konzole. Když bych chtěl používat i Linux, tak před bootem do Win si radši fyzicky odpojím disk z kompu abych měl klid.
    Ruža Becelin avatar 4.1.2020 02:05 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    To nepomuze, staci par utilit od vyrobce desky, ci grafiky a vyfuckuje to cloveka stejne. Bazmek od Ubisoftu tohle dela s oblibou.
    3.1.2020 18:58 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Tak ty hry vraťte, a nechte si vrátit peníze.
    Nechápu, proč ten ekosystém podporujete, a pak brečíte.
    3.1.2020 20:51 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    > EA nehodlá ... vracet platbu za hru
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    3.1.2020 22:10 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Tak je dejte k soudu, nebo se k nim chovejte jako ke komukoliv kdo vás okradl, a už si od nich nikdy nic nekupujte.
    3.1.2020 21:06 Hmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    1. veta
    Nedivim se a rozumim tomu a spis s tim souhlasim. Nechapu proc je to treba zde vubec psat.
    2. veta
    Nedava smysl protoze Linux podporovan neni.
    3.1.2020 21:50 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    V cem je problem? Vyrobce v pozadavcich pise, jaky je treba system. Je problem, ze to nebezi na systemu, ktery neni vyrobcem podporovan? To je jako kdybych si stezoval, ze do 9 mm pistole nedam 6.35 naboj :-D Sam se citim jako linuxak, ale odmitam souhlasit s takovymto ublizenym drzkovanim na to, ze software pro windows u nas nefunguje. Proste si nekupuji nepodporovane hry.
    3.1.2020 22:36 Love_Dali | skóre: 24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    asi tak :)
    Bedňa avatar 3.1.2020 23:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Za posledné roky sa nejak nehrám, hoci rád by som si ešte niekedy zadrtil "team play".

    Tak až to bolo cez Steam, ten podporu cez Wine ponúka a pokiaľ došlo k nejakým problémom, tak majú právo na vrátenie prachov.

    Nech už to bolo ako bolo, EA je vyhlásená zmrdácka firma a je pravda, že kto im na ich praktiky prispieva podporuje zmrdov.

    Našťastie väčšina z nás žije v EU a to sú jasne postavené zákony na ochranu spotrebiteľa pred zmrdmi.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    3.1.2020 23:34 Goroľ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    A kto ma teda ochráni pred tým večne nedorobeným linuxom kde nič poriadne nefunguje? Ja by som presadil s EU nech každý inštalátor linuxu povinne informuje veľkými písmenami “pozor inštaluješ sračku” !
    4.1.2020 12:07 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Nebo by instalátor provedl krátký test IQ a technické způsobilosti uživatele a případně by se s omluvou ukončil. Propříště by ti ušetřilo čas a nervy.
    5.1.2020 08:42 Goroľ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    To je diskriminačné. Prečo by menej inteligentní ľudia mali trpiet s linuxom keď sú na výber dokonalejšie a hotové operačné systémy ?
    5.1.2020 11:14 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Méně inteligentní lidé by pod linuxem netrpěli, instalátor by se ukončil a žádný linux by se nenainstaloval. Zůstal by jim v počítači nebo notebooku dokonalejší a hotový operační systém Windows 10.
    3.1.2020 23:36 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    1. přes Steam to nebylo. Tam momentálně není snad žádná hra od EA. To si jede vlastní obchod Origin.

    2. i kdyby to bylo na Steamu, pořád to neznamená, že mají automaticky narok na vrácení peněz. Her, které jsou oficiálně podporované na Protonu, je relativně málo. Všechny ostatní si uživatelé na Protonu pouští "na vlastní nebezpečí".
    4.1.2020 10:08 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    https://store.steampowered.com/publisher/EA Myslím, že těch starších je tam vcelku dost.
    4.1.2020 10:36 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Specifikace také často nezmiňují vše. Existují hry odmítající běh ve VM, přestože specifikace jsou splněny (OS, CPU, RAM, GPU, ...). Patrně vyšší forma anti-cheatu, při snaze zjistit zda tu někdo vyšší nevládne (hypervisor?). Každopádně pochybuji, že tento požadavek byl při zahájení prodeje hry explicitně zmíněn. (Ne)kompatibilita hry se tak nedala před koupí posoudit.

