abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Google Chrome 146 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 146.0.7680.71 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 29 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.5. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 3 (novinka), 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.3. 23:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-03 aneb Eclipse 4.39. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.3. 10:22 | Upozornění

    Ze systému Slavia pojišťovny uniklo přibližně 150 gigabajtů citlivých dat. Jedná se například o pojistné dokumenty, lékařské záznamy nebo přímou komunikaci s klienty. Za únik může chyba dodavatelské společnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    11.3. 10:11 | IT novinky

    Sněmovna propustila do dalšího kola projednávání vládní návrh zákona o digitální ekonomice, který má přinést bezpečnější on-line prostředí. Reaguje na evropské nařízení DSA o digitálních službách a upravuje třeba pravidla pro on-line tržiště nebo sociální sítě a má i víc chránit děti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    11.3. 09:33 | IT novinky

    Meta převezme sociální síť pro umělou inteligenci (AI) Moltbook. Tvůrci Moltbooku – Matt Schlicht a Ben Parr – se díky dohodě stanou součástí Meta Superintelligence Labs (MSL). Meta MSL založila s cílem sjednotit své aktivity na poli AI a vyvinout takovou umělou inteligenci, která překoná lidské schopnosti v mnoha oblastech. Fungovat by měla ne jako centralizovaný nástroj, ale jako osobní asistent pro každého uživatele.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (25%)
    Celkem 1059 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 08:56
    Rozcestník

    Extrapolace trasy podle rychlosti

    Vědci z Rutgersovy Univerzity prezentovali metodu („elastic pathing“), pomocí které lze určit trasu pohybu dopravního prostředku, pokud je znám výchozí bod a záznam o rychlostech, jakými se prostředek pohyboval. Badatelé přitom upozorňují na to, že informace o rychlosti vozidla jsou vyžadovány některými pojišťovnami v USA. Více informací včetně zdrojového kódu na elasticpathing.org.

    24.8.2014 23:24 | Petr Tomášek | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.8.2014 23:46 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Už vidím jak si to patentují. Přitom je to v principu triviální. Polohu - ujetou vzdálenost - dostanou prostou integrací rychlosti. Vzhledem k tomu, že se pohybují ve městě ve struktuře silnic, kde mají zatáčky, křižovatky a jiné struktury, které řidiče nutí měnit rychlost, použijí tyto změny rychlosti (u nichž mají informace jak jsou daleko od počátku) na nalezení odpovídajících struktur a napasování rychlostního a polohového grafu do reality. Myslím, že by zcela stačilo na několika místech, kdy jedu po silnici rovně, ale je tam odbočka, přibrzdit a rychlostně se zachovat tak jako bych odbočoval.
    Josef Kufner avatar 25.8.2014 00:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Jo, princip je jednoduchý. Otázkou je, jak moc je těžké poznat podle rychlosti různé zatáčky, křižovatky, nepředpokládané překážky na silnici, nebo třeba jen hustší provoz. Také záleží, jak podrobný záznam je k dispozici.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Bedňa avatar 25.8.2014 23:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    >pokud je znám výchozí bod a záznam o rychlostech
    To nikomu nepríde divné? Teda buď si niekto nahráva tracking aj so súradnicami, ale že by niekto nahrával len rýchlosť o tom neviem. Poďalšie keby už niekto niečo vyšetroval podľa podobného nezmyslu, neviem prečo by som mu povedal správny počiatočný bod.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Luk avatar 25.8.2014 23:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    že by niekto nahrával len rýchlosť o tom neviem
    Tachografy, u náklaďáků už dlouho standardní věc. Dříve s papírovými kotoučky, dnes elektronické.
    Poďalšie keby už niekto niečo vyšetroval podľa podobného nezmyslu, neviem prečo by som mu povedal správny počiatočný bod.
    Někdy je ten bod známý, například podle toho, odkud auto vyjíždělo (provozovna firmy apod.).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bedňa avatar 26.8.2014 10:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Aha, náklaďákom nejazdím, tak mi to nedockvaklo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    27.8.2014 11:35 dee..
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    cože extrapolárka? !
    25.8.2014 09:02 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    No, trivialni to uplne neni. Trochu jsem to napoprve nechapal, rikal jsem si, mam vektor rychlosti (ktery stejne vetsinou sezenu z GPS :-)), a ten proste zintegruji, v cem je problem? Ale oni to evidentne delaji z rychlosti jako skalarni veliciny, pomoci mapy.

