abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1096 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    8.9.2005 11:51 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše gnome
    Nemužu si pomoct. ale Gnome je po grafické stránce něco tak hnusného.... GTK je prostě zprasená a nedokonalá věc... jinak proti Gnome nic nemám, ale když to srovnám třeba s jinými WM, třeba s Enlightenment....
    8.9.2005 12:02 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Mně se gnome zase velmi, velmi líbí. Je to nejhezčí desktop na linuxu. Rozhodně příjemnější než trochu bulvárně přebarvené KDE.
    8.9.2005 12:32 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    A kdo vám brání si ho přebarvit na něco nebulvárního? Barevnejch schémat je k dispozici dostatek, daj se samozřejmě měnit a dekorací oken se na kde-look.org povaluje taky hromada. Stačí si jen vybrat. Kdepak, barvičky, to nebude ten správnej argument.
    8.9.2005 13:23 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Ono nejde ani tak o farby a dekorácie okien. Skôr o ikony, ktoré sú až nechutne vyleštené. Najprv, človeku zoberú dych, ale po čase je mu z nich zle. A je len málo tém s kompletnou sadou ikon, nehovoriac o tom, že mnohé programy rátajú s defaultnou sadou (do inej nezapadnú). Podľa mňa default nastavenie Gnome je lepšie ako default v KDE, ale pre iných to môže byť naopak (napr. aj mne sa kedysi Gnome doslova hnusil).

    Ale o vzhľade by sme sa nemali hádať, každému sa páči niečo iné. Nemôžeme mať predsa všetci rovnaký vkus/nevkus. Mne sa Gnome páči kvôli pohodliu práce a jednoduchosti, ktoré ponúka. A dúfam, že iné WM si z neho zoberú to dobré a naopak, že Gnome sa inšpiruje tým dobrým, čo je v KDE a iných WM.
    Mikos avatar 8.9.2005 13:32 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    "Skôr o ikony, ktoré sú až nechutne vyleštené."
    To je váš názor a váš vkus. Mě se přesně tyto ikony (Crystal SVG) líbí nejvíc ze všech ikonkových sad, jaké jsem kdy viděl (nejen v Linuxu, ale i ve Windows nebo MacOS X). A to používám KDE už déle jak rok (asi tak rok a půl už to bude) a v žádném případě se mi ani trošku neokoukali. Prostě holt každý máme vkus jiný ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    8.9.2005 15:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Ikony v KDE jsou čirý hnus :-] GNOME HIG (jedna z nejhodnotnějších věcí co projekt GNOME zatím vytvořil) na ně ;-)
    Copak toho není dost?
    Mikos avatar 8.9.2005 16:45 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Z tvého pohledu hnus, z mého pohledu krása ;-) A neprovokuj, znám tvé praktiky :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    8.9.2005 14:17 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Já vím, že to jde předělat. Ale já jsem odpůrce tweakování - nemám na to čas a hlavně chuť. Taky věřím víc tomu, co dostanu od debianu než nějakému temátku nadšence. Takže jsem šťastný, když mi defaultní konfigurace vyhovuje.

    Jestli se někomu defaultní ikony KDE líbí, já to respektuji. Není to nic strašně, jen pro mě trochu moc naleštěné a barevné. A to, že mi to přijde bulvární, tak za tím si stojím. Navíc celosvětově jsou bulvární noviny nejprodávanější, takže je mi jasné, že se to líbí spoustě lidí. Nikoho neurážím, jen to pojmenovávám svým světonázorem.

    A proti KDE jinak nic nemám, Konqueror je super program, který umí všechno. Ale GNOME je IMHO mnohem hečí.
    Mikos avatar 8.9.2005 14:51 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Nechápu co rozumíte pod pojmem "bulvární". Ano, bulvární tisk je jasný pojem, ale říkat "bulvární" ikonkovému tématu je podle mě nesmyslné. Mně to ikonkové téma přijde krásné, opravdu krásné z hlediska krásy jako takové. Chápu že se vám nemusí líbit protože máte jiný vkus, ale to s "bulvárností" ikonkového tématu nemá co dělat. Nebo si snad uzurpujete nějaké právo na to rozhodovat o tom co je krásné a co je bulvární kýč?
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    8.9.2005 15:12 paskma | skóre: 13 | blog: Paskmův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Nebo si snad uzurpujete nějaké právo na to rozhodovat o tom co je krásné a co je bulvární kýč?

    Jestli to berete takhle, pak si takové právo přisvojuje každý, kdo si utváří a prezentuje svůj názor. Je to moje hodnocení.

