Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantovou výměnu klíčů.
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Vědci z Rutgersovy Univerzity prezentovali metodu („elastic pathing“), pomocí které lze určit trasu pohybu dopravního prostředku, pokud je znám výchozí bod a záznam o rychlostech, jakými se prostředek pohyboval. Badatelé přitom upozorňují na to, že informace o rychlosti vozidla jsou vyžadovány některými pojišťovnami v USA. Více informací včetně zdrojového kódu na elasticpathing.org.
Tiskni
Sdílej:
>pokud je znám výchozí bod a záznam o rychlostechTo nikomu nepríde divné? Teda buď si niekto nahráva tracking aj so súradnicami, ale že by niekto nahrával len rýchlosť o tom neviem. Poďalšie keby už niekto niečo vyšetroval podľa podobného nezmyslu, neviem prečo by som mu povedal správny počiatočný bod.
že by niekto nahrával len rýchlosť o tom neviemTachografy, u náklaďáků už dlouho standardní věc. Dříve s papírovými kotoučky, dnes elektronické.
Poďalšie keby už niekto niečo vyšetroval podľa podobného nezmyslu, neviem prečo by som mu povedal správny počiatočný bod.Někdy je ten bod známý, například podle toho, odkud auto vyjíždělo (provozovna firmy apod.).
Už vidím jak si to patentují.Mám pocit, že tohle dnes už patentovat nejde, protože velmi podobné systémy založené na inerciální navigaci se používají už dávno (primitivní verzi měla už V2 z druhé světové). Princip samotný je ale ještě starší, protože přesně takto se určovala poloha při námořní navigaci - pokud nebylo možné určit polohu podle pomocí astronavigace (např. za mlhy), musela se poloha (a trasa) počítat z rychlosti a směru.
Badatelé přitom upozorňují na to, že informace o rychlosti vozidla jsou vyžadovány některými pojišťovnami v USA