Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Firefox má nové logo (en), do aplikace se dostane v jedné z příštích aktualizací. Oranžová liška i zeměkoule zůstala zachována, celé logo se ale výrazně zjednodušilo, aby odpovídalo požadavkům na moderní ikony a zapadalo do stále více používaného tzv. „flat“ designu.
Tiskni
Sdílej:
aby odpovídalo požadavkům na moderní ikony a zapadalo do stále více používaného tzv. „flat“ designu
Flat UI Elements Attract Less Attention and Cause Uncertainty:
Flat interfaces often use weak signifiers. In an eyetracking experiment comparing different kinds of clickability clues, UIs with weak signifiers required more user effort than strong ones.
The popularity of flat design in digital interfaces has coincided with a scarcity of signifiers. Many modern UIs have ripped out the perceptible cues that users rely on to understand what is clickable.
Nereagoval jsem až tak na logo, jako spíš na to obecné prohlášení:
stále více používaného tzv. „flat“ designu
používaný sice je, ale nemyslím, že by to bylo zrovna šťastné. Na webových stránkách a mobilech to částečně/místy smysl dává, ale třeba na desktopech nebo pracovních stanicích je to vyloženě zlo.
...aby odpovídalo požadavkům na moderní ikony a zapadalo do stále více používaného tzv. „flat“ designu.Flat design už tady jednou byl. Říkalo se tomu Windows 1.0. Pak se dloooouuuuuho ladilo 3D GUI na to, abychom se k němu vrátili? Není to hloupost?
Určitá přirozená touha po nových věcech samozřejmě existuje, ale na druhé straně, spousta uživatelů (zejména na Windows) nové verze odmítá a pokud možno by rádi používali to samé – často říkají, že budou rádi, když to bude fungovat pořád stejně, ať se radši nic nemění, protože z minulosti mají se změnami špatné zkušenosti. K upgradu je většinou donutí až nekompatibilita s okolím (formáty a protokoly, které s původní verzí nemůžou používat).
V případě GUI hrají jistou roli módní trendy i snaha o samoúčelné změny, aby se nová verze lépe odlišila i díky vzhledu – ale tuto „potřebu změny“ lze uspokojit třeba skrze změny barev nebo nějakých nepodstatných detailů, tak aby to nenapáchalo větší škody. Pokud ale v GUI není poznat, který prvek je nahoře a který dole nebo na co se dá kliknout, tak je to objektivně špatné GUI bez ohledu na módní trendy a spor mezi „konzervativci“ a „inovátory“.
Pokud ale v GUI není poznat, který prvek je nahoře a který dole nebo na co se dá kliknout...Teď jsem byl na webu paypalu - to je úplně přesně ten případ.
Nejlepší je, když je ten posuvník skrytý a zobrazuje se až při najetí myší – jenže ty v zrovna nechceš posouvat, ale chceš kliknout na nějaký prvek, který ti to zakrylo (např. ikonu/tlačítko v krajním sloupci tabulky).
Flat design už tady jednou byl. Říkalo se tomu Windows 1.0. Pak se dloooouuuuuho ladilo 3D GUI na to, abychom se k němu vrátili? Není to hloupost?Problém není ve flat designu nebo 3D designu, problém je, že návrháři stepují mezi těmito dvěma pozicemi a nějak nejsou schopni se z toho vymanit a přitoupit na ten skutečně správný styl - RPG.