    Bulvární... Podle mě je to dobrá metafora. Bulvární má snahu zaujmout na první dojem, se sklonem ke kýčovitosti. Myslím si, že na první pohled každého zaujmou ikonky KDE, ale taky mají větší šanci se zprotivit. To si myslím.

    Nebo jinak. Dejte si vedle sebe Blesk a Hospodářské noviny. A pak je zkuste přiřadit ke KDE a GNOME (tedy jejich ikonkám).
    Mikos avatar 8.9.2005 16:51 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Tohle je čirá demagogie :-) Blesk útočí na nízké pudy, jednoduchost lidí, touhu po senzaci. Je to naprosto typický bulvár. Kdežto KDE "útočí" svou krásou (alespoň z mého pohledu, jak už se opakuju asi po sté, vkus má každý člověk trochu jiný), na čemž není nic špatného. Ale kromě krásy se mi v něm i nesrovnatelně líp pracuje než v GNOME, ten jejich HIG mi absolutně nevyhovuje, já chci mít možnost vše si nastavit k obrazu svému a nemuset se kvůli tomu hrabat ve věci připomínající registry z Windows (gconf). Prostě je to otázka preferencí, které každý máme jiné.

    Každpádně abych se vrátil k tomu o čem je řeč - srovnávat to s novinami je imbecilita. Tam jde o uplně jiné věci. Proto objektivně nelze udělat přiřazení např GNOME-Blesk a KDE-HN (nebo opačně, jak to vidíte vy), protože je to prostě nesmyslné.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    8.9.2005 21:11 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Někdy si GNOME HIG přečti. Svádět na HIG existenci GConfu znamená prozrazovat, že nemáš páru, o čem mluvíš... Nehledě na to, že pokud borci z KDE nepropadnou přístupu ,raději dělat věci špatně než stejně jako GNOME`, bude se nejspíš KDE HIG docela podobat GNOME HIG (a Applím guidelines). Zatím jsou ovšem výsledky rozpačité.
    9.9.2005 01:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Pak si poraď s věcma jako děsivý fileselector v KDE, vlezlou příšerou Arts a dalšíma věcma co nemám rád. To všechno za pomocí nepřehledné a jen náznakem uspořádané sbírky tlačítek a hejblátek hrdě zvané řídící centrum KDE :-)
    Copak toho není dost?
    Mikos avatar 9.9.2005 01:36 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Vypnout Arts je otázka 5-ti kliknutí, což mám během 10 vteřin. Jestli ti to přijde složité, tvuj problém ;-) Mě to tak vyhovuje.

    Jinak Arts mam samozřejmě vypnutý, je k ničemu, v KDE 4.0 se ho snad už definitivně zbaví.

    A ano - KDE Control Centrum je naprosto skvělý nástroj a jsem nesmírně rád, že tam mám onu "sbírku tlačítek a hejblátek", protože se mi s tím KDE nastavuje pohodlně přesně k obrazu svému. GNOME jsem zkoušel a její nastavovací utility (nebo nedej bože GConf, který se mi přímo hnusí) mi naprosto nevyhovují.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    9.9.2005 10:54 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    GConf je knihovna a démon. Které z těch tvou se konkrétně pokoušíš použít jako nastavovací utilitu?
    Mikos avatar 9.9.2005 15:52 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    To samozřejmě vím. Ovšem na dost věcí v GNOME prostě chybí klikací nastavovátko. Nemůžu si ho nastavit k obrazu svému tak jednoduše (alespoň z mého pohledu), jako KDE. Pokud chci, tak musím ručně šahat do oné GCONF databáze (nebo jak jinak to mám nazvat). Mám sice pro to utilitku která to usnadňuje (a až nepříjemně připomíná regedit z Windows), ale není to pro mě tak jednoduché a pohodlné jako v KDE. Toť vše.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 8.9.2005 13:11 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Stejně tak jako se mi nelíbí "bulvární" útok proti GNOME toho původního pisatele (a to přesto, že se mi GNOME nelíbí a nemám ho rád), tak se mi ovšem také absolutně nelíbí váš "bulvární" útok proti KDE. To že vám se to zdá přebarvené a "bulvární" neznamená že to tak je. Mně se např. styl ikon Crystal (a vubec celé defaultní barevné a grafické ztvárnění KDE) líbí hrozně moc, více než jakýkoliv jiný ikonkový styl (nejen na Linuxu, ale i pod Windows a MacOS X). Je to jen otázka vkusu a preferencí každého člověka.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    8.9.2005 13:17 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Jasně, někomu se zase líbí zelený start a modrý panel. :-)
    Mikos avatar 8.9.2005 13:34 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Když se mu líbí tak proč ne :-) Ale upřímně neznam nikomu komu by se ten výchozí styl Windows-XP líbil. Ale zato takový Silver XP už se mi docela dost líbí (a i dosti lidem co znam), to je jedna z mála věcí co se MS na Win-XP povedla ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    brk avatar 8.9.2005 17:21 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Já se hlásím, výchozí styl Windows XP se mi velmi líbí. :o) Ale sedí mi jen u Windows. Zkoušel jsem hromadu klonu pro GTK2 a i když některé byly docela povedené, tak mi k linuxovému desktopu nějak nesedly. Nejvíce mi naopak sedlo téma "Simple", jen jsem si ho trošku přebarvil k obrazu svému. V Linuxu obecně nemám rad všelijak vypouklé tlačítka, zakulacené rohy, atd., ale jednoduché a účelné prostředí.