    Jinak to co rikas by nefungovalo, protoze by to pak nesedelo s tim, co se deje dal. Navic rekl bych, ze ridici zpomali (treba kvuli semaforu) i na krizovatkach, kde pokracuji rovne.

    Spis kde to muze selhat je nejaka husta sit velmi podobnych silnic, treba uprostred rezidencni zastavby, kde neni ceho se chytit, jelikoz se na vsech jezdi priblizne stejne rychle. Tam to asi polohu neurci uplne presne.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    25.8.2014 23:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Tak v zásadě to je hledání cesty v grafu s ohodnocenými hranami a na různé cesty dělají nějspíš nějakou korelaci nasamplovaných hodnot s předlohou.
    26.8.2014 08:49 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Ano, ale jsi si jisty, ze je ta uloha v P? V tom bych rekl bude ten hlavni zadrhel.

    Problem totiz je, ze ty muzes diky te spatne korelaci zahodit nejakou cestu, a pozdeji zjistit, ze to ve skutecnosti byla ta spravna. Coz znamena backtracking.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    26.8.2014 22:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Určitě to bude "těžká" úloha. Ale když to porovnám třeba s routováním FPGA (miliony hran), tak je nějaké hledání v mapě trivialitka.
    25.8.2014 15:11 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Už vidím jak si to patentují.
    Mám pocit, že tohle dnes už patentovat nejde, protože velmi podobné systémy založené na inerciální navigaci se používají už dávno (primitivní verzi měla už V2 z druhé světové). Princip samotný je ale ještě starší, protože přesně takto se určovala poloha při námořní navigaci - pokud nebylo možné určit polohu podle pomocí astronavigace (např. za mlhy), musela se poloha (a trasa) počítat z rychlosti a směru.
    little.owl avatar 26.8.2014 22:13 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Presne tak. Pred nekolika lety jsem pracoval na automobilovych navigacich a trajektorie se odhadovala ze ctyr zdroju: GPS, informace o uhlu volantu a rychlosti, MEMS gyroskopu (CVG) a znamych udaju mapy. Pouze na GPS se spolehat nedalo, zejmena kvuli dlouhym tunelum ci udolim.
    A former Red Hat freeloader.
    25.8.2014 00:00 honymir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    V Praze nepoužitelné, to člověk stojí pořád a o změně směru to nic neříká.
    Luk avatar 25.8.2014 01:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Změna rychlosti při popojíždění v zácpě má jiný charakter než při změně směru.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.8.2014 08:34 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    A kde ten záznam o rychlostech chtějí vzít?
    25.8.2014 08:37 honymir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Badatelé přitom upozorňují na to, že informace o rychlosti vozidla jsou vyžadovány některými pojišťovnami v USA
    25.8.2014 09:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    prostě big brother je netrpělivý, vypadá to, že bude ještě pár let trvat, nežli bude každé auto bonzovat polohu online, tak si hledá obezličky nad stávající výbavou a technologiemi ...
    25.8.2014 09:34 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    To je jednoduché. Zavede se povinnost mít tachograf v osobním autě, u nákladních aut zamozřejmost.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    25.8.2014 09:49 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Zbytečné. Stejný problém řeší už schválený systém eCall.
    25.8.2014 12:09 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Je to uplne zbytocne, ked vidim, kolko ludi si dobrovolne stiahne, nainstaluje a pouziva aplikaciu na sledovanie ich polohy...
    25.8.2014 12:47 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Naopak, je to důležité - většina populace si stáhne aplikaci, ale není zajímavá. Zajímaví jsou ti, co odmítají a skrývají se. To jsou totiž skrývající se teroristi. ;-)
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    25.8.2014 13:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Taki nebudu nikomu poskytovat ani udaje o rychlosti.
    25.8.2014 15:23 Jamicon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Určite nie som terorista, ale i tak nemám potrebu hocikomu dávať k dispozícii svoje osobné údaje.
    25.8.2014 15:57 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    To je v pořádku, většina teroristů sama sebe za teroristu nepovažuje. Považují se za partyzány, nebo bojovníky za svobodu, za pravdu, za vlast, za národ, za jediného správného proroka, za přírodu, za soukromí (váš případ), za lepší budoucnost pro děti, za sociální jistoty, za spravedlnost, za čest, případně pragmaticky čistě jen za peníze. Teroristi jsou vždycky ti druzí.
    Bystroushaak avatar 25.8.2014 16:38 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Nejsi v tom případě taky terorista?
    mikirc avatar 25.8.2014 19:49 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Extrapolace trasy podle rychlosti
    Toto je portál plný teroristů.
    Byl jednou jeden...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.