    Ale také se přikláním k recipročnímu ignorování nabídky těch vydavatelů co Linux jako platformu ignorují. Přeci je tu spousta her co minimálně "nehází klacky pod nohy", když už jsou bez přímé podpory (nativního běhu).
    Bedňa avatar 4.1.2020 10:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    +1
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    4.1.2020 12:38 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Takhle to přece vůbec není. Ta hra pod Winem očividně běží, akorát ten anticheat je zmatený. Že něco není podporované automaticky neznamená, že je to zakázané a EA mezi tím nechce vidět rozdíl. Tohle se debatuje pokaždé, když k podobnému incidentu dojde.
    4.1.2020 12:51 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Není zmateny, prostě nemůže konat svojí práci protože mu WINE nezpřístupní některé věci, které ve windows má.
    4.1.2020 13:07 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    To je pouze spekulace, protože princip fungování toho anticheatu není přesně znám. Ať je to jak chce, automaticky udílet trvalé bany kvůli nesprávně fungujícímu softwaru je určitě z hlediska morálního a dost možná i právního.
    4.1.2020 13:09 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    * špatně
    4.1.2020 14:16 Hmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Pravne v poradku viz
    4.1.2020 14:49 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Píše se tam
    An Unauthorized Third Party Program is a third party program or file (such as a "addon", "mod", "hack", "trainer", or "cheat") that EA believes (i) enables or facilitates cheating of any type: (ii) allows users to modify or hack the game interface, environment, and/or experience in any way not expressly authorized by EA: or (iii) intercepts, "mines", or otherwise collects information from or through the game.
    WINE, DXVK ani Linux žádnou z těch definic nesplňuje.
    4.1.2020 18:10 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Prakticky jakýkoliv OS (vč. Windows) splňuje (ii) allows users to modify or hack the game interface, environment, and/or experience in any way not expressly authorized by EA.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    4.1.2020 19:00 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    A podle specifické EULA třeba pro Battlefield 1 to může být klidně i Firefox.
    4.1.2020 22:57 Henonee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Tuto definici muze splnovat jakykoli program, ci soubor, treti strany, at uz neco dela, nebo treba ani prokazatelne nedela - staci aby EA prohlassila, ze "veri" tomu, ze ovlivnuje prostredi libovolnym zpusobem, ktery EA vyslovne nepovolila a hotovo. Dokazovat nemusi nic.

    Takze kdyz si ve Windows zmenis ikonku kose, tak se to na to klidne vztahovat muze.

    Proste pokud nemas kompletne cely system od EA, nebo sis ho komplet nenapsal sam (pak se nejedna o "third party"), tak libovolny soubor muze EA podle sve libovule oznacit za "Unauthorized Third Party Program", proste tim, ze prohlasi, ze tomu veri.