    Jinak to srovnání Gnome a KDE na úrovni novin mi nepřijde až tak mimo. Netroufal bych si tvrdit, že je něco bulvární a podobně, ale každý má jiný styl - sloh. Je to hromada maličkostí od uspořádání souborových dialogu, pořadí tlačítek v messageboxu, toolbaru, ... . Osobně nedokážu ani přesně říct, co mi na KDE vadí, ale nemám je rád. Než bych nainstaloval třeba K3b, tak raději pálím v příkazové řádce.
    USE="-qt -kde"
    8.9.2005 19:33 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Keď sa ti nepáči K3b skús Gnomebaker. Robí jednoducho to, čo má v názve: pečie placky:).
    8.9.2005 19:52 jean
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Me pripada zase osklivy Enlightenment. Asi protoze mam rad profesionalitu a nemam rad lacine barvicky a efekty :).
    9.9.2005 00:59 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    mě je to celkem jedno. ale hlavně dám na to co je z kontsrukčního hlediska lepší. C je zaklad, C++ je lepší.... Podle toho co jsem "slyšel" tak návh knihoven GTk stojí za vekou pí... a z prominutím trvám na svém. Kdo alespň trochu má cit na estetiku tak výchozí nastavení Gnome stojí za velkou.... asi tak 10 let nazad..... :-))))) A to už se tu nebavím o trochu tupěších lidech co tu do toho míchalí KDE, když se o něm vůůůůbec nebavím!!!! :-)))))
    9.9.2005 01:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Kdo má aspoň trochu cit pro češtinu, tak už dávno utekl ;-) Pokud si slyšel, že je GTK+ bídně navrženo a trváš na tom, prosím, prosím, ale jakou to má mít vypovídací hodnotu? :-) Pokud proti vzhledu GNOME stavíš Enlightenment, budu se asi ještě hodně dlouho smát.
    Copak toho není dost?
    9.9.2005 02:39 Usama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Ale nebudeš se smát poslední... :-))))
    9.9.2005 02:41 Usama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    Ale stejně se mi tvé fórky líbí! to se ti musí nechat.... :-)
    9.9.2005 10:57 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gnome
    C++... Znáš pohádku, jak pejsek a kočička vařili dort?
    8.9.2005 13:12 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Zpomalení
    Nové Gnome potřebuje, pokud vím, GTK+ 2.8, které zase používá Cairo. Nevím, jestli je to změna k lepšímu, u mě to zpomalilo vykreslování fontů (tj. FireFox byl zase o kousek pomalejší). Nadějně vypadá Glitz, ale nevím, jak Cairo ukecat, aby se vykreslovalo přes něj. Pak by mohlo být GTK+ 2.8 o dost rychlejší, než předchozí verze.
    8.9.2005 21:15 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpomalení
    Změna k lepšímu to je. Přijde mi, že zpomalení je minimální -- a snad bude brzy bohatě vynahrazeno akcelerací -- zato výhody použití Cairo jsou jasné: programy mohou používat tentýž kód pro renderování na obrazovku, do Postscriptu i do PNG (to samozřejmě mohly i dřív, ale musely si pro to vytvořit framework samy). Potom různý antialiasing a podobné hříčky, ale pro mě je zásadní jmenovaná vlastnost.
    8.9.2005 21:17 jean
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpomalení
    Vite to na 100%? Dosud jsem si myslel, ze Mozilla nepouziva GTK pro vykreslovani fontu.
    8.9.2005 22:36 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpomalení
    Ne, jistě to nevím, ale podle configure u Mozilly by to mohlo jít zapnout (--enable-pango). Bývá ale použito --enable-xft --disable-freetype2, takže asi bez Panga. Cairo mi tak zbrzdí jen vykreslování nabídky, to nemám šanci poznat. Syntetickým benchmarkem gtkperf jsem zjistil jen malé zpomalení.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.