Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Populární freeware hra Enemy Territory nadále žije pod projektem Enemy Territory: Legacy. Zdrojové kódy původní hry byly uvolněny v srpnu 2010 a z nich se vyvinulo několik open source pokračovatelů. Jediné ET: Legacy je ale nadále kompatibilní s původní hrou. Probíhají hlavně práce na portování vylepšení z ioquake3 a odstraňování balastu ze zdrojového kódu. Perličkou je to, že v čele projektu stojí Čech - Jan Šimek.
Tiskni
Sdílej:
Super, musím zkusit Už jsem pěkně dlouho ETčko nehrál
Že někdy bude moje jméno ve zprávičce na Ábíčku, to bych nikdy neřekl :)Na to dneska stačí napsat hatečlánek na LinuxDays...
Jen tak dál !
./etl: error while loading shared libraries: libGL.so.1: cannot open shared object file: No such file or directoryPri kompilácií:
[ 0%] Building C object CMakeFiles/cgame.mp.i386.dir/src/cgame/cg_multiview.c.o In file included from /usr/include/assert.h:37:0, from /home/mario/Programy/ETlegacy/etlegacy/src/cgame/../qcommon/q_shared.h:128, from /home/mario/Programy/ETlegacy/etlegacy/src/cgame/cg_local.h:42, from /home/mario/Programy/ETlegacy/etlegacy/src/cgame/cg_multiview.c:35: /usr/include/features.h:323:26: fatal error: bits/predefs.h: No such file or directory compilation terminated. make[2]: *** [CMakeFiles/cgame.mp.i386.dir/src/cgame/cg_multiview.c.o] Error 1 make[1]: *** [CMakeFiles/cgame.mp.i386.dir/all] Error 2 make: *** [all] Error 2
sudo apt-get install libc6-dev-i386
Rozhodně si přečti README.md, jinak tě čekají ještě další nepříjemná překvapení.
Kvůli kompatibilitě se stávajícími 2.60b servery se CMake na 64bitovém systému snaží o překlad do 32bitové binárky. Pokud chceš 64bitový build, tak vypni CROSS_COMPILE32 v CMake nastavení.
Jinak pro pomoc je nejlepší jít na náš irc kanál #etlegacy na Freenode nebo nahlásit bug na našich stránkách www.etlegacy.com
ET Legacy 2.70 win-x86 Nov 10 2012 Zone megs: 24 ^2Info: fs_game is set to 'legacy' mod. Start ET:L with param '+set etmain' for adoring history. ----- FS_Startup ----- Current search path: C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL/legacy C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\legacy\pak3.pk3 (90 files) C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\legacy\etl_bin.pk3 (4 files) C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1/legacy C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL/etmain C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\pak2.pk3 (22 files) C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\pak1.pk3 (10 files) C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\pak0.pk3 (3725 files) C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\mp_bin.pk3 (6 files) C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1/etmain ---------------------- 3857 files in pk3 files execing default.cfg execing profiles/pulpe/etconfig.cfg couldn't exec autoexec.cfg Hunk_Clear: reset the hunk ok Trackbase: Server communication disabled by sv_advert. ----- Client Initialization ----- ----- Initializing Renderer ---- ------------------------------- ETKEY found. Loaded 62 translation strings from scripts/translation.cfg ----- Client Initialization Complete ----- ----- R_Init ----- SDL using driver "directx" Initializing OpenGL display Estimated display aspect: 1.779 ...setting mode -2: 1366 768 Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display. Available modes: '1280x720 1366x768 1360x768 1280x768 320x200 640x400 1280x600 320x240 400x300 512x384 640x480 800x600 1024x768' GL_RENDERER: ION/PCIe/SSE2 Initializing OpenGL extensions ...using GL_EXT_texture_compression_s3tc ...using GL_EXT_texture_env_add ...using GL_ARB_multitexture ...using GL_EXT_compiled_vertex_array ...using GL_EXT_texture_filter_anisotropic (max: 16) GL_VENDOR: NVIDIA Corporation GL_RENDERER: ION/PCIe/SSE2 GL_VERSION: 3.3.0 GL_EXTENSIONS: (null)GL_ARB_base_instance GL_ARB_blend_func_extended GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_compatibility GL_ARB_compressed_texture_pixel_storage GL_ARB_conservative_depth GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_depth_buffer_float GL_ARB_depth_clamp GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_draw_buffers_blend GL_ARB_draw_elements_base_vertex GL_ARB_draw_instanced GL_ARB_ES2_compatibility GL_ARB_explicit_attrib_location GL_ARB_fragment_coord_conventions GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_framebuffer_sRGB GL_ARB_geometry_shader4 GL_ARB_get_program_binary GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_half_float_vertex GL_ARB_imaging GL_ARB_instanced_arrays GL_ARB_internalformat_query GL_ARB_map_buffer_alignment GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_occlusion_query2 GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_provoking_vertex GL_ARB_robustness GL_ARB_sample_shading GL_ARB_sampler_objects GL_ARB_seamless_cube_map GL_ARB_separate_shader_objects GL_ARB_shader_bit_encoding GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shader_texture_lod GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_shading_language_420pack GL_ARB_shading_language_include GL_ARB_shading_language_packing GL_ARB_shadow GL_ARB_sync GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_buffer_object GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_compression_rgtc GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_cube_map_array GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_gather GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_multisample GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_query_lod GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_texture_rg GL_ARB_texture_rgb10_a2ui GL_ARB_texture_storage GL_ARB_texture_swizzle GL_ARB_timer_query GL_ARB_transform_feedback2 GL_ARB_transform_feedback_instanced GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_uniform_buffer_object GL_ARB_vertex_array_bgra GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev GL_ARB_viewport_array GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_bindable_uniform GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_depth_bounds_test GL_EXT_direct_state_access GL_EXT_draw_buffers2 GL_EXT_draw_instanced GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXTX_framebuffer_mixed_formats GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_framebuffer_sRGB GL_EXT_geometry_shader4 GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_gpu_shader4 GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_float GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_provoking_vertex GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_shader_objects GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_array GL_EXT_texture_buffer_object GL_EXT_texture_compression_dxt1 GL_EXT_texture_compression_latc GL_EXT_texture_compression_rgtc GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_format_BGRA8888 GL_EXT_texture_integer GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_shared_exponent GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_texture_sRGB_decode GL_EXT_texture_storage GL_EXT_texture_swizzle GL_EXT_texture_type_2_10_10_10_REV GL_EXT_timer_query GL_EXT_transform_feedback2 GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_array_bgra GL_EXT_import_sync_object GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_alpha_test GL_NV_blend_minmax GL_NV_blend_square GL_NV_complex_primiti GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 8192 GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 4 PIXELFORMAT: color(24-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits) MODE: -2, 1366 x 768 fullscreen hz:N/A GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits rendering primitives: single glDrawElements texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR picmip: 0 texture bits: 32 multitexture: enabled compiled vertex arrays: enabled texenv add: enabled compressed textures: enabled Initializing Shaders ----- finished R_Init ----- ------ Initializing Sound ------ SDL_Init( SDL_INIT_AUDIO )... OK SDL audio driver is "dsound". SDL_AudioSpec: Format: AUDIO_S16LSB Freq: 44100 Samples: 1024 Channels: 2 Silence: 0 Size: 4096 Starting SDL audio callback... SDL audio initialized. ----- Sound Info ----- 1 stereo 32768 samples 16 samplebits 1 submission_chunk 44100 speed 071E5428 dma buffer No background file. ---------------------- Sound initialization successful. -------------------------------- Sound memory manager started Sys_LoadDll(C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL\legacy\ui_mp_x86.dll)... Sys_LoadDll(C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL\legacy\ui_mp_x86.dll): succeeded ... Sys_LoadDll(ui) found vmMain function at 62802040 --- Common Initialization Complete --- Winsock Initialized Hostname: tardis IP6: fe80::cc69:6b7d:f488:b30b%12 IP6: fe80::3411:1b90:2657:28d5%18 IP: 192.168.88.2 IP6: 2001:0:5ef5:79fd:3411:1b90:2657:28d5 Opening IP6 socket: [::]:27960 Opening IP socket: 0.0.0.0:27960 MOTD: resolving etmaster.idsoftware.com MOTD: etmaster.idsoftware.com resolved to 192.246.40.60:27951 Requesting servers from the master... CL_ServersResponsePacket 99 servers parsed (total 99) CL_ServersResponsePacket 99 servers parsed (total 198) CL_ServersResponsePacket 99 servers parsed (total 297) CL_ServersResponsePacket 99 servers parsed (total 396) CL_ServersResponsePacket 99 servers parsed (total 495) CL_ServersResponsePacket 99 servers parsed (total 594) CL_ServersResponsePacket 99 servers parsed (total 693) CL_ServersResponsePacket 99 servers parsed (total 792) CL_ServersResponsePacket 64 servers parsed (total 856) ^3WARNING: Couldn't find image for shader levelshots/extremepkr 393 servers listed in browser with 4134 players. 463 servers not listed (filtered out by game browser settings) MOTD: resolving etmaster.idsoftware.com MOTD: etmaster.idsoftware.com resolved to 192.246.40.60:27951 78.46.59.14:27960 resolved to 78.46.59.14:27960 ----- FS_Startup ----- Current search path: C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\pak0.pk3 (3725 files) on the pure list C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL/silent C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1/silent C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL/etmain C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\pak2.pk3 (22 files) not on the pure list C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\pak1.pk3 (10 files) not on the pure list C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\mp_bin.pk3 (6 files) not on the pure list C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1/etmain ---------------------- 7620 files in pk3 files Com_TrackProfile: Deleting old pid file [legacy] [profiles/pulpe/profile.pid] Need paks: silent/~~~~~~~FA-Halloween_B8.pk3 silent/~fearless_ssp_b1.pk3 silent/silent-0.6.1.pk3 etmain/.pk3 Need paks: @silent/~~~~~~~FA-Halloween_B8.pk3@silent/~~~~~~~FA-Halloween_B8.pk3@silent/~fearless_ssp_b1.pk3@silent/~fearless_ssp_b1.pk3@silent/silent-0.6.1.pk3@silent/silent-0.6.1.pk3@etmain/.pk3@etmain/.pk3 Need paks: @silent/~~~~~~~FA-Halloween_B8.pk3@silent/~~~~~~~FA-Halloween_B8.pk3@silent/~fearless_ssp_b1.pk3@silent/~fearless_ssp_b1.pk3@silent/silent-0.6.1.pk3@silent/silent-0.6.1.pk3@etmain/.pk3@etmain/.pk3 couldn't exec profiles/pulpe/etconfig.cfg Client download subsystem initialized Sys_LoadDll(C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL\silent\ui_mp_x86.dll)... Sys_LoadDll(C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL\silent\ui_mp_x86.dll) failed: "Failed loading C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL\silent\ui_mp_x86.dll: Uvedený modul nebyl nalezen. " Fail-safe Sys_LoadDll(C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL\etmain\ui_mp_x86.dll) failed: "Failed loading C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL\etmain\ui_mp_x86.dll: Uvedený modul nebyl nalezen. " Sys_LoadDll(C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\silent\ui_mp_x86.dll)... Sys_LoadDll(C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\silent\ui_mp_x86.dll) failed: "Failed loading C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\silent\ui_mp_x86.dll: Uvedený modul nebyl nalezen. " Fail-safe Sys_LoadDll(C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\ui_mp_x86.dll) failed: "Failed loading C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\ui_mp_x86.dll: Uvedený modul nebyl nalezen. " Sys_LoadDll(ui) failed to load library ----- FS_Startup ----- Current search path: C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL/silent C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1/silent C:\Users\pulpe\Documents\WolfETL/etmain C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\pak2.pk3 (22 files) C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\pak1.pk3 (10 files) C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\pak0.pk3 (3725 files) C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1\etmain\mp_bin.pk3 (6 files) C:\Users\pulpe\Downloads\etlegacy-windows-2.70rc1/etmain ---------------------- 11383 files in pk3 files ----- CL_Shutdown ----- Closing SDL audio device... SDL audio device shut down. RE_Shutdown( 1 ) -----------------------
CG_FireWeapon: ent->weapon >= WP_NUM_WEAPONNebo stihnu udělat pár kroků a dostanu hlášku:
Unknown event: 8Pokud se zkusím připojit k online hře, tak hra kompletně zamrzne už během připojování k serveru... Dělám něco špatně já nebo je tohle stav vývoje, že je to takhle normální ? ;) Ariczek