    (Zajimave je, ze pokud si evidentni hack napises zcela sam, tak se na nej tento bod nevztahuje, protoze ty nejsi "third party")
    4.1.2020 13:53 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Na podporované platformě funguje... Běh bez toho samozřejmě nemůžou připustit. Každý, kdo se v prostředí kompetitivních onlinovek pohybuje potvrdí, že by se to vymstilo ne do měsíce ani ne do týdne ale do několika hodin. Bebo he řešením izolovat linuxáky do separátního sandboxu jako to dělá Rust.
    4.1.2020 14:03 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    V tom případě ale musí EULA jednoznačně stanovovat, že provoz produktů na nepodporovaném zařízení je zakázaný a může vyústit v trvalý ban. Pokud to tam takto výslovně nestojí, je udílení banů za pouhé pouštění her po WINE špatně.
    4.1.2020 22:20 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Ne. Na nepodporované konfiguraci se ta hra prostě chová nestandardně.
    4.1.2020 23:21 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    To je úplně irelevantní. EULA EA odkazovaná výše o žádných podporovaných či nepodporovaných konfiguracích a nestandardním chování nikde nehovoří. Z toho, jak je EULA EA formulována lze vyvodit, že běží-li spolu se hrou nástroj, který je možné použít k podvádění, může to být vnímáno jako porušení smluvních podmínek. WINE & spol. jako takové tuto definici nesplňují. (I když zrovna v EULA EA je ta definice "podváděcího nástroje" tak gumová, že ji lze napasovat skoro na cokoliv.)
    5.1.2020 00:01 Henonee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Pokud EA "veri", ze WINE & spol. jako takove tu definici splnuji (bez ohledu na jakekoli dukazy), tak ji podle te definice skutecne splnuji ...
    5.1.2020 00:29 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    V EULA, co používají od roku 2016 dále je to psané ještě zábavněji:
    AN “UNAUTHORIZED THIRD PARTY PROGRAM” as used herein shall be defined as any third party software, including without limitation any “addon”, “mod”, “hack”, “trainer”, or “cheat” that in EA’s sole determination: (i) Enables or facilitates cheating of any type: (ii) Allows users to modify or hack the game interface, environment, and /or experience in any way not expressly authorized by EA: or (iii) Intercepts, “mines”, or otherwise collects information from or through the game.
    To už doslova znamená "řekneme-li, že foobar2000 poskytuje nepovolenou výhodu, tak to tak prostě je a basta". Dost možná ještě horší je bod (ii), konkrétně ta pasáž "modify the game experience", která může znamenat fakt všechno možné. Z dávných dob, kdy ještě nebyl pevný net kdovíjak rozšířený a CSko jsme chodili pařit do Battlezone si pamatuju na "profíky", co v ovládacím panelu nVidie vždycky vohulili slider "Digital vibrance" naplno. Obraz tím dostal nechutně žlutý tón ale borci na to nedali dopustit s tím, že je "vidět každá hlava". Podle EULA EA by za tenhle kybertuzing mohli dostat ban taky.
    4.1.2020 13:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Že něco není podporované automaticky neznamená, že je to zakázané

    Znamená to ale, že když vám to nebude fungovat, je to váš problém, ne jejich.

    4.1.2020 13:19 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    To sice ano ale otázka zní, zda se definice "nefunguje to" vztahuje i na případ, kdy mi nesprávně fungující nástroj trvale znemožní použití nějakého produktu. Tenhle incident není nic nového, řešilo se to už snad na každé herní platformě s centralizovaným multiplayerem.
    4.1.2020 14:11 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Taková zbytečnost jako fungující hra má asi dost nízkou prioritu. Vydavatelé dnes mají zcela jiné starosti, například jak z hráčů vytáhnout peníze.

    4.1.2020 14:42 PeT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Klasický komoušský okopávání kotníků po vzoru "Kdo z vás to má..."
    4.1.2020 22:21 ,
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Ano, vztahuje.
    Definice "nefunguje to" je totiž poměrně široká.
    4.1.2020 23:26 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    A jaká je definice "nefunguje to" a proč se na tento případ vztahuje?
    5.1.2020 00:19 y
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Mohl bys mi vypsat seznam pojmů, které při tom definování mohu použít, a jejich definice, aby bylo zaručeno, že je oba chápeme stejně?
    5.1.2020 00:45 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Šikovné. Co kdyby sis nehrál na chytrého a odpověděl na mou otázku, ať už tu odpověď vystavíš na čemkoliv? Nezapomeň na to, že ta definice musí mít oporu v EULA, jinak je pro tento případ bezpředmětná.
    Rezza avatar 5.1.2020 19:11 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Ono zkusit hrát i na přímo na Windows je zážitek. Ženě klekl noťas a když teď má pracovnu a nepotřebuje být mobilní, tak jsem koupil desktop. Bylo to den před Vánoci a potřeboval jsem něco, co půjde vyzvednout ještě 24.12., takže Alza a tam měli rozumné jen gamesnicé PC. Tak jsem vzal s nějakou Radeoní grafikou (5700), že si třeba něco pustím i já. No, půl dne, než jsem nainstaloval různé story a než se všechno stáhlo... V ceně k tomu byl Ghost Recon, který spadl po pár minutách. Prostě geniální :D. Pak jsem si říkal, na Windows bude tisíc různých multiseat softů a budu to hrát na dálku, když u toho bude sedět. Našel jsem jediný funkční - Aster. Všechno v tom jede - jen Ghost Recon na 1024x768 max. A nemá to rádno sleep. Tak jsem si to koupil na PS4 - nepadá, jede to, pěkně na velké televizi v křesle! Je klid :))).
    6.1.2020 08:47 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EA blokuje hráče Battlefield V používající Linux
    Asi tak nějak, ten "kompletní OS pro nezkušené uživatele".

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.